Pikant(e) Renovatie

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Thanks Tadango,

Het opknappen van oude kisten heeft ook zo zijn nadelen hoor.
Je komt hier en daar (meer hier dan daar:D) wat constuctie foutjes tegen die je eigenlijk allemaal wilt aanpakken.
Je moet dus af en toe wat aan kwaliteit inleveren, omdat je anders de hele kist net zo goed opnieuw kan bouwen.

Tijdens het drogen van de lijm zit ik af en toe te twijvelen over het wieltje.
Ik wil genoeg speling hebben met de grond om geen problemen te hebben met het slepen. En ik blijf met 2 keuzes zitten,
- ik laat het wieltje op de originele plaats en maak bij de start gebruik van een startwagentje onder de romp(dolly).
- of ik maak (zo'n 10cm verder naar voren als bij het origineel) een wiel ophanging zoals bij een Fox zwever
fox-inverted.jpg

Naar dit laatste gaat mijn voorkeur uit.

Of moet ik mij geen zorgen maken met zo'n kleine grond speling bij een sleepstart??

Eric

Ik heb vanmiddag weer een uurtje kunnen prutsen aan de Pikant, hiervan een korte update.

Bij linkervleugel (hij ligt op z'n kop) is de vleugelverbinding geheel ingedekt mbv pu-lijm en 3mm balsa
pikant11.jpg

pikant12.jpg

Nu de ander vleugel nog.
Bij deze kant ga ik de servo's hun plekje geven en wat kleine reparaties, daarna kan ik de vleugel weer in gaan dekken met 2mm balsa en aan de wortelrip 2mm triplex

Ik ga weer lijmen:bye:

Eric

Even weer een korte update,

De servo's van de spoilers hebben hun plaats gevonden
pikant13.jpg

Pikant14.jpg

de push/pull zit nog niet vast, dit doe ik als de kabeltjes gesoldeerd zijn en wanneer ik dus de uitslag in me zender kan bepalen.

@ Olivier,
Je hebt een PB-tje

Eric

mooie kist
en zonder hulpmotor.....
gewicht : 2700 gram

toch een vraagje......
wat is het vleugel opp?

steffe

Olivier,
Bedankt!!!!!!! ik ga het vanavond is even bekijken (ben nu aan het werk;))
Ik denk niet dat het voor begin mei klaar is, heb het een beetje druk met wat andere projecten. Maar hij zal er uit komen te zien zoals jij hebt
getekend!!

@ Steffe
2700gram dat is zonder batterij, lood en ontvanger in de oude staat.
het eind gewicht wordt 3300gram. (hoop ik)
en ik schat het vleugelopp. op ongeveer 2 vierkante meter:D.

Eric

Hee Olivier,

Alles goed?? tijd niet gezien.
Ik ben met de Pikant even gestopt.
En dat heeft/had 2 reden;
1 - Tijdens het goed controleren van de 1,5mm balsa beplanking kwam ik zeer slechte lijmnaden tegen rond de vleugelligger, bij lichte belasting hoorde je het kraken.
Ik moet dus de hele beplanking loshalen, en het meeste opnieuw bouwen.
Dit heeft mijn bouw-virus niet echt een boost gegeven:-(
2 - Mijn tijd wordt momenteel opgeslokt door een zeer leuk project, waar ik helaas niet te veel over kan zeggen op dit forum (ik zal dit in een mailtje toelichten).

Wanneer ik weer tijd heb ga ik de Pikant zeker verder afbouwen, en uiteraard komt jouw schema erop. Maar wanner dat is kan ik nog niet zeggen.

Groet
Eric

Ik begin de draad met modelbouw weer op te pikken!

Dat van die beplanking is inderdaad wat minder leuk nieuws, maar dan is het metteen weer goed eenmaal het gedaan is.

En je nieuw projectje, echt leuk en alvast heel veel succes ermee.
Je hoort wel nog van mij;)

Groeten

Olivier

Back