Phoenix v4

Hallo,

Heb onlangs phoenix v4 en een dx6i aangeschaft en volgens het boekje de software geïnstalleerd, maar bij het starten van phoenix wordt er gevraagd naar het kalibreren van de zender en treedt er een fout op in het programma. Dit gebeurt wanneer phoenix vraagt alles in idle te zetten en ik vervolgens op next druk. dan wordt het programma afgesloten.

De zender heb ik ook volgens de instructies aangesloten.

Regelmatig de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft zich voordoen.

Ik kom wel in het programma en kan updates downloaden en modellen kiezen, wanneer ik de kalibratie in het begin oversla. In het system menu heb ik de dx6i uit de lijst gekozen, maar er is vervolgens geen reactie op het bewegen van de sticks. wanneer ik in het system menu de mogelijkheid kies om te kalibreren, treedt dezelfde fout op en wordt het programma afgesloten.

Als ik de zender van de kabel afhaal, geeft het programma aan de zender niet meer te kunnen vinden, dus de kabel werkt.

Op een oude computer ook geïnstalleerd en kwam er bij het opstarten van phoenix een foutmelding, maar vervolgens heb ik uiteindelijk de zender wel kunnen kalibreren en gebruiken. De oude computer is te zwak voor het programma, dus ben ik benieuwd of iemand ook dit probleem heeft gehad en/of een oplossing weet.

Groeten, Olav

Laatst bewerkt:
Heb je een servomonitor menu in je zender?
Roep het op en je kan zien of alle kanalen in het midden staan.(idle)
Meestal gebruik je bij het simmen een apart Modelgeheugen.

Ik hoop dat je er uitkomt.

Mvg. Richard

Hoi Richard en Danny,

Bedankt voor het advies. Ik heb op de zender via de monitor alles idle gezet en de stappen om de dx6i te configureren gevolgd, maar telkens sluit het programma door een fout die optreedt.
Ook wederom via het system menu gaat het mis, zodra ik wil kalibreren.

Groeten, Olav

Ik zal de boel nogmaals installeren, anders moet ik hulptroepen gaan zoeken die het voor me kunnen doen. Het wordt me anders te technisch, aangezien ik net deze hobby heb opgepakt.

Groeten, Olav

Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Op een oude computer draait het programma wel en kan ik de dx6i kalibreren. Kan iemand me zeggen hoe ik de throttle geleidelijk kan laten verlopen? Nu krijgen de sim-modellen vol gas vanaf midstick en ik krijg dit niet aangepast door de throttle curve te veranderen.

Groetjes, Olav

Ik heb het support team een mail gestuurd.
Balen dat het allemaal zo moeilijk moet gaan. Ik neem aan dat het normaliter een kwestie van installeren is en gelijk gebruik kunnen maken van het programma.

Groetjes, Olav

Aansluiten en werken, Normaal zou dat zo moeten werken.
Voorwaarde is wel dat je je zender volgens de Phoenix aanbevelingen hebt ingesteld (zoals in de link eerder vermeld).

Ik zit ergens te denken aan je instelling in de zender en:
- je de juiste swash plate type hebt gekozen in je zender.
- Je throttle kanaal uitslag op 100% staat
- je "idle-up" switch en instelling in de juiste positie staat.
Dit zou ik alvast eens nagaan en zo nodig terug kalibreren.

- swash type = 1servo90
- in travel adjust staat de throttle op 125%, zoals genoemd in "how to setup dx6i for phoenix"
- de idle-up switch weet ik niet welke dat is en hoe je deze kunt instellen, maar alle schakelaars staan uit.

Zou proberen met je throttle op de normale waarden 100% uitslag zetten.
Je idle-up switch staat normaal links (bovenste switch op de bovenzijde) en is normaal ook zo aangeduid.

Onderstaande mail heb ik ontvangen van Phoenix support. Wellicht handig voor iemand met vergelijkbare problemen.

Dear Sir

We are sorry that you are having this rare problem with Phoenix.

This error usually only occurs if you have either:

- Not first installed from your original Phoenix CD/DVD before downloading and applying updates

- Missed an update out when upgrading to the latest version

- Installed the CD/DVD to a different location on your computer than the updates

We would recommend a complete, clean reinstallation from your Phoenix CD-ROM or DVD.

Please do the following:

- Open the Window’s Control Panel from the Start Menu

- For Windows XP, open the Add/Remove Programs menu | For Windows Vista, open the Programs and Features menu

- Uninstall the PhoenixRC program completely

- After the program has uninstalled, please delete the following folders (if these exist):

o My Documents/PhoenixRC
o C:/Program Files/PhoenixRC

- Now please insert your original Phoenix CD-ROM and install as normal

Once you have reinstalled from your original CD-ROM, please run the program and let us know what version is displayed on the Window’s title-bar.

Best Regards

Phoenix Support

ik heb ook een probleempje met de dx6i op phoenix.
alles deed het goed maar nu is als je inverted vliegt
iets niet goed
de heli zakt toch heel langzaam naar beneden
wat zou dit kunnen zijn

Back