Pilatus 7

• Topicstarter Topicstarter Turbi
  • Startdatum Startdatum
De PC7 is de PC7 niet meer er wordt flink aan gesleuteld zie maar de PC7 MK2 Sorry maar vind em toch echt minder mooi dan de oude.

De oude PC7;
0593000.jpg

De PC7 MK2 lijkt toch tweedruppels water met de PC9
1341620.jpg

Evert, kijk je uit dat je niet de verschillende type door elkaar zit te gooien, je komt er dan niet meer uit en dat werkt ook niet in je voordeel bij de wedstrijden.

Ton

Doet verder niet terzake, :nooo:

maar: ik vind de oude ook veeeeeeeeeeeeel mooier dan de nieuwe!

Maar dit terzijde. ;)

jan.

Het toestel wordt zoals op de eerste foto staat. Zonder enige twijfel.
Maar soms moet ik toch wel goed kijken of er niet een klein verschil ergens zit.
Hierbij eindelijk een paar foto's van de bouw. Tijdens de bouw van de romp zijn er enkele basisspanten in de romp gezet. O.a. waar het onderstel aan wordt vastgezet.

Wk4154.jpg

De openingen van de wielkasten.
Ook goed te zien zijn beide ingebouwde vleugelbuizen.
Wk4354.jpg

Wk4352.jpg

Hoi johnnyb,

Ik was van plan om een Robart onderstel te nemen. Robart Mfg. R-C Model Airplane Parts
Er komt tevens een rem op één van de wielen, maar door gebrek aan ervaring weet ik niet op welk wiel. Alle drie of alleen op de voorste :nosmile:.
Mocht je een suggestie hebben dan sta ik daar altijd voor open.

Evert.

Normaal worden de remmen op de hoofd wielen gezet (Beide natuurlijk)
ps veel Jet vliegers doen dit als ze (full) down geven

Laatst bewerkt:
Hoi Evert,

De bouw vordert gestaagd. Al wat kunnen doen aan de vleugels. Die waren nogal fragiel toen je die liet zien op de club.
Het is jammer dat het toestel geen flaps ondersteund. Verder een perfect model.

Groetjes Rob.

PS: Met je onderschrift heb je duidelijk ervaring hoe het niet moet :D

Hoi johnnyb,

Ik was van plan om een Robart onderstel te nemen. Robart Mfg. R-C Model Airplane Parts
Er komt tevens een rem op één van de wielen, maar door gebrek aan ervaring weet ik niet op welk wiel. Alle drie of alleen op de voorste :nosmile:.
Mocht je een suggestie hebben dan sta ik daar altijd voor open.

Evert.

Hoi Evert

De mijne zijn van HAWE MODELLTECHNIK uit Duitsland .
die hebben speciaal een schaalset gemaakt met struts er bij voor de PC 9, ik denk dat je deze ook kunt gebruiken voor de PC 7 van je , wielen waren er niet bij :(.
ik zal eens foto's op het forum van zetten .
ga je de wieldeuren ook open en dicht laten gaan ?
En zoals Eric zegt op de hoofd wielen remmen ,kun je op twee manieren elektronisch klep of met een servo en een ventiel .
ik ga de elektronisch klep ,

succes met de bouw ben benieuwd
grt Johnny

Hoi,

De wieldeuren van het voorwiel had ik gedacht om die met een servo te besturen. De wielen en wieldeuren worden door een 3-standen schakelaar bediend.
Stand 0 uit.
Stand 1 wieldeuren open en dicht
Stand 2 wielen uit en in.
Ik moet nog wel een constructie bedenken om de wieldeuren aan te sturen, maar daar kom ik wel uit.
174.jpg

johnny ik zag dat je heb gereageerd op een F 16 verslag.
Daarin gaf je een site aan voor decals, nu ben ik ook op zoek naar decals voor mijn toestel, je voelt de vraag al aankomen. Weet je waar ik een site kan vinden voor Pilatusdecals :?:.

In de tussentijd het onderstel geplaatst.
Wk4464.jpg

Wk4462-1.jpg

johnny ik zag dat je heb gereageerd op een F 16 verslag.
Daarin gaf je een site aan voor decals, nu ben ik ook op zoek naar decals voor mijn toestel, je voelt de vraag al aankomen. Weet je waar ik een site kan vinden voor Pilatusdecals :?:.

