Pershing tank.

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door beagle, 26 okt 2003.

  1. beagle

    beagle Guest

    Met dat hier allemaal te lezen, zeker die site van van Davy, heeft de microbe me ook te pakken. Ik wou ook eens iets anders dan de restauratie doen van louter statische scheepsmodellen.
    ik heb me dus laten verleiden en heb me de bouwdoos van die Pershing tank gaan kopen.

    Ben nu bezeig met de lectuur grondig door te nemen. Een ding valt me op. Je hebt er zo weinig plaats in. zekers met die plastiek doos vol met luxht waar enkel een speaker inzit.

    Eerste vraagje, mag die doos weg? Mag je de speaker een andere plaats geven, Volgens mij win je zo een hoop plaats voor je kabeltjes en aansluitklemmen.

    2° opmerking. Ik zie dat er geen algemene uit/aan schakelaar aanwezig is en men telkens de toren moet afnemen, twee vijzen lossen en de voorkant van de tank even oplichten om de battery er uit te halen.

    iemand een andere suggestie. bv. batterij in de tank laten en ze zo opladen door midel van bv. een schakelaar????

    geef eens wat tips aan een beginner please.
     
  2. Hee hallo Beagle,

    De Pershing is zeker niet de makkelijkste tank die je uitgekozen hebt, de Tiger I heeft af en toe al wat moeite met de koepel draaien en de Pershing schijnt daar helemaal gevoelig mee te zijn.
    De plastic doos met lucht waar de speaker in zit fungeert als klankkast en schermt ook de magneet van de speaker af ten opzichte van de rest van de elektronica, lijkt me niet zo'n goed idee om de klankast weg te halen en de speaker los in de tank te hangen i.v.m. mogelijke storing door de magneet op b.v. de snelheidsregelaar (DMD).

    Er zou naar mijn weten wel degelijk een hoofdschakelaar moeten zijn, er word volgens mij geadviseerd die onder het bestuurdersluik te plaatsen, daarmee kan alles uitgezet worden.
    Dat de tank uit elkaar moet om bij de accu te komen blijft helaas een feit, een aansluitplug die aan de buitenkant bereikbaar is om op te kunnen laden zou een hele uitkomst zijn.
    Bij de Tiger I hoeft alleen de koepel er af om de accu's (zitten er twee in) er uit te kunnen halen.
    Als je het voor elkaar zou kunnen krijgen om een aansluitplug aan de buitenkant te maken of b.v. onder het luik van de boordschutter naast de bestuurder zou dat een hele verbetering zijn.

    Ten slotte nog een tip, ga zeer zorgvuldig te werk met de bovenkant van het chassis op de onderkant zetten om problemen met het draaien van de koepel te voorkomen.

    Groeten,
    Hugo
    P.S.
    Leuk dat je begeesterd bent geraakt door mijn site :D
    http://www.hugojong.nl
     
  3. beagle

    beagle Guest

    >>Er zou naar mijn weten wel degelijk een hoofdschakelaar moeten zijn, er word volgens mij geadviseerd die onder het bestuurdersluik te plaatsen, daarmee kan alles uitgezet worden.
    Dat de tank uit elkaar moet om bij de accu te komen blijft helaas een feit, een aansluitplug die aan de buitenkant bereikbaar is om op te kunnen laden zou een hele uitkomst zijn. <<

    Dat probleempje heb ik opgelost. Nu staat tussen de batterij en de rest van de tank een algemene schakelaar. Staat hij off- dat verbindt hij de batterij met de laadbussen.
    Zowel schakelaar als de bussen zijn ingebouwd aan de onderkant van de tank( Wel heb ik dus die doos met lucht moeten slopen. Ik hgad extra plaats nodig om schakelaar ,bussen en de draden in weg te krijgen.

    straks wel eens een foto hier plaatsen.
     
  4. beagle

    beagle Guest

    hier de oplossing voor het aanzetten en opladen.
    [​IMG]
    en
    [​IMG]
     
  5. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hi Beagle,

    aardig idee van die laadplug, maar ik denk dat je'm in de praktijk niet veel zult gebruiken. Zelf heb ik de Sherman (full-option versie) van Tamiya, en ook bij dit monster moet de bovenzijde van de romp worden verwijderd om de accu te vervangen. Dit is echter heel makkelijk, en met wat proberen een klussie van niks. Ik gebruik 1800mAh 7.2 packs, en mijn ervaring is dat deze packs (zeker bij een beetje terrein-raggen) hooguit 20-25 minuten stroom leveren. Daarna is 't echt afgelopen. Omdat ik er vier heb kan ik aardig vooruit, maar zelfs met snel-laden is het echt niet zo dat je een ochtend lang een tankslag kan houden.
    Lijkt mij dat je na 20-25 minuten niet je tank weer aan de lader hangt.....
    Voordeel van de Sherman t.o.v. de Pershing is wel dat hij veel meer 'loze' ruimte in de romp heeft. Hij staat ook nog op mijn verlanglijste, maar eerst moet m'n U-96 af.....
    ( http://home.planet.nl/~beast/modificaties.html )

    Succes met de (af)bouw en veel plezier met de Pershing. De Tamiya tanks zijn echt te gek
    Checkout http://www.fragarmor.org Zouden we hier ook moeten hebben....

    Jos.
     
  6. beagle

    beagle Guest

    jongens ik heb even het verbruik gemeten:

    Gewoon de batterij aansluiten = 180 mA. (Dus een algemene schakelaar om de electronika af te zetten is nodig Het is geen echte schakelaar maar een soort standby. Daarom schreven ze ook in de handleiding dat je telkens je stop met rijden de batterij moet loskoppelen.)

