Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vergeleken met de werkelijkheid komt het aardig in de buurt. Het zijn vooral de psychologische factoren die bij het vliegen in het echt een grotere rol spelen.Vraagje van een n00b op RC-vlak:
Als ik het goed begrijp is dit een sim om te leren vliegen met een RC-heli/vliegtuig?
Is dit dan realistisch genoeg om de werkelijkheid na te bootsen en zo niet direct met een echte RC-versie in de lucht te moeten?
Moet je daarbij vliegen met een RC aangesloten op de pc? (alhoewel dit me wel logisch lijkt van wel om te leren RC'en).
Ik bezit momenteel nog geen RC-materiaal, maar zou zo kunnen smaken of dit iets voor mij is.
Nee, de USB-adapter van de E-Sky werkt niet i.c.m. Phoenix. Maar bij Phoenix zit een eigen USB-adapter die tevens de beveiliging vormt want de software kun je zo kopiëren maar is waardeloos zonder de Phoenix adapter. De standaard aansluiting voor de adapter is een 3,5mm Jack (hoofdtelefoonstekertje) zoals gebruikt wordt op o.a. Graupner en Spektrum zenders. Maar als je Phoenix aanschaft kun je één gratis verloopkabeltje erbij krijgen. En die verloopjes bestaan wel voor de E-Sky zenders (4,5mm Jack - 6p Mini-DIN). Dus dat is dan geen probleem.Hallo allemaal,
Ik als Newbie heb een vraagje.
Werkt Phoenix Flightsimulator samen met een E-sky USB Transmitter ?
Wil de software graag aanschaffen, maar leek me beter even te checken voordat ik de euro's weer ga wegbrengen
alvast bedankt
Ik gebruik ook een DX6i, maar alles werkt naar behoren. Alleen enkele kanalen moesten op Servo Reverse gezet worden. Kanaal 5 is Gear en kanaal 6 is Flaps. Controleer in Menu > System > Your Controls > kies je zender > Edit of alle kanalen werken en of deze wel juist zijn toegekend.Ik heb mijn Spektrum DX6i aangesloten op Phoenix (eerste een model in mijn zender geselecteerd met alles op standaard settings) en ben eerst door de hele song-and-dance van calibreren etc gegaan. Het werkt wel, alleen mijn schakelaars doet hij niks mee (behalve kanaal 5 dan).
Daarna heb ik de nieuwste versie van Phoenix gedownload van de phoenix site, en daar staat de DX6i standaard in. Maar ook daar werken de andere schakelaars niet en zijn de throttle en pitch settings compleet anders dan met mijn vorige instellingen.
Heeft iemand anders ook deze ervaring of doe ik iets fout?
Ik vlieg, dus in Acro-mode. Maar ik geloof dat dat ook de aanbevolen stand is want het mixen doet Phoenix zelf. Daarom kun je met de meest simpele zender (zoals zo'n E-Sky ding) gewoon 3D heli-vliegen. Er is zelfs een artikel over de-mixing van CCPM, dus hieruit kun je de conclusie trekken dat je alle mixfuncties uit moet schakelen voor het gebruik in Phoenix.Ok, dan moet ik verder zoeken. Staat je DX6i dan in heli of in acro mode?