pico jet combat brushless

hoi iedereen ik heb vandaag mijn eerste vlucht gemaakt met de mega motor er op een 16-15-03 met een 5,5x4,3 en 10 cellen 1600 cp 2/3 cub c
en dat gaat hard en even loodrecht o ja de regelaar is een 18a jeti
en een rex5 ontv
een gunter doet het beter maar die fluttert al bij 8 cellen vers van de lader
weet iemand een goede vervanger voor een gunter en daarbij bedoel ik geen cam speed 5x5 4,7x4,7 5,5x4,3 gaarne raad
groeten wiebe :D

bij deze naar electro verkast......

Misshien een APC 6x4 optie ??? hoeveel stroom zit je met die Gunther ???

ampere,s

hoi pete ongeveer 30a zuipt het stel
ik heb een paar dingen na gemeten en een cam speed
4,7x4,7
5.5x4,3
gunter gebruiken bijna hetzelfde
maar een gunter werkt het best ik heb ook de 4,7x4,7 er op gehad
maar dat valt tegen de beste is na de gunter de 5.5x4,3
ik zal de 5,5x5,5 ook nog eens probeeren :lol:
groeten wiebe
o ja die apc moet ik nog eens probeeren maar hier in de buurt heeft niemand ze .moet maar weer eens naar duitsland toe

Snelle Picojet

Hoi Wiebe,
Over die 6x4 apc, volgensmij ligt er in huize Doornbos nog wel 1 in een doos van mij.

ps weet je wat hard gaat? B20 met 4,7x4,7 gaat harder als de picojet! al gaat de picojet wel heeel hard.

@Wiebe.

Je schreef dat je een Jeti 18 Amp regelaar hebt, heb je daar geen problemen mee aangezien je 30Amps trekt?

Didier zei:
@Wiebe.

Je schreef dat je een Jeti 18 Amp regelaar hebt, heb je daar geen problemen mee aangezien je 30Amps trekt?

nee hij trekt dat wel op eigen risiko natuurlijk heb er wel eens 33a op gemeeten
hij doet wel eens raar met bepaalde prop en motor combo is de beveiligin denk ik verder prima ding word ook goed gekoeld

He Wiebe rij niet voor joker naar eext.
Laat het zeker weten.
Heb zelf al eens voor jandoedel 220 km voor niks gereden.
groeten Han.

han

ik ken eext persoonlijk zoon heeft mij leren vliegen kan er prima mee opschieten en ik ga geen 220 km rijden voor een prop hoor!!!!!!!!!!!!
is bij mij vandaan 10 min
verder hou ik mij daarbuiten einde discussie.

Even n beetje een zijpad van de discussie, maar wat betekend flutter van de prop? Slaat de prop dan tever naarvoren tegen de wing aan?

Is dat nou et "glitch" geluid dat et ding maakt? Ik vlieg op stevige 8cell, en soms hoor ik een geluid alsof de motor eventjes uitvalt, even dat gierende geluidje weg. En ik kon niet vinden waarom ie dat nou deed.

vlutter is trillen

en bij een Günter propje is dat nie goed
trilt snel kapot en bij die hoge toeren tallen
vervormd het propje ook,
dan kun je beter een graupner propje nemen

Op een standaard permax480, is dat tesnel? :P Hij doet t ook alleen alsie aanduikt enzo, dus als die toeren flink pieken.

Een graupner 6x4 ofzo dr op? Ik ken die graupner props niet zo goed.

Wat is er mis met zo'n graupner CAM prop? Ik vlieg dezelfde combi op 8 x FAUP cellen en dat trekt met een 5.2x5.2 26A. Gunther maakt inderdaad een eng geluid en presteert minder. Die cam prop op 19500 toeren draait heerlijk. Straks 3s2p KOKAM 2000 erin en dan lekker nog sneller ;)

Tsja dat geluid, eng of geweldig... :P Ik vind et een subliem kattegejank. Zonder dat geluid is gelijk een deel van dat rare ding zn charmes weg. :P

Maar een Permax480 haalt toch zoveel toeren niet joh? Of onderschat ik et ding nu?

eeh nee ;) met een borstel motor kan je dat wel vergeten.

En die picojet snerpt al lekker hoor met de prop zo dicht op de achterkant.

tjonge jonge mijn oud draadje word weer gelezen .
ik vond zelf dat een gunter beter werkte als de cam speed props .
maar aangezien die het niet trekt heb ik de beste resultaten gehad met een 5.5x4.3 .
dat zijn natuurlijk geen wetenschappelijke resultaten maar ik heb wel veel props geprobeert .
alleen nu met lipo.s worden de props weer wat minder belangrijk .
vroeger maakte 1 minuut langer vliegen heel wat uit nu niet meer omdat de lipo,s toch wel een 15 min vliegen mogelijk maken
groeten wiebe

Back