[Piccolo] probleem met indraaien motor

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik heb net deze heli gekocht en wil de motor laten indraaien. In de beschrijving staat dat je de motor moet aansluiten op het piccoboard, de zender aan, "gas" uit en dan batterijpack aansluiten. Dan moet er een ledje gaan branden wanneer je op 1/4 vermogen de motor moet laten draaien. Wanneer ik bovenstaande uitvoer gaat er heeel even een rood ledje op het piccoboard branden (1/4 sec.) dat dan vervolgens niet meer aangaat. Wanneer ik dan "gas" geef gebeurt er niets. Ik heb dus het vermoeden dat er iets niet goed gaat.

-Ik heb het accupack opgeladen volgens de specifikaties. Deze is ook vol: wanneer ik de motor er rechtstreeks even op aansluit gaat deze gewoon draaien.
-De kristallen zitten ook goed: TX is de zender, RX in de ontvager

Iemand een idee wat er mis kan zijn of doe ik gewoon iets verkeerd?!

even goed kijken of je gas ook echt nul is, geen trims erop of niks, dan moet ie gewoon initialiseren.
ik weet ook niet of je het bord nog loshebt of gemonteerd en eerlijk gezegd weet ik ook niet of het uitmaakt, maar zord dat de goede zijde boven zit bij het "scherpstellen" zodat het daar allemaal niet meer aan kan liggen.

Hmm, ik snap het niet. Ik heb alle triminstelling op de zender op 0, gas is nul. Ik vind het zo raar dat wanneer ik de batterij op het bord aansluit, de rode led heeeel kort oplicht en daarna uit blijft. Het lijkt wel alsof deze of stuk is, of dat de accupack stuk is.

misschien een paar cellen kapot, zodra je de moter even aan zet 'stort hij in' en blijft er teweinig spanning over

Groeten Halmar

staalplaat zei:
-Ik heb het accupack opgeladen volgens de specifikaties. Deze is ook vol: wanneer ik de motor er rechtstreeks even op aansluit gaat deze gewoon draaien.

Toen je dit probeerde was het regelaarboard toen nog aangesloten? Zo ja dan heb je dus inderdaad kans dat dit nu kapot is.

idd goed opgemerkt theo, prikkie prikkie terug het board in zal er niet zo goed voor zijn.

Beste mensen, bedankt voor jullie suggestie maar ik vrees dat het probleem een duidelijk RTFM, of beter gezegd, RTFM en BEGRIJP TFM was!! Ik had namelijk begrepen uit de handleiding dat je de motor kon laten indraaien door hem aan te sluiten op het piccobord en de batterij aan te sluiten. Wat bleek nou, je moet OOK de tail control connector en de gas control connector aansluiten om de motor te laten reageren!! Stom, stom stom. Nou ja, iig weer wat geleerd!

gerard_nl zei:
idd goed opgemerkt theo, prikkie prikkie terug het board in zal er niet zo goed voor zijn.

Laten we zeggen eigen ervaringen leer je het meeste van, en dan pas van de ervaringen die anderen met je delen.

Back