PH-58 kleurverandering

Ja ook denk ik maar die ken ik persoonlijk niet zo goed :-)
Ieder maakt zijn eigen keuzes natuurlijk maar ik gebruik op kisten van deze afmetingen liever standaard servo's dan mini's. Vaak zijn ze niet alleen goedkoper maar ook robuuster. Van een standaardservo heb ik werkelijk waar nog nooit de tandjes gestript (weet je nog hoe mijn ASW20 er uit zag...? Alle standaard servo's werken nog gewoon :-) )

110508_ASW2.jpg

Nou, dan word mijn keuze eenvoudig. Ik heb nog een heel zwikje standaard servo's liggen. Die gaan mooi in de SG-38 en in de Grunau Baby blijven ze mooi zitten. De HS-82MG kan ik mooi in mijn andere toestellen plaatsen. (o.a. mijn ASW 27B en mijn Toledo special)

En andere gaan ze naar een andere liefhebber die de HS-82 goed kan gebruiken.

Morgen wat foto's...

Volgens mij vindt je zelf ook nog wel een toepassing....servo's heb je nooit teveel :-)

Hallo Douglas,
vraagje van deze kant, spuit je de vleugels met spuitbussen of met een verfspuit? En mocht je spuitbus gebruiken ben ik wel benieuwd welke bussen je dan gebruikt die een mooi resultaat geven. Over een week of 2 weer terug in NL en dan mijn
SZD-6X ook eens een kleur gaan geven namelijk (nog klein beetje werk om hem verder af te maken) Met spuitbus kun je nog beetje een plekje opzoeken dat je niet alles onder hebt zitten.
Zal dan ook de extension tips van de DG600 naar je sturen, kun je op de ASW proberen.

Groeten Peter

Peter,

Sorry voor mijn late antwoord, was er even van tussen. Ik spuit met airbrush en niet meer met een spuitbus. Hiermee kan ik de verf toevoer alsook de lucht beter regelen waardoor ik een beter resultaat kan krijgen. Het heeft wel wat geduurd voordat ik het onder de knie had, eenmaal zover wil ik niet meer anders. Voor grotere oppervlakte heb je wel wat geduld nodig, ff snel een groot vlak spuiten zit er niet bij. Per vleugel had ik toch een ruime 3 kwartier nodig. Nu de romp nog, wat een uidaging gaat worden om deze dekkend te krijgen.

We moeten maar eens een keer afspreken om samen te vliegen. Dan kan je zelf zien hoe mooi de wingtips zitten op de ASW, die ik ook van je heb gekregen...

Bedabkt voor reactie, en lijkt mee een goed plan eens te vliegen samen. Heb wel airbrush maar ook wel eens gehoord dat het spuiten van grote vlakken niet te doen zou zijn, vandaar de vraag. Voor de airbrush wel wat grotere, is relatief ;- natuurlijk,) zijbekertjes maar zal dus vaak bijvullen zijn. Spuitbussen geeft vaak niet een erg mooi resultaat. Ga het gewoon eens proberen. kan de compressor uren maken. (hoewel nu bijna 100 jaar oud dus die heeft er wel wat achter de kiezen zitten). Ook veel minder overspray met de kleine spuit.
Voorlopig nog in buitenland maar spreken wel eens af. De 15e ben ik weer in NL voor een week of drie. Wie weet wil het weer meewerken.

Groeten Peter.

Een kleine tip voor diegenen die toch een spuitbus willen gebruiken. Gebruik Motip bussen met een apart spraymondje. Je kan die mondjes in allerlei sprayvormen krijgen. Als je de spuitbus dan goed opwarmt van tevoren in een emmer met heet water krijg je een mooie constante druk en mooi uitvloeiende verf. Zorg er ook voor dat de spuitomgeving windvrij en niet te koud is. Met een beetje handigheid en oefening is dan een zeer mooi resultaat gegarandeerd!

----------------------
Sent from iPhone.

Handige tip en dat wist ik niet! Standaard zit er meestal een spraymondje op met een rond spuitpatroon. Ga dat ook eens uitzoeken waar ik dan deze losse spuitmondjes kan krijgen met een brede spray ipv rond.

Groeten Peter

Die zijn te krijgen bij de betere verfzaken. Ik heb ze ook, en mocht je ze niet vinden kan ik wel wat setjes meebrengen. Goed idee met de warme emmer, deed ik voorheen ook. Nu ik met de airbrush werk wil ik niet anders meer. Met de spuitbus zet je vlug téveel verf op je model, met de airbrush gebeurt dat niet.

Al wel wat gespoten met spuitbus maar vind het niet altijd een fraai resultaat. Zoals je zegt, gaat gauw teveel laagdikte erop. Ga straks eens proberen met de airbrush hoe dat gaat op grote oppervlakten want normaal is dat voor klein spul. Nog wel een spuit met een 0.7 naald maar denk dat de compressor dat niet helemaal bijhoudt (daar nog nooit mee gespoten). Met water is dat wel uit te proberen, compressor heeft een 12 liter tank dacht ik.
Airbrush werkt erg mooi normaal vind ik.

Groeten Peter.

Ik heb geen tijd gehad om het geheel in elkaar te steken om een foto te maken.

Wel van de romp en richtingsroer... Ik weet niet wat jullie ervan vinden, persoonlijk vind ik het wel geslaagd...

IMG_0224.jpg

IMG_0223.jpg

Back