Peter's eerste Tamiya Cup met TT-01

De mooiste zijn de Team Magic tassen, kosten wel 200 euro maar dan heb je een rijbaar iets met grote lades en bovenop een gereedschapvak en zelfs een tafeltje bij 1 model.
http://www.teammagic.com.tw/wb_main.asp?url=2&rel=wb_product03.asp&cid=20&itno=119238&pageno=1

team-magic-f8-supra-bag-model-car-18-scale.jpg

Daar kan je dus alles in kwijt

Dat is dezelfde tas als de Fastrax Mega Hauler van €169.

Exact dezelfde: we zijn namelijk de grootste verkoper van de Team Magic tassen geweest, die gingen per pallet. Is een erg handige tas en de grootste tas die je kan krijgen, maarrr: er past geen auto in, het zijn namelijk allemaal vakken aan de zijkant van de tas, en het zijn hele handige vakken, maar niet groot genoeg voor een auto.

Wil je je auto in je tas kwijt dan is de Serpent tas of de Tamiya Transport Bag (die met 2 lades voor €50,-). Die Tamiya tas is de tas met de grootste lades die je kunt krijgen, 2 lades die allebei een aardige auto kwijt kunnen, dus mocht je je auto erin willen doen dan is dat weer een betere keuze.

Mooie aan de Fastrax tas/Team Magic tas is dat het een trolley is, je tools mooi in de bovenkant kunnen/setup bord in de zijkant en alle vakjes zijn handig, maar een auto past er dus niet in, maar wel weer er bovenop (onder het handvat), terwijl je hem met het uitgerekte handvat kan trekken.

Ieder z'n ding, maar beiden hebben hun eigen toepassing.

Jajaa de postbode kwam weer eens langs!
f99beda26d717f1d2c56a8f540e5b41e.jpg

Nieuwe banden voor extra setje wielen, drife shaft set, A parts en een alu. motor heat sink.

Dit is het extra setje wielen:
31e8f39528035e734880200df34bd4cb.jpg

Net alles ingebouwd en het scheve wiel staat weer recht ende assen zijn ook weer allemaal goed.

De auto is nu gereed voor de eerste race 22 feb! Ga alleen donderdag nog even op een grote asfalt parkeerplaats de boel afstellen zodat de auto goed rechtuit rijdt.

Dit zijn toch 26mm wielen met 24mm banden? Past dat wel lekker?

Goed dat je nu alles voor elkaar hebt, aan het materiaal kan het dus niet meer liggen de 22e. Het word een leuke dag!

Bij deze wielen passen de banden goed. Dat zwarte set paste het wat minder. Ik moet nog even kijken met welke ik ga rijden. Eerst de banden lijmen deze week.

Rob, ik heb nog een originele Tamiya te koop, zie verkoop topics.

Het heeft wel degelijk zijn een heatsink, vooral als je zwaarder gaat vertanden.

Vandaag even gereden met de auto op een voetbalveldje (groen asfalt)

De auto doet het goed en reageert mooi vind ik. Ik had soms wel wat weinig grip, maar dat zal wel aan het asfalt gelegen hebben. Hij gaat mooi rechtuit.

f2f86835a86040412a16a4cb08e7d594.jpg

047be2e061a95e123f857439a5215890.jpg

Na zo'n 20 minuten rijden, met ondertussen kkkkoude handen gleed ik zijwaarts tegen een muurtje.. Auto kapot..
bd9c51ca449837c72d3a7fd7be192742.jpg

Jammer, maar niks aan te doen. Nu heb ik alleen geen to spoor meer achter. De eerste race wordt met standaard upright.

De auto is inmiddels al weer klaar voor gebruik!

Zo gister voor het eerst bij een race van de Tamiya cup geweest!
5:45 ging de wekker en na 1,5 uur rijden was ik rond 8:15 bij de baan in Vianen. Het was al erg druk in de zaal en er werd al flink voorgereden. Eerst maar eens wat bekende mensen gezocht. Ik zag Hugo al snel zitten bij zijn auto, dus even kennis gemaakt en vlak bij hem gaan zitten.

Nadat ik mijn plekje had gevonden heb ik me aangemeld bij de organisatie en een motor geregeld. Dit was zo gepiept. Daarna snel de motor in gebouwd, want ik wou nog wel even een ronde rijden. Helaas was ik te laat, want ivm een strak schema begonnen we op tijd!

34a303db7ffc83554c7f25bdbbceff67.jpg

Q1:
De eerste kwalificatie was drama. Onervaren met de auto, nieuwe baan en geen grip.. De auto ging echt als een dwijl. Bijna elke bocht ging ik rond.. Ik heb de kwalificatie wel uitgereden.

Na de kwalificatie kreeg ik hulp van Hugo. De veren die ik op de dempers heb zitten zijn te stug, dus heb ik een setje van Hugo gemonteerd. Hierdoor veerde de auto stukken beter. Er mag sinds dit jaar ook gesmeerd worden in de topstock klasse, dus de banden schoon gemaakt en smeermiddel van Madhouse gebruikt om de banden te smeren.

Q2:
De tweede kwalificatie ging al een stuk beter. Ik kreeg wat beter gevoel met de auto en de rondes gingen al wel beter dan bij de eerste kwalificatie. De rondetijden lagen nog wel rond de 15 a 17 seconden. De auto gleed wel minder weg, maar het reed nog niet zo als andere auto's..

Ik wist niet waar het aan lag... Totdat iemand in een andere klasse zijn achterspoiler verloor en de auto steeds rod ging in de bochten.. Het wordt dus nodig tijd voor een spoiler! Leer voor de volgende race.

Q3:
Deze ging net als de tweede kwalificatie. Gewoon rustig rondes rijden. Het ging wel steeds beter.

Na de kwalificaties was er een korte pauze. Hierna begonnen de finales. Ik zat in de B finale.

Wd hebben met 6 man 2x de B finale gereden. Dit ging wel redelijk, op het glijden na dan..

Rond 17 uur ben ik weer naar huis gegaan na een vermoeide, maar leuk dag!

Hugo en Madhouse bedankt voor de hulp en het gebruiken van de materialen!!

Nog even wat plaatjes:

f5af952a41a23c63cbebef0e28a8cbc8.jpg

77638bdc987a30f7cc373da3434210df.jpg

827f57c23e8999d5774cab05621e7c49.jpg

689fbdf1b8497d1c83c08f3956f8fcf6.jpg

Leuk verslag Peter! Heeft het toe-out instellen van de voorwielen nog tot succes geleid, dat vergat ik je te vragen gisteren? Wellicht de volgende keer ook je diff voorin met dikker vet of olie volgooien, dat geeft meer tractie op de voorwielen in de bochten.

Ja dat heeft ook zeker geholpen! Aan de voorkant had de auto voldoende grip, maar doordat de achterkant steeds uitbrak voor ik van link naar rechts..

Als ik de auto weer in orde heb ga ik eens rijden in Groningen of Veendam.

De auto staat klaar, maar ben er niet bij in Eindhoven. Ik twijfel een beetje of ik door ga hiermee.. Ik moet steeds uit Emmen komen, dus het kost mij steeds een tank benzine om iets meer dan een half uur te rijden op een baan. Dat vind ik zonde, aangezien ik nog student ben en ik dat geld wel beter kan besteden.

Back