De Catalina amper getest en gevlogen en alweer bezig aan de bouw van weer iets ander moois. Een niet alledaagse kist, deze Percival Proctor. Is door de KLu gebruikt om radio telegrafisten op te leiden. Ik zal deze kist gaan bouwen in de schaal 1:5 dat neerkomt op een spanwijdte van ongeveer 2.40 meter. Motorisering zal zij de Zenoah ZG38 vanwege ze zeer slanke neus van de kist (achteruitlaat bijde ZG38!!!)
Hierbij alvast wat foto's van het orogineel.
Ook nog wat foto's van de bouw van het middenstuk van de vleugel. ik ga werken met 2 losse veleugeltippen welke ik d.m.v. steekverbinding aan elkaar maak. Makkelijk met transport: de wielen van het landingsgestel blijven zo vast aan de romp. Het vleugel middenstuk is wel te verwijderen zoals een gewone vleugel.
Hierbij alvast wat foto's van het orogineel.
Ook nog wat foto's van de bouw van het middenstuk van de vleugel. ik ga werken met 2 losse veleugeltippen welke ik d.m.v. steekverbinding aan elkaar maak. Makkelijk met transport: de wielen van het landingsgestel blijven zo vast aan de romp. Het vleugel middenstuk is wel te verwijderen zoals een gewone vleugel.
Laatst bewerkt door een moderator: