Phantom 3 accu probleem

Goede avond

Ik heb gisteren voor het laatst gevlogen en de batterij tot 25 % leeg gevlogen .
De accu vanavond in de lader gestoken en wat me opviel bij het laden dat de eerste drie ledjes op de batterij om beurten branden, de vierde deed niet mee. Na ongeveer een kwartier deed het vierde ledje toch mee.
Normaal gesproken gaat bij het laden na een tijdje het eerste ledje constant branden en dan het tweede etc. Maar na een uur knipperde al deze ledjes nog steeds.
Ik heb de batterij van de lader ontkoppeld en deze in de Phantom gestopt en tot mijn verbazing zag ik in de Pro app dat mijn batterij was opgeladen tot 100 %.

Ik heb niet kunnen vliegen omdat het weer slecht werd.

Is er hier iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad?

Alvast bedankt

rene

Het gedrag dat jij beschrijft doen al mijn Phantom 3 batterijen en is voor mij heel normaal. Ik vermoed verder dat je de batterij vlak voor het beëindigen van de laadcyclus van de lader hebt gehaald, waardoor hij al de 100% status had.
Overigens zou bij 25% lading hoogstens het tweede ledje moeten gaan knipperen bij het starten van de laadcyclus.

Wellicht heb je recent een firmware update gedaan waardoor het gedrag van de batterij ledjes veranderd kan zijn?

Bedankt voor je reactie phantomic

Inderdaad ik heb vorige week een update gedaan maar daarna geen problemen ondervonden, met het opladen van de batterijen.

Zoals je al aangaf bij een normale cyclus zal dan bij 25% lading het eerste ledje al moeten branden maar in mijn geval bleven alle ledjes om de beurten knipperen, tijdens de hele laad cyclus.
Met het opladen van de tweede batterij had ik geen problemen.

Misschien moet ik gewoon de desbetreffende batterij leeg vliegen en het opnieuw proberen.

Groet

Rene

Ik was misschien niet geheel duidelijk. Wanneer ik mijn batterijen ga laden, gaan ook alle ledjes 1 voor 1 knipperen tot het niveau waarop de batterij op dat moment geladen is. Dus met een lading van 25% zal ledje 1 oplichten en daarna ledje 2 en dan beide weer uitgaan. Wanneer de batterij zo rondt de 50% is gaat ook de derde led aan, en zo verder. Wanneer het laden klaar is gaat hij volledig uit.

Hallo Phatomatic

Ik heb gisteren heerlijk gevlogen en de batterijen hebben het goed gedaan.

Ik heb het idee dat na mijn update het opladen van de batterijen anders verloopt dan als voor de update .Maar dit gaf je al eerder in je bericht aan.

Nogmaals bedankt voor je reacties

Back