Pilot-rc yak54 1.8m electo conversie

Mensen even een vraagje ik heb een hacker a60-24s van Cornetto hier op het forum over genomen. Ik wil deze motor + opto spin 99 op mijn pilot-rc yak 54 gaan zetten. heb even gewogen en ik kom compleet vliegklaar zonder accu's op 4200gram. Is deze combi sterk genoeg voor vol 3d met dit gewicht. Met in het achterhoofd houdende dat er ook nog een 1200-1300 gram aan accu's bij komt?

Laatst bewerkt:
Imiddels de yak helemaal opgebouwd en weeg totaal 5,6kg. Vandaag ook gevlogen met deze combi inderdaad meer dan voldoende power. Wat is voor 3d beter of de apc 2x11e of de 20x12ew?

Helaas eerst landingsgestel er terug onder plakken. Lijm verbindingen hebben los gelaten. Enige schade folie kapot. Sta er ook van te kijken dat de lijm verbinding los gelaten heeft. Middagje knutselen en we kunnen weer.

Kist is niet superlicht met een dle30 plus 4 kamer demper en een volle 500ml tank kwam ik uit op 5350 gram. Dus door de electro setup is hij 250 gram zwaarder. De motorkap bij deze kist is relatief zwaar. Maar kwa power leek het vandaag redelijk op een shokflyer dus dat gaat helemaal goed komen. Maar welke prop is volgens jullie beter voor 3d? De 20x11e of de 20x12ew?

Voor 3D een zo laag mogelijke spoed...... (een spoed van 11 is nog vrij hoog)

Alex klopt helemaal. Iemand ervaring met deze motor die me een goed advies kan geven? Ik heb nog wel een mejzlik 20x8 brandstof prop liggen maar die is schat ik te licht.

allebei te weinig, ik zou voor een 21x.. gaan.
Als je me niet gelooft heb ik wel nog een Mejzlik 20x11e te koop :D

Ik denk dat dat goed te doen is.. Ik geloof zelfs dat ik met een 21x10 vloog, maar weet t niet meer zeker, is al even geleden en ik kan mijn log's niet meer vinden..
Even A-tang er tussen bij eerste test en dan weet je het. Ze kunnen makkelijk 90A aan als je de gas stick met een beetje verstand gebruikt..

weet ik niet, zal op het randje zijn.. Ik vloog met de Xoar (verkrijgbaar bij Aerobertics ) Dus daar zit ook nog wel wat verschil tussen qua stroomverbruik t.o.v. APC.
Met welke prop vloog je nu?

Vloog nu met apc e 20x11 en dat is echt te veel poed. Dus een 21x10 xoar was naar uw mening goed? Of beter een 22x10 xoar bestellen?

Voor mij was de 21x10 idd een goeie prop..
Een 22x10 zou ik niet doen, ik denk dat je dan net te veel stroom gaat trekken. Als je met de 20x11 al genoeg power had ga je alleen maar meer stroom verbruiken en minder lang vliegen, terwijl dat niet echt nodig is. Ik zag net dat Aerobertics ook een 21x8 heeft, misschien is dat wat voor je? ik zou voor de 21x8 of 21x10 gaan..

Heb vndaag gevlogen met de 22x10 xoar. Bij volle accus trek ik bij max vermogen 73amp. Ik vlieg 12 min waarna ik 3500 mah bij laad bij mijn 5000 pakketten. Gaat super dus. Power is meer als voloend.

Back