Hoi Evert ,

Neem aan dat je decals van de eerst foto wil , die is bij mij niet zichtbaar meer.
En de Nederlandse kleuren
Hier enkele foto's , ik weet niet of het de juiste type is die je zoekt .

klu_pc7.jpg

pc7er1.jpg

Het embleem

150px-Netherlands_roundel.svg.png

Hier link met details foto's ( van PC9 )

http://rosssmodels.hobbyvista.com/Pilatus%20Detail%20photos.htm

Knap landingsgestel , bouw ziet er goed uit ;)

Grt Johnnyb

Laatst bewerkt:
mocht je detailfoto's van decals willen hebben: ik heb veel foto's van de PC-6, en ik verwacht dat het grootste deel van de decals wel overeen zal komen met die van de PC-7.
Dus bijv de teksten:
- FIRST AID KIT INSIDE
- FUEL SYSTEM WATER DRAIN
- ELT INSTALLED INSIDE
- 24V DC
- LIFT HERE
- JACK UP HERE

@ Turbi.

Mooie kist en een leuke formaatje :yes:

Voor de wiel deuren zou je ook een Landing Gear Controller kunnen toepassen.

Met 1 schakelaar kun je bepalen wat er gebeurt, je kan zelfs instellen dat er weer wieldeuren dicht gaan nadat de wielen uit zijn.
Dit kan tevens in combinatie met een lucht landingsgestel en je kan de vertragingstijd en snelheid bepalen waarmee de servo`s hun werk moeten doen.

Misschien een optie??

Hoi johnnyb,
Mooie foto's en de kleur precies het toestel van mij.
Bij Rossmodels heb ik helaas niet veel gevonden maar dat terzijde.

jitze,
Ik sta altijd open voor detailfoto's :D :yes:

Berto,
Jouw voorstel is zeker een optie.
De Landing Gear Controller is ook voor met bedienen van de wielen!!!
Mijn technisch engels is namelijk niet echt alles:-?.
Je zal ongetwijfeld de nodige onderdelen in huis hebben. Mailtje met mijn wensenlijst is al onderweg. Alleen al voor een paar mooie wielen kom ik bij je langs.
Overigens ik heb de bouw van je eerst jet bekeken... voor een abootje is het mischien wat laat maar blijf het zeker volgen.:-) :grin: :smile:.

Jan,
Ik ben de site aan het afstruinen voor bruikbaar details.
Het is net wat je al zei 't Is even zoeken.
Nooit gedacht dat er zoveel decals zijn.
VooraanzichtPCjpg.jpg

Evert.

Hoi Evert,

Je zal ongetwijfeld de nodige onderdelen in huis hebben. Mailtje met mijn wensenlijst is al onderweg. Alleen al voor een paar mooie wielen kom ik bij je langs.
????? heb nog geen mail gezien, echter ik ben ook geen shop dus zal je ook niet veel verder kunnen helpen (of begrijp ik het verkeerd?!?!?!?!?).

Overigens ik heb de bouw van je eerst jet bekeken... voor een abootje is het mischien wat laat maar blijf het zeker volgen. .
Voor een abbotje is het nooit te laat en leuk dat je mee leest met m`n eerst jet :yes:

Het lijkt erop dat de afgelopen tijd niet veel is gedaan aan de bouw van mijn toestel. Niets is minder waar.
Veel lijmverbindingen die tijdens de bouw van de romp zijn gemaakt zijn versterkt. Het bleek namelijk dat de nodige spanten nogal los zaten:neutral::showass:. Nogal slordig.
In de tussentijd heb ik de nodige onderdelen thuis gekregen oa. het motorspant.
Hier wordt de OS-BGX opgemonteerd. De 5k. Krumscheid reso komt in een nog te monteren tunnel door de romp te lopen.
Achter de achterlijst van de vleugel aan de onderkant komt de reso naar buiten.

Wk4662.jpg

Aan de gaatjes in het spant is de stand van de motor te zien. De cilinder komt schuin naar onderen.
Monteren en de motor laten inlopen gaat nog wel.
Maar motor ten opzichte afstellen aan de motorkap gaat helaas nog niet omdat Rödel de kap nog steeds niet heeft geleverd.:|.
Ik wacht pas 6 weken en dit is de plaats niet om te zeggen hoe ik over de service van Rödel denk.

Wk466.jpg

Ai dat wachten op die kap duurt wel errug lang en ik kan begrijpen hoe je nu over hun service denkt.

Ziet er goed uit maar waarom geen MVVS?? zag dat een Zenoah te groot zou worden.
Zou op zo`n kist toch liever een benzine slurper hebben dan een methanol verbrander ;-)

Ik heb enkele jaren Vario benzine helie gevlogen tot volle tevredenheid. Lopen als een trein en 100 %betrouwbaar.:thumbsup:
Daardoor was Zenoah ook één van mijn favoriete, maar de cilinder is veel te groot en pas niet onder de motorkap.
Van MVVS weet ik niet echt veel.:confused:

Back