    Schakelaar ontvanger "OP" = 250 mA.
    Ingeschakeld ( Out-of Gear) = 350 mA.)
    Tank op blokken zetten en voorwaarts = 1,44 A. Voor achteruit geeft dat 1,65 A.
    Tank op de grond en beletten dat hij kan bewegen.
    Vooruit is er dan een verbruik van 3,2A en achteruit 3,4 A.

    Afvuren MG = 50 mA.
    Toren of kanon bewegen geeft ieder 250 mA.
    Afvuren van het kanon Geeft een piek van 1A.

    Ik heb er een batterij ingeplaatst van 7,2V 3300mAh.

    Als ik dus zo naar het verbruik kijk en de ondervinding van Toneburst , moet ik toch wel een half uurtje of meer met de tank kunnen rijden voor hij aan de lader moet.
    Ik vind dat dus wel een fout van Tamiya bij deze tank. Telkens 4 vijzen losvijzen, dan de bovenkant van de tank langs vòòr één cm oplichten, nog de toren verwijderen, enkel om de batterij er uit te halen of de connector los te koppelen.

    Veel plaats heb je Idd niet in die tank met al de draadjes.
     
  7. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Als je 3300mAh gebruikt zal het wel langer duren dan 30 minuten voordat je pack leeg is....

    Jos.
     
  8. beagle

    beagle Guest

    Wel ik hoop het.
    Vandaag was het weer schilderdag. de tank is nog niet af, maar een Commander heb ik al. :lol:
     
  9. beagle

    beagle Guest

    voila, een paar weekjes verder. [​IMG]
     
  10. beagle

    beagle Guest

    Nu niet direct lachen hé.

    Zo'n pershing tank kan je ook goed gebruiken als grasmaaier :evil:
    Alleen lastig om het afgesneden , afgetrokken gras te verzamelen.
    Een klein gazonnetje , tja dat vraagt veel veel tijd.

    Alle gekheid op een stokje. Was vandaag er mee aan het spelen, samen met de kleinzoon en natuurlijk in het wat te lange gras gereden. na een meter of tien, ging die tank echt op zijn achterste staan. Voorste loopwielen in de lucht. zat die aandrijving van achter toch niet vol afgetrokken gras. :lol:
     
  11. Thom

    Thom Guest

    Ik heb er ook last mee gahd dat er van alles tussen blijft hangen, zelfs dat het gras de zijkanten(die over de bovenwieltjes zitten) eraf trokken.

    Ik heb ze eraf gehaald en rijd nu een stuk beter......
     
  12. beagle

    beagle Guest

    ja met die grasmaaier historie, kom ik toch op een ander vraagje.
    Op welke ondergrond rijdt men dus met zo'n 1/16 tank?

    Zand? verharde ondergrond? Hoe zit dat met afgevallen bladeren?

    Beter gezegd, op welke ondergrond rijden de andere tank liefhebbers.?
     
  13. Thom

    Thom Guest

    harde grond gaat perfect alleen de rupsbanden slijten snel..



    zand ook wel alleen flink schoonmaken :twisted:
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    O, wat ben ik toch blij met m'n 1:16 Leo1A4 uit de RC-oertijd...
    Ruimtetekort? Ik kan er bijna in :sleeping:, zoveel ruimte heb ik in dat ding.. Oke, ik heb geen lawaaimachine, kan niet :sniper: en m'n koepel kan (nog) niet draaien, maar daar ben ik mee bezig... En die 2 540-motoren trekken dit gebakje met gemak door gras, bladeren, zand en andere troep. Alleen met sneeuw heeft hij problemen, want door de warmte van de motoren klontert de sneeuw bij de sprockets vast, en lopen de tracks er af. (5 cm sneeuw in Almere) En met een 1200 mAh-accu uit eveneens de RC-oertijd rijdt m'n Leo ruim een half uur... Met 3000 mAh is m'n zenderaccu eerder leeg dan m'n rij-accu...
    [​IMG]
    Zo, genoeg gepocht. Even over tot de orde van de dag: Die laadplugs aan de onderzijde: persoonlijk vind ik het een beetje link! Ik bedoel: ik rijd zonder al te veel gewetensbezwaar door een plas, dat zou ik met die plugs maar niet doen... Maar goed, als het werkt, werkt het. Misschien een plaatje aan een scharnier er overheen?
    Ondertussen maar wachten wanneer de 1:16 Leo2A6 deze kant uit komt gereden... Ik meen ergens in de conventie van Geneve gelezen te hebben dat 1/3 van het vakantiegeld aan de hobby besteed mag worden... En stel dat het daar niet in staat, hoort het in ieder geval thuis in de universele verklaring van de rechten van de mens!
    Ja toch? niet dan?

    Roel
     
  15. beagle

    beagle Guest

    ja watte.
    Om dat gras er tussen uit te krijgen. De ruimte tussen de twee loopwieltjes zaten helemaal vol met grassprietjes. Voor de aandrijving; heb ik echt de tank moeten slopen. de tracks eraf halen en dan maar peuteren met een mesje. maar ze steek gelukkig weeral ineen.

    Nu moet ik wel toegeven dat het gras wat hoog stond . Je zag enkel de toren van de tank. De rest was verborgen door de grassprietjes.
    Dat heb ik dus ook weer geleerd. enkel rijden op pas gemaaid grasveld.

    Nu ze toch open ligt.
    hier een foto van de binnenkant. [​IMG]
    Roel ik kan er niet in :sleeping:
    Als ik door een plas zou rijden, dan kan het nog niet veel kwaad hoor. Door de tweepolige schakelaar zijn de laadbusjes electrisch volledig losgekoppeld.
     

Deel Deze Pagina