piepen van motor

Goedendag allen
Ik heb een KDS zender K-6X met de toebehoren op een ESY honey bee king 2 gemonteerd (gekocht op internet van iemand)
Gisteren ging de motor van de helikopter ineens constant piepen, kan dit aan de elect regelaar liggen, en wat kan ik doen om het op te lossen.

Wat meer info is handig....

is het een ritmisch gepiep? Zou kunnen dat hij in programmeer mode terecht is gekomen (normaal bij volgas).

Gas naar beneden, juiste kanaal? (gangbaar 3), ook idle up niet vergeten uitzetten....

Heeftt hij het voordien goed gedaan?

Waar woon je, neem het op in je profiel, voor het zelfde geld zit iemand in de buurt die er na 1 seconde achter is wat er scheelt

enzovoort...

Stevo

Woon in deventer en heeft voor die tijd gewoon gedaan.
het is een piepje om de 2 seconden en heb alle waardes in de zender op beginners setting gezet.

De motor functioneert bij het piepen als een (slechte) luidspreker. De regelaar stuurt de motor zo aan om jou e.e.a. te vertellen. De piepjes code staat in de handleiding van de regelaar. Geen handleiding (meer)? Zoeken op site van fabrikant of googlen op manual AND <merk/type regelaar/heli>.

Forumtipjes:
Indien je leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, is die ook altijd zichtbaar naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt.
Geef ook je woonplaats of regio op in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd zien links onder je gebruikersnaam. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je de accu aangesloten terwijl het gas en trim niet 100% dichtstond. Om te voorkomen dat de heli meteen om zich heen gaat slaan, geeft de regelaar een signaal af via de motor, dat geeft deze piepjes.

Mmmm weer wat geleerd..piepjes uit de motor :-)....wist niet dat dat kon. Ik heb er de ballen verstand nog niet van lol :p maar wat ik er zo van lees kan het een verkeerde binding zijn van de throttle, de esc denkt dat dat de throttle niet op 0 % staat....misschien throttle reversed ?

Een transformator bromt om dezelfde reden, op 2x50Hz. Stroom in een veranderend magnetisch veld, krachten op het draadje, dan wil het draadje trillen.

Zeer extreem voorbeeld

Laatst bewerkt door een moderator:
Is voor elkaar, om een of andere reden was de contact meer met de ontvanger.
Opnieuw binden en hij deed het weer.

Back