Phoenix en Futaba FF7

Beste mensen,

Ik ben net begonnen met helikopter vliegen en heb de flightsim Phoenix aangeschaft. Ook heb ik een Futaba FF7 zender gekocht. Het probleem is dat ik de FF7 niet goed werkend krijg met Phoenix; de helikopter gaat de lucht in maar dan moet ik de linker stick naar beneden bewegen. Als ik de rechter stick beweeg gaat de heli niet naar links of rechts maar ook omhoog of omlaag. Ik heb verschillende keren gekalibreerd, maar het lukt me niet!

Alvast hartelijk dank,

Eric

Beste mensen,

Ik ben net begonnen met helikopter vliegen en heb de flightsim Phoenix aangeschaft. Ook heb ik een Futaba FF7 zender gekocht. Het probleem is dat ik de FF7 niet goed werkend krijg met Phoenix; de helikopter gaat de lucht in maar dan moet ik de linker stick naar beneden bewegen. Als ik de rechter stick beweeg gaat de heli niet naar links of rechts maar ook omhoog of omlaag. Ik heb verschillende keren gekalibreerd, maar het lukt me niet!

Alvast hartelijk dank,

Eric

Je kunt naast kalibreren ook je functie toewijzen aan de zender, dus wat bedien je op welke stick

loges

Hoi Cire,

Je kan inderdaad in je controller setup kanalen reversen.

Heb je de versie van CD geinstalleerd, dan raad ik je aan om de laatste versie 2.0P te downloaden.
Maak een apart helikopter model aan in je zender met een 1 servo swash aansturing(die noem je Phoenix bijv.).
Laat alle curven voor pitch en gas in je zender even lineair (standaard)
Na installatie kom je dan automatisch in een kalibratievenster terecht, loop dat door en doe precies wat er gevraagd wordt.
Je kan op het laatst kiezen uit verschillende zenders, de FF7 zal er vast bijstaan.
Als het goed is werkt alles dan.
Je kan dan later evt. je gas en pitchcurven in je zender aanpassen voor verschillende vliegmodussen.

los daarvan:
Welkom hier!!

Lees dit even voor posten in de heli sectie...
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

En voor zaken die te maken hebben met SIMS en instellingen kan je posten in:
Modelbouw-software - Modelbouwforum.nl

Dit draadje verplaats ik even naar de juiste afdeling...

Veel plezier,
Grt.
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Back