Phoenix met Futaba T7C koppelen

Hallo,

Ik denk dat bjorn de oplossing al gegeven heeft. Phoenix wil een PPM signaal zien. Standaard geeft een 2.4 zender geen PPM.

Ikzelf gebruik Phoenix met een KDS zender. Om die in PPM mode te krijgen moet ik de zender aanzetten terwijl ik twee toetsen ingedrukt houd. Ik denk dat er voor de T7C ook een dergelijke truc bestaat.

Groeten,
Jan

Ik denk niet dat dit bij de Futaba in te stellen is .
Kan er in ieder geval in de handleiding niets over terug vinden .

Ik heb even wat gezocht, zo las ik ergens dat een Futaba zender zelf op PPM schakelt als de stekker van de simkabel erin gaat.

Er was ergens iemand met een FF10, daar ging de stekker er net niet ver genoeg in omdat de behuizing van de zender te krap om het chassisdeel zat. Zonder kast werkte het wel. Als oplossing heeft hij het gat rond het chassisdeel wat ruimer gevijld.

Misschien dat je hier wat mee kan?

zoiets was ik inderdaad zelf ook van plan:
zat zelf eigenlijk meer te denken aan het verlengen van de pinnetjes

Ok, heb het nu ook even getest zonder achterkant
...En het werkt!
Toch moest ik de plug ook beethouden, ofwel echt geweldig was het nog niet.
Ik blijf dus bij het idee om zelf een aansluiting te maken, hopen dat dat werkt...
Kid, ik zou het ook gewoon even zo proberen, dan weet je in ieder geval of het misschien met de aansluiting te maken heeft.
Ikzelf zal even kijken of ik ergens onderdelen vandaan kan plukken, en als het lukt zal ik even kijken of ik een fotootje kan uploaden.
Iedereen in ieder geval bedankt tot nu toe!

Foto niet echt nodig:
je kunt de plug openen, en dan van achteren de pinnetjes eruit trekken.
nu heb je slechts de pinnetjes, en die kun je er los induwen.
Het is misschien wat omslachtig, maar heel veel tijd kost het niet--> en je hebt altijd contact!
De volgorde vanaf de achterkant van de zender gezien:
de rechtse twee onder zijn verbonden (om het coderen i.d.d. te activeren)
en de linkse twee boven zijn verbonden aan de draadjes, verder niks.
Ik hoop dat jij er zo ook uit kan komen, kid.

Ik ben er vandaag ook in ieder geval achter gekomen dat de pinnetjes van de verloopkabel niet lang genoeg zijn .
Ik kon vandaag bij Sam van Hobbymaniac een andere kabel ophalen , deze werkt wel . ( aansluiting is iets anders )
Ik merk wel dat de aansluiting een hekel punt blijft want wel al drie keer het contact verloren .
Maar gelukkig het simmen kan beginnen . :D

Bedankt allemaal voor het meedenken .

gr, Adri

Back