piloten noodzaak

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum

WV

verslagschrijvers
Wat mij weer eens opviel tijdens het bekijken van mijn foto's van de Ph in Blue vliegshow, is hoe vreselijk storend het is als er in een schaalmodel een piloot ontbreekt.
Fantastisch gebouwde en vliegende modellen, om bij te watertanden, maar met een lege cockpit.
Ik kan daar niet bij. :roll:

f16.jpg

Zo moeilijk is het toch niet om een of andere Actionman of Ken te onthoofden en achter het glas van de cockpit te plakken?

Als je een schaalmodel kan bouwen, moet een piloot ook wel lukken.
Helemaal als die een helm, bril en zuurstofmasker op heeft.

men neemt een blokje balsa

met mesje, vijltjes, en schuurpaper haal je alles weg wat niet op een piloot lijkt.

waar je te veel weg haalt doe je een stukje piloot uit potje (balsa vuller) weer op.. of met secondelijm een stukje balsa en opnieuw in vorm schuren

likie verf..

men hebbe kop..

blok balsa in torso vorm snijden/schuren. evt uithollen. stokkies voor armen en benen.. kleertjes maken..

men hebbe romp..

handjes, schoenen enz maken.. gebruik je fantasie, creatief met balsa :P

het geheel aan elkaar plakken..

men hebbe piloot ;)

geduld is vaak de drempel...

Rico van Dijk zei:
men neemt een blokje balsa

of (blauw) schuim.

En wat ik nog op wil merken: Als je een (turbine)model van duizenden euri's hebt, maakt een hondertje of twee voor een goede pop ook niet meer uit...

maar je kan ook (wat WV al zei) een action man pop gebruiken, mijn broertje heeft daar een hele lading van vroeger van, en daar zitten een stuk of 3 action man piloten bij, incl. masker , kleding etc.

ziet er behoorlijk echt uit hoor.

jesse

schaalpoppen hoeven niet duur te zijn.

Ik heb bv een aantal van deze jongens..

bbi-21092.jpg

ze kosten geen drol.. en een detail daar word je zoek van.. van gespjes, en riempjes tot 4 punts gordels en gasmaskers..

Zie www.allthingscollectible.com

wat dacht je bv van deze f14 piloot.. nog geen 25 euro..

bbi-21058.jpg

Helemaal bij het die PH in blue.. kom op jongens.. het moet toch schaal?

Peter

Een NL F16 kun je toch niet zon amerikaanse borstelkop in stoppen toch??

Afgelopen weekend heb ik de bemanning van m'n RBC Beaufighter en m'n Topflite Mustang P-51b binnen gekregen.

Bestellen kan bij http://www.perfectpilots.com/gallery.php betalen kan met paypal, en binnen een week in huis .... schilderen word nog een uitdaging.
Busten zien er erg mooi uit. Heel gedetaileerd.

Ze hebben geen jet-age piloten.

@Ben, ik had in eerste instantie ook problemen, je kan links boven bij Search "pilot" invullen, dan krijg je ze automatisch te zien.

Ik ben het helemaal eens met Wouter, een kist hoort een pop te hebben. Maar ja, de "echte" zijn niet te betalen duur. Gelukkig hebben ze speelgoed zaken, daar kan je ze vaker voor beter geld krijgen.
Nu moet ik alleen bekennen dat het niet altijd even makkelijk is. Grotere poppen, vanaf 1:6 zijn goed te vinden, maar 1:8, niet te doen. Hoewel ik dus geld er voor over heb, vrees ik dat m'n Corsair zijn maiden zonder piloot moet volbrengen.

@Peter,
Bedankt voor de link.
De enige leverancier van Elite Forces hier in nederland die ik ken, vraagt gewoon 50 tot 60 euro voor een pop.
Vind ik persoonlijk toch behoorlijk aan de prijs.
Misschien toch maar eens bij mijn zoon kijken naar zijn action mannen.... :D

Hoewel in eerste instantie niet bedoeld als topic voor schaalpiloot-sites (daar zijn er op dit forum al meer van), doe ik toch ook maar een duit in het zakje. http://www.justpilots.ca
Arvid, hier hebben ze schaal 1:9, misschien kun je daar wat mee.

Action man ombouwen, andere kleertjes aandoen, 3 microservos installeren en aan een sequencer hangen, en dan krijg je dit: Filmpje en draadje. Net echt!

8O WOW 8O 8)

Als die vent er niet met z'n hooft achter in beeld zou staan was het net een echt vliegtuig

Die is inderdaad wel mooi gedaan.

@Wouter, ik heb een hele pop nodig, geen buste. Er zijn volgens mij wel 1:8 bustes, maar geen hele poppen :cry:

Back