Piet Hein

• Topicstarter Topicstarter gmctje
  • Startdatum Startdatum
@Norwin,

Zelf heb ik ook een dubbelschroever met één roer. Het vaart perfect als je de twee motoren onafhankelijk van elkaar schakeld. Bij een scherpe bocht kan je ze tegen elkaar in laten draaien en gaat het schip om z'n as. Daar hoef je niet eens een roer voor te gebruiken.

groeten Paul

Wat ik mij echter afvraag het schip heeft twee schroeven en maar een roer in het verlengde van de kiel.
Nou ben ik misschien gek maar volgens mij stuurt dat voor geen ene meter.
Groetjes Norwin
Hoi Norwin,

Ik heb met school een keer meegevaren op de Piet Hein, maar het sturen ging prima.
Ik heb toen trouwens ook een flink aantal foto's gemaakt, vooral van het interieur, dus als je mij je emailadres stuurt per PB, zal ik ze ook naar jou sturen.
Mocht er niets interessants tussen zitten krijg ik wellicht volgend jaar weer een kans, want voor mijn opleiding proberen ze ieder jaar voor de eerste klas een Proeve van Bekwaamheid op dit schip te organiseren.

Groetjes Josse

P4034148.JPG

Ik even twee opname,s gemaakt van de huidige stand van zaken .Alle beslag heb ik er los opgezet om een beeld te geven hoe het er uit komt te zien .Straks alles in de grondverf en dan aflakken.Dan zien jullie het wel. Tot ziens
Groeten GMCtje.

Hier een foto van de orginele PIET HEIN in de takeles met duidelijk 1 roer en 2 schroeven .
Groeten GMCtje.
F046836.JPG

Norwin hier nog een paar opname,s met duidelijk het roer. En de schroeven.

En Laurent ik zie ook nu op deze foto,s dat mijn boeg wel wat stomper is als het origeneel een goede leer voor de volgende keer bedankt en tot de volgende keer.
Gr GMCtje.

Inderdaad twee schroeven en maar een roer.
Dan hou ik het lekker zo.
Mooie foto's trouwens, ik zit erover te denken om de motoren met microswitches te regelen.
Dat scheelt me dan weer een vaartregelaar nietwaar.
icon12.gif

Groeten Norwin

Norwin, waarom zou je microswitches gebruiken, als je twee regelaars gebruikt wordt de bestuurbaarheid van het model vergroot en zo duur zijn de regelaars niet meer of je zender moet het niet aankunnen.
je zou dan altijd die ene regelaar op beide motoren kunnen zetten.
groetjes piet

Hoi Piet de zender kan het wel aan.
Dat is een F14 met navy sticks geen probleem dus.
Maar ik vind het zonde om op een model waar je verder niet zo veel mee kan.
Wat betreft functies om daar twee vaartregelaars in te bouwen vandaar.
Groet Norwin

Hoi Frits ,

Schiet het een beetje op met je bootje.! of komt hij dit jaar nog niet op het water?
Suc6 met de bouw , ik zie het wel weer een keer op de vereniging?

Groeten norbert

Hallo hier is GMCtje weer Ik ben erachter gekomen dat mijn dek er niet waterpas in zit en de romp was ook te hoog Ik heb nu alles afgetekend nadat ik de boot waterpas op de werg bank had vast gezet en tot de volgende conclusie die je op de foto kunt zienIk zet er nog een opname onder
Gr:GMCtje.

Hallo hier is GMCtje weer Ik ben erachter gekomen dat mijn dek er niet waterpas in zit en de romp was ook te hoog Ik heb nu alles afgetekend nadat ik de boot waterpas op de werg bank had vast gezet en tot de volgende conclusie die je op de foto kunt zienIk zet er nog een opname onder
Gr:GMCtje.

Ik heb een vermoeden: als dat je er zo veel te veel van de romp afhaalt hoor..
Het is toch een gekochte romp neem ik aan.
Daar moet meestal toch niet zoveel van af dacht ik zo.
Jij veranderd volgens mij gewoon de romp op die manier.
En of dat dat tengoede komt ja dat weet ik niet zeker hoor
mvg
Frederik:D

Back