PicooZ Atlas

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
M

mixit

Guest
Ik heb dit helicoptertje pas vanaf vandaag maar er is een probleempje, elke keer na het opladen moet ik hem opnieuw trimmen.. waarom blijft hij niet gertrimd?

In mijn onderschrift kun je zien welke heli's ik heb.

Ik moet ze alle drie bij de start van een vlucht opnieuw trimmen en tijdens de vlucht constant bijtrimmen (idd naar rechts). Dit is een bekend fenomeen bij de goedkopere heli's, ik weet niet of dit bij de dure exemplaren ook het geval is, wellicht niet maar deze jongens heben ook een veel betere giro. Die giro is overigens veel duurder dan jouw complete Piccooz-set, dus.....

Paul

dit komt omdat de trim op de zender gewoon elektronische knopjes zijn en de zender houd de stand niet bij :).Een potmetertje zou veel handiger zijn maar ja...
Dat bij trimmen tijdens de vlucht komt doordat de accu afneemnt in vermogen, hierdoor gaat de staart rotor ook minder vermogen geven= bij trimmen :)

mvg loran

Nou als bijde motortjes even veel afnemen zou je niet bij te hoeven trimmen hoor, maar dat is dan waarschijnlijk niet het geval. Ook ik heb een lama v3 gehad en picooZ en daarme heb je dat nou eenmaal. Nu heb ik het nog steeds met mijn raptor 50 maar dat komt om dat er steeds een hoepel onder komt, nog nooit zonder geprobeert.

ze nemen inderdaad evenveel af in vermogen, maar in het geval van de hoofdmoter ga je nog gas bijgeven om boven te blijven :)

ze nemen inderdaad evenveel af in vermogen, maar in het geval van de hoofdmoter ga je nog gas bijgeven om boven te blijven :)

ja ik heb gemerkt dat als de batterij vol is ik hem amper naar beneden krijg.. en als hij bijna leeg is vol gas geef en dan blijft hij hangen..

De zender moet ook altijd op de heli blijven staan-.-

Ik heb dit helicoptertje pas vanaf vandaag maar er is een probleempje, elke keer na het opladen moet ik hem opnieuw trimmen.. waarom blijft hij niet gertrimd?

ik heb een procopter van yuneec,de tegenhanger van de picooz,en deze moet nooit bijgetrimt worden.:mrgreen:

ja ik heb gemerkt dat als de batterij vol is ik hem amper naar beneden krijg.. en als hij bijna leeg is vol gas geef en dan blijft hij hangen..

De zender moet ook altijd op de heli blijven staan-.-

idd, als hij net is vol geladen is het of niks, of het plafond.

neu kan er best lekker mee vliegen hoor maar als hij net vol is zit je erg gauw tegen het dak aan.

Heb het veertje van de linker stick afgehaald, het is nu een stuk makkelijker om de throttle dicht bij de nul te houden.

neu kan er best lekker mee vliegen hoor maar als hij net vol is zit je erg gauw tegen het dak aan.

Heb het veertje van de linker stick afgehaald, het is nu een stuk makkelijker om de throttle dicht bij de nul te houden.

ik ga dat ook doen, maar aangezien ik hem pas 2 dagen heb wacht ik nog ff:P

hehe, het trim en licht knopje zijn met een beetje gepuzzel er weer in te krijgen.

Dat veertje moet je er zo af kunnen wippen.

hehe, het trim en licht knopje zijn met een beetje gepuzzel er weer in te krijgen.

Dat veertje moet je er zo af kunnen wippen.

Ik heb moed verzameld en het is gelukt ! nu ff de picooz opladen:P

nu snap ik ook waarom bij alle helis de heli eerst aanmoet xD, want dan kan je daarna op je zender kijken dat je hem aanzet. want bij mij vloog hij bijna weg:P

Laatst bewerkt door een moderator:
jup bij goedkope ontvangertjes kan je helie beginne flippen(infrarood minder denk ik) maar bij de modernere (radio)ontvangertjes zit een failsave ingebouwd idd bij de regelaars

Back