Phoenix sim problemen?

• Topicstarter Topicstarter mobius
  • Startdatum Startdatum
M

mobius

Guest
Indien ik met Phoenix sim een heli selecteer schakelt mijn pc zichzelf steeds uit. Reflex XTR draait perfect op de pc en de grafische kaart is up to date.
Nog iemand soortgelijke ervaringen met Phoenix?
P.S. Als ik eerlijk mag zijn kunnen de graphics totaal niet tippen aan Reflex XTR.

mm, dat is wel een vaag probleem.

Heb je het zowel in window als fullscreen modus? En alleen bij heli's (maakt niet uit welke?) Vliegtuigen werkt wel dus.

En probeer eens alle opties op laagste kwaliteit te zetten.

Anders kan je altijd contact opnemen met de Phoenix rc team, ze reageren altijd vrij snel op emailtjes.

succes

Heb het met alle heli's en in alle modes (lage kwaliteit, hoge kwaliteit..). De vliegtuigen werken dus altijd en de heli's loopt hij dus steeds op vast. Heb ondertussen al een mailtje naar support van Phoenix gestuurd.
Als ik antwoord krijg zal ik het hier laten weten.

Het probleem is opgelost. Na een update van de Realtek driver (sound card) werkt alles zoals het hoort.

eheh, vaag dat het een soundcard probleem was, een typisch heli geluidje deed je pc crashen :D

Heb ze beiden en persoonlijk vind ik Reflex stukken beter.
De graphics is geen twijfel over mogelijk; Phoenix kan niet tippen aan Reflex. De vliegeigenschappen zijn tevens realistischer in Reflex.
Maar ja, Phoenix is dan ook een stuk goedkoper..

mobius zei:
Heb ze beiden en persoonlijk vind ik Reflex stukken beter.
De graphics is geen twijfel over mogelijk; Phoenix kan niet tippen aan Reflex. De vliegeigenschappen zijn tevens realistischer in Reflex.
Maar ja, Phoenix is dan ook een stuk goedkoper..
Hier denken veel mensen wel anders over. Op trextuning.com en helifreak.com zijn veel topics te lezen waar mensen die eerst reflex hadden zijn overgestapt naar phoenix.
citaat:
I think every body and there uncle has Phoenix by now.
A lot of people had Reflex XTR as it was regarded as the best until Phoenix came along, now must people have sold Reflex XTR and bought Phoenix including myself.

Niet dat dit een argument is om phoenix te kopen ipv reflex, maar het is ten minste een aanwijzing dat er iets belangrijks beter aan phoenix moet zijn. Ik heb zelf phoenix en heb reflex nog nooit gezien dus daar kan ik zelf niet over oordelen, maar Phoenix is me zeker niet tegengevallen. Vooral ook de service is goed, en bij Phoenix komen er best veel updates met handige features.

De site is trouwens: http://www.phoenix-sim.com/

Ik geef je gelijk dat de mensen van Phoenix zeer goed zijn in service naar de klanten toe. Bij een vraag krijg je onmiddelijk een antwoord en er wordt duidelijk geluisterd naar de wensen van de klant.
Ieder heeft natuurlijk zijn persoonlijke mening over welke sim de beste is dus als anderen phoenix beter vinden is dat hun volste recht.
Voor mij persoonlijk vallen de graphics het hardste tegen wat niet wil zeggen dat ik anderen afraad van het te kopen. Prijs/kwaliteit zal je niets beter vinden.

Hey,
Ik heb ook net mn Phoenix binnen... maar heb wel een probleem. Ik heb een futaba fx-18 zender, het bijbehorende kabeltje etc. maar als ik m aansluit op de pc gaat phoenix raar doen. Er komt dan zo'n schermpje dat je je je zender moet callibreren ofzo en tegelijkertijd knippert het schermpje als een malle, alsof de zender stoort als een gek. Ligt dit aan de pc, het programma of mn zender? Moet je de zender ook in een bepaald iets instellen oid? Nouja, ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen.

met mijn zender had ik een probleem, als je em net omschakeld naar PPM en hij zegt ook PPM, dan staat ie toch nog stiekem op PCM. even uit-aan helpt dan wel.
Ben benieuwd of hij dan werkt in FMS bv.
Mail ze met je probleem en vraag of je zender compatible is. zou misschien ook nog een kabel breuk kunnen zijn, of toch een zenderinstelling?

Back