picco-mega uitlaat op een novarossi motor

• Topicstarter Topicstarter mikevst
  • Startdatum Startdatum
M

mikevst

Guest
Ik heb dit weekend een klein ongelukje gehad waarbij er een ferme deuk in mijn uitlaat zit. Mijn lhs verkoopt de nieuwe uitlaten van serpent, de picco mega uitlaten. Passen deze op een novarossi en novamega motor? De uitlaatopening van de motor en de opening van de uitlaatbocht zal hier belangrijk zijn denk ik gezien deze gelijk moeten zijn.

volgens mij gaat dat niet goed.
De uitlaatopeningen van beide motoren verschillen van maat, hierdoor zal de picco-mega bocht niet passen....

Neem anders je motor mee naar je LHS, dan kun je passen.....

Een Mega uitlaatbocht past niet goed op een Nova Rossi (of Nova Mega) motor. Het gat van de Mega bocht is groter, waardoor de afdichting niet goed zal zijn indien hij op een Nova Rossi wordt gebruikt. Indien het alleen om de uitlaat gaat is het geen probleem. Een In-line Mega uitlaat past wel op een In-line Nova Rossi bocht.

De rubbers zijn sowieso anders, die van Picco zijn namelijk glad. Het verschil is dus niet goed weg te werken met een ander rubber.

Ik heb vernomen dat er bij een picco-mega uitlaat 2 uitlaatrubbers bijzitten. 1 voor een picco motor en 1 voor een novarossi motor en dat het dus in ieder geval zou moeten passen.
Kan iemand dit bevestigen?
Het gaat om een .12 motor voor een 200 mm TC.

mikevst,
voor de .21 motor kan ik het je vertellen, daar zitten inderdaad 2 rubbers bij, 1 voor de verbinding tussen bocht en motor, 1 voor de verbinding tussen bocht en uitlaat.
Dit is het zogenaamde "in-line" uitlaat systeem, daarvan zijn beide rubbers tussen net genoemde verbindingen hetzelfde.

ik ga er even vanuit dat dit voor een .12 motor hetzelfde is.....

Ik bedoel dat ik vernomen heb dat er in totaal 3 rubbers bij zitten:
- 1 voor aansluiting picco bocht-uitlaat
- 1 voor aansluiting picco bocht aan picco motor
- 1 voor aansluiting picco bocht aan novarossi motor
En dat je dus de juiste van deze laatste twee moet kiezen afhankelijk van welke motor je hebt.

mikevst zei:
Ik heb dit weekend een klein ongelukje gehad waarbij er een ferme deuk in mijn uitlaat zit. Mijn lhs verkoopt de nieuwe uitlaten van serpent, de picco mega uitlaten. Passen deze op een novarossi en novamega motor? De uitlaatopening van de motor en de opening van de uitlaatbocht zal hier belangrijk zijn denk ik gezien deze gelijk moeten zijn.

Je kan de gedeukte uitlaat ook met water vullen en dan in vriezer leggen voor halve dag. Je kan voor het afdichten van de gaten een oude kurk versnijden.
Prima uitgedeukt door de uitzetting van water. :idea:

Hoewel het maar een klein ongelukje was had het toch grote gevolgen voor de uitlaat. Met de zijkant van de auto (de kant van de uitlaat) kwam ik tegen een paaltje terecht. Niet echt heel hard maar toch hard genoeg om een platte uitlaat te hebben. Ook staat het uitlaatpijpje plat tegen de rest van de uitlaat. Ik denk niet dat er veel aan te herstellen is.

mikevst zei:
Hoewel het maar een klein ongelukje was had het toch grote gevolgen voor de uitlaat. Met de zijkant van de auto (de kant van de uitlaat) kwam ik tegen een paaltje terecht. Niet echt heel hard maar toch hard genoeg om een platte uitlaat te hebben. Ook staat het uitlaatpijpje plat tegen de rest van de uitlaat. Ik denk niet dat er veel aan te herstellen is.

