Phoenix 5.0

Volgens mij is de update 5 weer online, want ik zie dat er op de Phoenix site zojuist een 5.0c update is gezet! kan iemand even aangeven als die weer kan updaten ? :D

Dat kan je zelf checken op hun site. Als versie 4.0r weer te downloaden is is het in orde. 4.0r bevat de update mogelijkheid naar 5.0.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou nog even wachten, met V5.0.c heb ik weer verse bugs.
En inderdaad een goede backup maken van je bestaande setup.

Zolang er nog iedere dag een backup komt, zou ik niets meer doen.

Groet Rolf (hij heeft een hotline met Phoenix Support)

Men is blijkbaar de laatste dagen druk bezig geweest met het verhelpen van de bugs. (het was nodig....)
Zonet update "h" binnen gehaald, straks eens testen!

Ik heb hem ook gedownload Phoenix 5.0.

Paar dagen geleden al,bij de eerste download wou het ook niet (server lag eruit).
Dag later geprobeerd en hij liep ineenkeer door.
Geluid is veel echter,en besturing voeld ook natuurlijker aan.

Krijg wel elke dag een upgrade zit nu op 5.0.h

Ben er tevreden mee :p:p

Goed nieuws Arjan,

ik wacht even nog wat,
en als hij goed loopt, ga ik ook naar 5,
ik ben nu eerst maar blij, dat Phoenix bij mij op Windows 8 loopt.

Groet
Uwe

Phoenix 5.0 update probleemloos

Vandaag de update uitgevoerd van 4.0r naar 5.0i. Het ging allemaal snel en probleemloos. Al mijn instellingen zijn behouden. Deze versie ziet er heel mooi uit en de heli's vliegen prima. Het was zo te lezen hier goed om even te wachten, maar nu is het weer een mooie en gratis update. Prima werk van die jongens van Phoenix.

Heb de update van 4.0r naar 5.0i ook gedaan. Instellingen foetsie en heb nu een probleem dat ik de trottle niet meer kan bedienen. Oftewel bij starten van programma gaat de heli gelijk naar full power. De hele zooi al gecallibreerd (Futaba T9CP super), naar mijn idee goed gebeurt maar gas reguleren ho maar. Wel jammer. Handleiding al er bij gehad maar bleek nog van versie 3 te zijn (toen ik het kocht). Jammer dat die niet even geupdated wordt. Voor de rest zie ik niet zo veel verschil met 4 naast wat extra instellingen.

Hallo @J Kramer:

misschien moet je throttle in jou zender reversen,
maar zo ' n idee ..

Interessant ook zou zijn,
welke versie van Windows iemand gebruikt,
b.v. bij Windows 8 werkte die oude versie bij mij
(ik denk voor versie 3.0)
überhaupt niet meer,
andere vertellen maar dan, dat ondertussen ook hier een oplossing te vinden is.

Groet
Uwe

Update net gedaan en ik kon precies verder gaan waar ik gebleven was. Physics zijn inderdaad beter, ik ben er erg blij mee!

(en ik was niets kwijt...)

Uiteindelijk heb ik ook update gedaan na 5.0 i

alle instellingen en favorieten enzv. zijn gebleven,
alles zo als gewent,
>> sound vind ik niet verandert
>> modellen zijn leuk daargestellt
>> veel mogelijkheden om model te modificeren
>> verhouding achtergrond (landscape) en heli is niet leuk,
(lijkt als een vliegend model met een slechte film in de achtergrond,
en als het model land, land hij ook niet op het terrein,
eerder op een glazen plaat voor de film)
>> vlieg gedrag van de modellen vind ik zelfs nog beter en realistischer als in 4.0

even nog wat wennen misschien ..

Groet
Uwe

>> verhouding achtergrond (landscape) en heli is niet leuk,
(lijkt als een vliegend model met een slechte film in de achtergrond,
en als het model land, land hij ook niet op het terrein,
eerder op een glazen plaat voor de film)

Ik dacht dat het aan mezelf lag. (laatste tijd nogal vermoeid)
Maar het is dus bij jou ook zo dat het beeld niet zo fijn meer vliegen is als bij de 4.

Hij zoomt meer in op het model. Ik vind dat persoonlijk meer conform wat je in het echt vliegen beleeft. Uiteraard kun je met je ogen niet 'zoomen' maar je focust wel zodanig sterk op je heli dat de omgeving irrelevant wordt / minder dominant. En dat effect vind ik in Phoenix 5 met het sterker inzoomen op de heli aardig lijken op wat ik in het echt ervaar.

Sound vind ik beter. Crashen is verbeterd, e.e.a. kruipt dichter naar RealFlight 6.5 toe, ook qua physics (die ihmo merkbaar beter geworden is).

Hij zoomt meer in op het model. Ik vind dat persoonlijk meer conform wat je in het echt vliegen beleeft. Uiteraard kun je met je ogen niet 'zoomen' maar je focust wel zodanig sterk op je heli dat de omgeving irrelevant wordt / minder dominant. En dat effect vind ik in Phoenix 5 met het sterker inzoomen op de heli aardig lijken op wat ik in het echt ervaar.

Sound vind ik beter. Crashen is verbeterd, e.e.a. kruipt dichter naar RealFlight 6.5 toe, ook qua physics (die ihmo merkbaar beter geworden is).

Vind jij de physics van Phoenix minder realistisch dan Realflight? Ik weet, verschilt per persoon, maar ben benieuwd naar je mening.

Back