piccolo info over piccoboard

• Topicstarter Topicstarter elladar
  • Startdatum Startdatum
E

elladar

Guest
hallo,
ik kan een Mini-Z (met veel extra's) ruilen tegen een piccolo fun.
maar ik moet wel nog voor een piccoboard zorgen (bij toemen €70) en accu.
is dit een goede ruil?
en welke accu's moeten er juist in een piccolo?

ps. als iemand nog een piccoboard heeft liggen mag altijd een pb sturen

MVG
Frederic

Wat zit er bij de heli? een fun kost ook echt niets. Servo's erbij maakt het iets beter. Accu's? Lader? Zender?

Ligt er natuurlijk aan wat die mini-Z waard is.

Ik kan je wel zeggen dat die 2de handse piccolo zonder accu's en picco-board (met gyro?) geen pukkel waard is. Tenzij er een mooie computerzender bij zit dan.

Wat is die mini Z waard? Wat voor zender? ga er ook maar van uit dat je er een nieuwe motor in mag zetten.

Andere staart, lagers lipo en lader. Dan heb je iets lekker vliegends. Mini-Z is ook niet zo heelveel waard. Met veel extra's +/- 100 euro?

Ligt dan aan de zender of het het waard is :)

de Mini-Z heeft de standaart kyosho zender. er zitten 3 paar bandjes, oplaadbare batterijen, tuningsmotor, achterchassis, vooras, tandwieltjes bij.

de piccolo is nog niet van de grond geweest. en er zit een Sky sport 4 in.
staat ook bij marktplaats.

advertentie:
Hallo

ik heb hier een piccolo staan en doe erniks meer mee hij heb nog niet gevlogen hij is ongeveer 2 maanden oud ik heb hem bijna afgebouwd en doe er eigelijk niks meer mee vanwegen geen tijd dus beinding hobby er hoef allen nog een boord computer in en een accu rest is hij al helemaal klaar ik heb er bij :

heli zelf
sky sport 4
ontvanger * 2 mini servo`s
( heb alleen geen kristallen meer )
{ ps heb alleen effuh het kapje als foto want zelf weet je wel hoe hij er veder uit zie} m.vr.gr. robert bisschop

... zijn echt niet nodig op de Piccolo. De enige mods die ik noodzakelijk acht zijn:
- Lipo's... kan je wat langer dan de standaard 2 minuten in grondeffect vliegen.
- Ball-in-swash: zelfs een amateur als ik merkt het verschil met dit dingetje. Kost bovendien geen dr*l.

lipo's = HAT met DD op de staart anders brandt die meteen door.

Ik denk dat het ruil aardig is.

ah oké,
maar nog een vraagje die accu's, welke moeten dat zijn?
en bij toemen stond een piccoboard voor €70 (de gewone versie)

of heeft iemand nog een piccoboard (waarschijnlijk niet zo voor de hand liggend) of een ander alternatief? stuur maar een pb.

hartelijk dank voor de info
MVG
Frederic

Je kan met NiMH cellen (8xAAA) gaan klooien maar 3 min vliegen is niet fijn. Neem 1200mAh 3s1p Lipo's geeft vermogen genoeg. Dan wel een 8T tandwiel op de motor om die niet te overbelasten. Je kan altijd een G310 tunings motor erin zetten, die leeft net iets langer.

lipo's = HAT met DD op de staart anders brandt die meteen door.

Da's waar ook; met een 3-cellige lipo hield mijn staarmotor het 2 vluchtjes of zo vol. Ik gebruik zelf de HAT met tandwielaandrijving... het gezoem van de DD werkte me op de zenuwen. Ik heb daar ook de G310 tuningmotor bijgenomen; die is niet zo duur.

Ja je ziet het al... je bent nooit klaar met geld uitgeven aan deze helietjes :?

Dat gezoem heeft wel iets :) Je hoort de staart iniedergeval goed werken ;) Merk je meteen een zijwind goed op.

hoeveel volt en hoeveel mAh kan dat allemaal aan? Ik dacht om bij het beginnen een langere kabel te nemen en dan aan een racingpack (1800mAh) te sluiten zodat ik iets langer kan oefenen. het accupack blijft dan op de grond liggen en dan stilletjes proberen op te stijgen en de heli onder controle te houden.

MVG
Frederic

Ik heb het zelf nooit gedaan maar het kan schijnbaar wel: een heli via een kabel vanaf de grond voeden. Je moet dan wel wat ballast in je heli meenemen, anders komt hij al los als de rotor nog niet zo snel draait, en dan reageert hij lang niet zo goed op je commando's.

even over het piccoboard. bij toemen staat een gewone voor €70
is dit een goede prijs of kan het nog goedkoper?
maar zijn er ook andere goedkopere alternatieven? Ik wil de kostprijs in het begin zo laar mogelijk houden.

@Muxje: ja mijn nonkel doet dat met een 12 volt autobatterij (natuurlijk niet in een piccolo) dus dat gaat maar kan een piccolo 6 cellen van 1800mAh aan?

MVG
Frederic

ah, ik heb nog een battery van 8.4 volt liggen en ik geloof 1900 mAh.
dus dat zou eigenlijk moeten lukken?
MVG
Frederic

8.4volt = 7cellen dus moet lukken :) Zorg dat hij op 220-240 gram blijft (vliegen klaar) dus met extra gewicht. Dan vliegt hij het beste.

Back