Phoenix Circus, iemand kennis ervan.

Nu dat ik al een tijdje met diverse hoogdekkers vlieg, tweedekker viel wat tegen en een zwever al helemaal, laatste twee genoemden door te goedgelovig zijn in de praatjes waarmee fabrikanten hun product promoten.
Dacht ik zo bij mezelf om toch maar eens terug over te stappen op een laagdekker, het is nu niet zo dat ik er nog nooit mee gevlogen heb, maar ik wil nu wel eens wat mooier ogend en dada aan schuim.

Deze vind ik bij Staufenbiel op de site, voor mij betaalbaar, e-motor heb ik liggen, net als het andere wat nodig is.
Maar alweer de beschrijving, het vliegt weeral als vanzelf, mooie foto's erbij enz.
Alvorens te bestellen informeer ik deze maal maar eens eerst op het forum hier, door alle miskopen van de laatste tijd zou men nog gaan vermoeden dat er niets degelijks meer verkocht word.
Als er iemand van de 55.000 leden hier op het forum de Circus in hun bezit hebben, of gehad hebben, hoor ik graag hun bevindingen.
Hiervoor mijn dank, maar ge gaat weer zien dat ik net dat ene toestel kies dat nog niemand gehad heeft.

Johan.

Die heeft inderdaad niemand hier ooit gehad.. (grapje ;))
Ik heb hem zelf in ieder geval niet gehad.. Dat gezegd hebbende: het vliegt vast wel.. Hoe goed/slecht laat ik verder over aan degenen die hem Wel gehad hebben..

Maar.. wat is jouw budget, en eisen/wensen?

Als je een erg leuk vliegende laagdekker zoekt.

Parkzone Piper Archer BNF (PKZ6180) - modelbouw en modelsport winkel van Nederland!

Ik heb hem onlangs gekocht, en heb nog niet zo heel erg veel vlieg ervaring (genoeg in vliegspellen en simulatoren, maar vlieguren in het echt nog niet.
Toch is me het vliegen met dit vliegtuigje erg goed bevallen. is vrij vlot en vliegt alsof die op rails loopt. zeker een aanrader. :) (Ja...het is een schuimpje.. maar wel een heel erg mooie. van 3 meter afstand lijkt het al een echt vliegtuig. ) )
En het vliegt ook erg realistisch. ('t is absoluut niet overpowered, maar ook geen te kleine motor. )

Mijn excuses in ieder geval voor een reactie waarin ik je vraag niet kan beantwoorden. maar wellicht dat als de Circus niet wat word, dit een mooi alternatief is. :)

Ge klinkt als iemand die op zoek is naar het perfecte toestel en al een beetje teleurgesteld is geraakt in fabrikanten. Ik kan u zeggen, die fabrikanten hebben maar één belang.. ge kunt het zelf wel invullen. Misschien verras ik u als ik u zeg dat een vliegtuig dat ge zelf bouwt van depron-plaat met hier en daar wat (carbon-) versteviging u minder in de portemonnee zal raken en even zo goede, zo niet betere prestaties op het vliegveld laat zien.

Hihi :smile: de verspreking ligt voor de hand maar het moet zijn Cirrus (de fabrikant van dit prachtige vliegtuig) i.p.v. circus.
Wel grappig trouwens dat blijkbaar de fabrikant van dit model en staufenbiel steeds weer de zelfde vergissing maken.
Phoenix-CIRRUS-SR-22-CIRCUS-1-64m-ARTF-0640163_b_9.JPG

Verder wel een prachtmodel!

Bedankt voor de leuke reply's.

Het is dat ik even in een moeilijke periode zit, waardoor het zelfbouwen mij helemaal geen genoegen meer verschaft, begin vol goede moed en 5 minuten later schuif ik gewoon alles terzijde, maar dat schijnt normaal te zijn als je ontwend van een drankverslaving.

@ Klamath.

Bedankt voor het linkje, ik had ook al een iets grotere gelijkaardige versie gevonden.

Net zoals bij jouw toestel is het motorvermogen voldoende, maar veel overschot heeft het niet, maar het vliegt inderdaad leuk, maar ik heb even geen zin voor alweer een schuimpje.

@ Dutch en Erik.

In depron bouwen is ook nog een openstaande optie, maar door het aanvangen met de bouw van de Short die Bart gebouwd heeft een beetje op de achtergrond verzeild.
Zo is het plan van de Shester jeep nog niet besteld geweest, voor de bouw ervan had ik contact met een duitse colega.

Deze heeft echter eventjes geen geluk gehad, is nu bezig de schade te herstellen en dat kan inderdaad zeer goedkoop ondanks de vernieling.
Maar deze blijft op mijn nog te doen lijstje staan, hopelijk volgend jaar als er weer wat vinnigheid bij mij te vinden is.

@ Dalmeden.

Het was mij ook opgevallen, maar vermits de Cirrus ook de naam van een zwever is heb ik hun beschrijving maar weergegeven.
Als je er op googelt kom je wel bij Cirque du Soleil terecht.
Hoop dat hij even goed vliegt als deze artiesten hun kunsten vertonen.

Johan.

Cirrus blijkbaar toch niet bekend?

Heb dan maar voor wat anders gekozen, wel even met wat woordjes is het dan maar een schuimpje geworden.
Wat een rok draagt heeft het meeste zeggenschap.( al ooit de paus in lange broek gezien?)

Van Hype de nieuwe Jodel robin.
De fantasie is hier al groot, pa mag het zwevertje van zoontje gaan slepen, daar gaat mijn vrije tijd weeral.

Johan.

Back