phoenix en toerental.

• Topicstarter Topicstarter foxtrotdriver
  • Startdatum Startdatum
F

foxtrotdriver

Guest
Ik ben bezig met de Phoenix Flight Simulator en heb daarbij het probleem dat bij linksaf sturen de toeren omhoog gaan. Ook als ik omhoog wil gaan de toeren omhoog. Wat doe ik verkeerd? In dit geval was het met verschillende bovendekkers dus niet met een kist in het bijzonder.

Willem

Welke controller of zender gebruik je ? Ik gebruik de aurora 9 van hitec en dit werkt op mijn 3 pc's perfect.
misschien eens herkalibreren?
succes en veeeel oefenen

Dit is een vraag voor het Modelbouwsoftware subforum Willem, daar is de relevante kennis en ervaring verzameld.Ik heb moderatoren gevraagd om je draadje naar betreffende subforum te verplaatsen, meer kennis/antwoorden daar. Verplaatsing kan iedereen aanvragen/aangeven d.m.v. klik op het waarschuwingsbordje naast eerste bericht.

Forumtipjes:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Laatst bewerkt:
beginner

Dit is een vraag voor het Modelbouwsoftware subforum Willem, daar is de relevante kennis en ervaring verzameld.Ik heb moderatoren gevraagd om je draadje naar betreffende subforum te verplaatsen, meer kennis/antwoorden daar. Verplaatsing kan iedereen aanvragen/aangeven d.m.v. klik op het waarschuwingsbordje naast eerste bericht.
Forumtipjes:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.
Ik ben hier net nieuw en moet alles hier nog uitzoeken.

snap ik

Daarom de hulp en verwijzingen/links van mij Willem :)

En voor vragen over forumgebruik kun je terecht in het Helpdesk subforum.
Ja dat begrijp ik maar dat is ook het probleem. Juist op deze pagina waarop ik word gewezen op de helppagina, is geen helppagina te vinden. Ik wil prettig leven en plezier aan mijn hobby hebben. Dan maar wellicht en kist meer de grond in maar op deze site heb ik tot nu toe geen plezier en heb er, ook tot nu toe, nog niets van opgestoken. Het geeft mij irritatie zoveel deuren door te moeten om slechts in een volgens vertrek te komen. Het idee daarna misschien nog een vertrek verder moeten is te veel voor mij. Veel plezier met jullie hobby.

Ja dat begrijp ik maar dat is ook het probleem. Juist op deze pagina waarop ik word gewezen op de helppagina, is geen helppagina te vinden. Ik wil prettig leven en plezier aan mijn hobby hebben. Dan maar wellicht en kist meer de grond in maar op deze site heb ik tot nu toe geen plezier en heb er, ook tot nu toe, nog niets van opgestoken. Het geeft mij irritatie zoveel deuren door te moeten om slechts in een volgens vertrek te komen. Het idee daarna misschien nog een vertrek verder moeten is te veel voor mij. Veel plezier met jullie hobby.
Ik heb je gewoon geattendeerd op de mogelijkheid om vragen te stellen mochten er onduidelijkheden zijn m.b.t. forummogelijkheden en forumgebruik. Juist naar aanleiding van jouw Ik ben nieuw hier en moet alles nog uitzoeken opmerking. De Helpdesk, de naam zegt het al, is niet voor modelbouwvragen.
Steek de hand ook in eigen boezem Willem: suggesties heb je niets mee gedaan en er worden je vragen gesteld, vragen die je niet beantwoordt. Niemand hier heeft een kristallen bol, zelfs ik niet. De kwaliteit van antwoorden staat of valt met kwaliteit/informatie in jouw vragen. Dat geldt voor elk forum, niet alleen MBF.
Je vraag is inmiddels verplaatst naar Modelbouwsoftware subforum maar ik kan me voorstellen dat een aantal mensen na het lezen van jouw reacties er van zal afzien om je te helpen.
Als je net zo ongeduldig bent qua vliegen zul je inderdaad heel veel brokken maken EN voor de nodige onveilige situaties zorgen.

Laatst bewerkt:
Ik zou de zender even opnieuw calibreren in de vliegsimulator. Waarschijnlijk zijn er kanalen gemixt wat niet de bedoeling is.

Ik zou de zender even opnieuw calibreren in de vliegsimulator. Waarschijnlijk zijn er kanalen gemixt wat niet de bedoeling is.

Ik vermoed ook dat dit de oorzaak is, ter verduidelijking even in plaatjes:

1. Klik op "System":
fo6mE6Q.jpg

2. Klik op "Your Transmitter":
FX2VlXP.jpg

3. U krijgt nu dit overzicht te zien. Deze oranje balken zijn een weergave van de zenderkanalen. Beweeg nu eens Uw sticks, ziet U 1 of 2 balken veranderen. Ik vermoed dat U bij het bewegen van Uw roer of aileron stick niet één, maar twee balken ziet bewegen. Is dit het geval? Ik verwacht dat kanaal 1 ook mee beweegt.
7WzSNIk.jpg

4. Als wat ik noemde bij punt 3 daadwerkelijk het geval is, dan kunt U Uw zender opnieuw instellen door op "Calibrate" te klikken. Let bij het opnieuw kalibreren goed op wat het programma van U vraagt!
WKRJkjs.jpg

Als dit het niet oplost dan heeft U mogelijk een mixer ingesteld in Uw zender, welke zender gebruikt U?

Bedankt voor de duidelijke hulp. Inmiddels is het probleem opgelost met hulp van een verkoper bij Quartel. Wellicht is dit antwoord wat aan de late kant maar door drukte is alles even blijven liggen. Overigens is het erg prettig op deze manier een goed antwoord te ontvangen met zelfs foto's erbij ter verduidelijking.

Willem

Back