Penny wise, pound foolish ?

Voor mijn MPX modellen gebruik ik momenteel diverse servo's: Hitec HS-81, GWS servo's, maar ook Top Line servo ES-30 JR van Conrad en Hobbycity HTX-900. Ik vlieg er thermiek mee en op de helling (Zoutelande) en klaarblijkelijk komt het in dergelijke omstandigheden allemaal niet zo superkritisch, want ik merk nauwelijks verschil. (of ik heb simpelweg te weinig ervaring na 1 jaar.... ;)).

Ik wil nu mijn Cularis uitrusten met niet de duurste servo's. Alleen daarbij bekruipt me wel het gevoel dat ik een kistje met 500 euro aan electronica (2,4 Ghz ontvanger, vario en tuning speed set) toch niet met servo's van $4,- kan uitrusten...

Heeft iemand goede ervaringen met een set-up van bijvoorbeeld Hobbycity voor een Cularis :confused: ??

M.vr.groet,

Evert.

enige probleem bij de hxt (500) servo's wat ik heb meegemaakt is dat bij een harde landing de onderkant van de servo eraf viel.

Budget:
De MG-16 van Hobbycity is niet slecht, maar wel wat zeurderig/lawaaiig. Koop er wel een paar extra, want zo'n 10 tot 20% wat geleverd wordt is defect.
Heb zelf goede ervaringen met de MC-1000 van Lindinger, maar die zijn blijkbaar uit het assortiment.

Kwaliteit:
Hyperion heeft een hele reeks nieuwe digitale servo's, waar je goede dingen over hoort.
De Futaba S3150 is volgens kenners de absolute top.

Ik heb inmiddels een paar jaar zo'n 14 HS81 servo's in gebruik, naar volle tevredenheid.
Prijs/kwaliteitsverhouding vind ik goed van deze servo's.
In m'n F3B model gebruik ik betere, maar die kosten dan ook 2 à 3x meer.
De Cularis heeft niet van die hele grote stuurvlakken, de servo-belasting valt wel mee.
Een vriend van mij heeft een Cularis en daar de servo's ingebouwd die Multiplex adviseert (weet zo niet welke dat zjin). Die servo's pasten mooi in vleugel en romp zonder dat je zelf hoeft te snijden. Ook wel handig.

Back