Piepschuim lijmen op ABS

Roel van Essen

Forum veteraan
Collega's
De hitteschilden van mijn Otto Lauffer bestaan uit zilverfolie op piepschuim.
Waarmee kan ik het piepschuim het best op ABS lijmen?

Roel

Hallo Roel.
In het verleden heb ik dat weleens gedaan. Iedere lijmsoort lost de styreenschuim op. Het enige waar het goed mee te doen is, is een soort montage kit Styrabond genaamd. Eerst wel de ABS platen goed ruw schuren voor een goede hechting.

Groetjes Hans.

Ik werk voor een decoratiebedrijf. Om EPS (piepschuim) te verlijmen wordt bij ons Dynol gebruikt. Dynol is een contactlijm (dus tweezijdig aanbrengen en wachten tot het "pikvrij" is voordat je de delen samenvoegt)
Wij kopen het in blikken van ongeveer 7,5 Kg bij Stoel van Klaveren (http://www.stoelvanklaveren.nl/) Geen idee of dit spul ook in kleinverpakking te krijgen is.

PU lijm werkt goed met piepschuim. ABS goed opschuren en piepschuim stevig aandrukken op het plastiek.

Stevo

Hoi Roel, hier ben ik nog een keer.
Om alle industriële en vaak niet in de hobby winkel te verkrijgen lijmsoorten te omzeilen, heb ik even een lijmproef genomen. Als je UHU plus epoxylijm op voorraad hebt dan is het hiermee uitstekend te doen. Geen risico en het hecht uitstekend.

Groetjes Hans.

Uhu por is een kontaktlijm speciaal voor styro-schuimen, maar is niet een supersterke lijm maw je hebt een flink oppervlak nodig. Als tweede keus zou ik voor een 5 minuten epoxy gaan.

Uhu Por is in tubes van 50 gram, blikken van 750gram en 2,5 kilo verkrijgbaar.

Back