Gewoon proberen. Ik heb nagenoeg hetzelfde gehad. Ook mijn uitlaatpijpje was helemaal tegen de rest aangedrukt. Hij is praktisch helemaal in zijn oude vorm terug gekomen. Lukt het niet in een keer vriezen, gewoon nog een keer proberen. Het is echt de moeite waard.
Laat het even weten of het gelukt is.

Idd,bij een grote deuk gewoon meerdere malen herhalen en de kans is groot dat je de uitlaat voor 90% kan redden.Alleen een halve dag in de vriezer is denk ik iets te lang.
Uitlaat vullen en gaten dichtmaken en de vriezer in,na een paar uur ff kijken hoe het erbij staat en eventueel herhalen.

Super john zei:
.Alleen een halve dag in de vriezer is denk ik iets te lang.
Uitlaat vullen en gaten dichtmaken en de vriezer in,na een paar uur even kijken hoe het erbij staat en eventueel herhalen.
een halve dag of een paar uur in de vriezer...
dat hangt af van de soort vriezer die je hebt, als je een -18'C vriezer in je schuur hebt staan dan zou ik hem maar 2 uurtjes erin laten liggen...snap e vouz?

Ndegeocello zei:
Je kan de gedeukte uitlaat ook met water vullen en dan in vriezer leggen voor halve dag. Je kan voor het afdichten van de gaten een oude kurk versnijden.

Hmmm, bij mij wordt de kurk eruit gedrukt op die manier... Je moet de uitlaat echt dicht solderen voor een beetje effect...

Bart_Banaan zei:
Hmmm, bij mij wordt de kurk eruit gedrukt op die manier... Je moet de uitlaat echt dicht solderen voor een beetje effect...

Dat was bij mij ook. Gewoon een beetje spelen met wat ty-raps en je kurk blijft wel zitten. :idea:

Ik heb de diepvriesmethode even geprobeerd dit weekend. 't is slechts half gelukt. Doordat het uitlaatpijpje plat stond tegen de rest was er daar ook een opening/scheur die eerst dicht moest. De eerste diepvriesbeurt bood al een half resultaat. Toen probeerde ik het uitstroompijpje weer recht te zetten en dat had ik beter niet gedaan. De scheur die er reeds was, was nu veel groter geworden. Ik ga het proberen nog wat te herstellen maar in ieder geval zal ik toch maar een nieuwe uitlaat aanschaffen.

Bart_Banaan zei:
Ndegeocello zei:

Ik heb er net weer 2 netjes gemaakt waarvan er 1 2 uur oud was ...
Was een beetje boos op Joey, respect voor materiaal tijdens training is moeilijk zeggen ze.

Je moet er voor zorgen dat de kurk ver genoeg in de uitlaat gaat en inderdaad zoms is het goed om er even een tyrap om heen te doen al doet powertape het ook wel goed.

Nismo zei:
Was een beetje boos op Joey, respect voor materiaal tijdens training is moeilijk zeggen ze.

Ik heb Ross Brawn nog nooit op Schumacher zien schelden als hij een auto stuk reed.... :wink:

Maar, hou je het uitlaat geld toch in van zijn zakgeld?.......

M7H zei:
Nismo zei:

Ik heb Ross Brawn nog nooit op Schumacher zien schelden als hij een auto stuk reed.... :wink:

Maar, hou je het uitlaat geld toch in van zijn zakgeld?.......

Bedankt voor het compliment! Nee dat doen we ook buiten beeld Martin :lol: Hij bood zelf al aan om een nieuwe te kopen, dat kan ik alleen weer niet over mijn hart halen bij hem. Sparen is belangrijker en daarnaast gaat me het om het principe.

Je moet geen racer hebben die alsmaar voorzichtig rijd want dan wordt het helemaal niets, durft hij niks meer. Michael zal zijn race-ready auto ook niet tijdens een test kapot rijden.

Oke, Paul Stoddart en Cristian Albers dan.... :wink:.....

Je moet idd gas durven geven en dan gaat er wel eens iets stuk......

Back