PH-Blue oefendag 24 mei

als er ooit voor zou komen dat een piloot gezocht wordt voor lijn kist .
ik zou er graag mee willen vliegen 1 x is ook genoeg ha ha.

Op zaterdag 5 juli verzorgt Aviodrome in samenwerking met Phantasy in Blue een fantastische, twee uur durende demo bij Aviodrome. Van Farman tot Airbus A330; tijdens de show nemen we een duik in de rijke Nederlandse luchtvaartgeschiedenis, waarbij onder andere aandacht is voor 95 jaar KLM.
Een unieke kans om een groot aantal modellen van de stichting Phantasy in Blue weer te kunnen zien.

Vanaf 14.00 uur kun je de unieke modelvliegtuigen van dichtbij op de grond bewonderen.
Rond 19.15 uur start de vliegshow waaraan ruim 20 modelvliegtuigen meedoen. (De show is onder voorbehoud van de weersomstandigheden en techniek).

Het vliegprogramma ziet er als volgt uit:
1. F-16 (turbine)
2. Farman
3. F-27 ‘Friendship + F-VIIA + F-VIIb/3m
4. DeHav.DH-9(Spec) + F-II(Spec)
5. FK-43(Spec) + FK-48(Spec)
6. Alouette-III (turbine)
7. Tiger Moth + Piper Cub+Beaver
8. Fokker T-V
9. Fokker F-28 + Airbus A310(turbinen)
10. N.A. ‚Mustang‘+Douglas DB-8A
11. Dakota + Dominie
12. Bölkow BO-105C (turbine)
13. F-27 ‘Troopship’+ Lodestar
14. Constellation+Vickers Viscount
15. Douglas DC-8 (turbinen)

Static opstellingen
Northrop NF-5A
North American B-25D ‘Mitchell’
Koolhoven FK-48
Fokker C-IX
Fokker S-IV
Fokker D-XVII
Douglas DC-3
Supermarine ‘Spitfire Mk.IX’
Lockheed L-188c ‘Electra’
Airbus 330-200

Waar is die mooie T33A van mij toch gebleven. Al jaren geleden hem afgegeven, onder lichte dwang, zie ik hem al jaren niet.

Misschien toch zelf maar weer eens een T33A-M54 maken.:D

@Menke: reeds gedaan alleen maar negatief. Helaas en blijft jammer.
@Berto: wat is de definitie van bijna. Die remmen zitten alweer tegen.:p Velgen en remmen aanpassen maar dan heb je ook wat.

Inderdaat ik heb meerdere keren mijn hand uitgerijkt richting phib
tot nu toe totaal geen antwoord
alsof de f18 van yke nooit bestaan heefd
erg jammer
er vliegen best veel modellen van yke bij phib de Fokker F 7 is ook door yke gebouwd

Zoals ik het lees is het thema de geschiedenis van de NL luchtvaart.. Met alle respect, wat heeft een F18 ( los van zijn bouwer) daar dan tussen te zoeken?

Zoals ik het lees is het thema de geschiedenis van de NL luchtvaart.. Met alle respect, wat heeft een F18 ( los van zijn bouwer) daar dan tussen te zoeken?
Veel! ;)

Fokker F.18

Fokker%20F18%20tekening%20onderzijde.jpg

Groeten, Ramses

Ach er was eens iets als een zeer bekende postvlucht
De F18 was tot dat de DC2 kwam zo een beetje Het werkpaard van de KLM
en het meest betrouwbare vliegtuig wat er was in die tijd

Whaha oeps.... Niet helemaal wakker... Dat moge duidelijk zijn. Zat met zo'n ding met 2 turbines in mn vermoeide hoofd. :sleeping:

Bedankt voor de heads up!

Nu herinner ik me ook een uitzending van het klokhuis. Ruim 15 jaar geleden dat over modelvliegen ging waarin o.a. deze kist van Yke te zien?

Anyway, het staat op de kalender en ga proberen de show te zien :D

Laatst bewerkt:
Op zaterdag 5 juli verzorgt Aviodrome in samenwerking met Phantasy in Blue een fantastische, twee uur durende demo bij Aviodrome.
Interessant!
Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik heb dat berichtje ook op onze website gezet (www.mvcboxtel.nl). Ik ga toch kijken of ik er ook bij kan zijn ;-)

[edit]
Op de site van het Aviodrome:
"Vanaf 18.00 uur kun je de unieke modelvliegtuigen van dichtbij op de grond bewonderen. Rond 19.15 uur start de vliegshow waaraan..."
In jouw berichtje staat "vanaf 14.00 uur".

Krijg nou wat
krijg ik tog een mailtje van PHIB
of ik er die dag bij wil zijn met de F18
Tja als je A zecht moet je B zeggen ook
Dat kan ik dus niet afslaan
wel staties hoor

jep
maar alles is onder voorbehoud he
als het natuurlijk vreselijk hard waait en regend
dan kan de opkomst wel is laag zijn
dus bidden om mooi weer

Back