Gezien de post van Martin blijft alles staan en is het dus nodig dat ik toch maar reageer op de onzin die fanaat hier eerder gepost heeft.
Anders zien anderen maar één kant van het verhaal en krijgt men een nog vreselijker beeld van mij dan men al heeft.
Baggeraar,
1.wat ben jij een negatief persoon,om onze toekomstige modelbouwer Japie ook weer een veeg uit de pan te geven, nu over zijn gekochte draaibank, schande!
2. stoommachines en ketel plus boot die je van jouw vader hebt gekregen
3. Ook heb ik het bouwen van je scheepsschroef gezien,hier heb je geluk gehad dat de zaak niet in de fik is gevlogen met het solderen,
4. experimenten met zelf gefabriceerde benzinebranders op luchtdruk
5.en moet jij nog lullen over veiligheid,
6.zo kan ik met jou nog wel even doorgaan maar hier heb ik gewoon geen zin meer in.
------------------------------------------------------------------------------------------
1.
Japie heeft bij de melding van "ik heb een draaibank" niet geschreven dat
Voor aanschaf alle spelingen (losse kop, vaste kop, bed, etc) gecontroleerd, en het bed goed gecontroleerd.
Japie schrijft nu net ook
Hij ziet er inderdaad niet uit, zeker niet in de vergelijking met de glinsterende myfords die je wel eens ziet.
en
op het eerste gezicht lijkt het een wrak.
Wat ik zag aan de foto klopt dus geheel met waarom ik zo reageer.
Mag ik dan misschien die opmerking over oudijzerprijs maken?
2.
Op 9 jan 2011 schreef ik
Het schip is draaiklaar (onder toezicht) , echter nog lang niet zover dat er mee gevaren kan worden.
Er is geen rekening met RC gehouden.
De machinekamer is ook verre van automatisch.
17 mei 2012 schreef ik
Drukke dag gehad op de WSD.
Het heeft dus nog 16 maanden geduurd om het schip zo ver om te bouwen dat het zelfstandig kon varen.
Dan kan je niet zeggen dat het maar "een gekregen schip is en je dus eigenlijk zelf geen fluit hebt gedaan".
Zo komt het nu wel over.
Die dag was verder nog maar een proefvaart en er zijn daarna nog volop veranderingen doorgevoerd.
Zondag heb ik nog 5 uur onafgebroken en zonder storingen gevaren, dat zegt genoeg over mijn kunde lijkt me.
3.
In mijn verslag schreef ik
-
Beide branders maar zo neer gelegd dat ik
"twee handen vrij had "
bla bla bla
"Een hand voor de plantenspuit om het hout onder de stalen "bodem" te blussen."
Die plantenspuit stond dus al gevuld klaar omdat ik van te voren al rekening met te veel doortrekkende warmte rekening hield.
Dan kan je mij niet beschuldigen van onveilig werken.
4.
Wat is daar mis mee, heb je gezien dat ik de tanks afgeperst heb met water?
Heb je gezien dat ik buiten experimenten deed met voldoende afstand tot brandbare delen en met voldoende natte lappen en water binnen handbereik?
Brandblusser stond binnen om de hoek (zie verslag overigens)
5.
Ja zeker als het gaat over niet volgens de regels bouwen van jouw stoomketels terwijl je wel loopt te pochen dat je alle regels en wetgeving omtrent het bouwen zegt te weten.
zie verder 4.
6.
Nogal makkelijk gezegd.
Blijf voortaan in je eigen verslag, ik stoor je daar toch ook niet meer.
Je
moet niet ergens reageren, het mag.
Persoonlijk vind ik het een flink vervelende reactie
Japie,
wellicht had ik beter iets kunnen zeggen in de trant van.
Houd er rekening mee dat net als met oude auto's boten en schepen de staat van de draaibank wel eens zou kunnen tegenvallen.
Excuses dat ik dat niet heb gedaan.

Als je me beter leert kennen, weet je dat ik met mijn opmerkingen helemaal niets kwaads bedoelde.
Als laatste heb ik nog een vraag aan u. Wat was uw eerste draaibank? Een Schaublin, af fabriek, nog in de doos?
Zeg aub "jij" tegen mij
Dat was een Emco 8 uit Oostenrijk. gekocht begin jaren 80.
Verder hoef je niets te bewijzen.
Heel veel plezier met de draaibank.
Je schreef al dat die in orde was, dat is mooi.
Waarschijnlijk gaat dat ouwe beestje nog langer mee dan een nieuw gekochte chineese kloon.
Ik hoop dat dit genoeg is geweest, dit kost veel te veel negatieve energie en geeft het forum een foute uitstraling.
Verder hoop ik dat in het vervolg de vuilspuiterij, als daarom gevraagd wordt, uit de berichten wordt gehaald dan zijn reacties zoals deze niet eens meer nodig.
vriendelijke groet van Harm
(wie nog schrijffouten vindt, mag ze houden)