piloten noodzaak

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Arvid zei:
ik heb een hele pop nodig, geen buste. Er zijn volgens mij wel 1:8 bustes, maar geen hele poppen :cry:

Het hoofd is wel het moeilijkste, met ijzerdraad en balsa kun je eenvoudig een lijf maken.
Nu nog iemand die goed met een naaimachine uit de voeten kan...

Vandaag lekker begonnen met het beschilderen van m'n "perfect pilots"

Een beginnetje gemaakt:
piloten.jpg

Nog te doen: Het geheel in de matte lak spuiten en de bril vullen met glanzend epoxy
piloot2.jpg

piloot1.jpg

Bertus zei:
Heb je de poppen zelf ook gemaakt?

Nope, niet zelf gemaakt... wel zelf besteld ;) bij http://www.perfectpilots.com Ze zijn gemaakt van een soort epoxy, wit van kleur en zeer gedetaileerd. Deze engelsman is schaal 1:6 en de amerikaan en duitser zijn 1:7.

[quote="J o h a n]Ik vind hem erg lelijk.. [/quote]

Ik heb er nog twee die er iets mooier uitzien... tenminste dat zegt m'n vriendin... die heeft er meer verstand van dan ik 8)
Dit moet een Engelsman voorstellen... en tsja... die zijn niet al te mooi (no offence).

Helemaal mee eens, een schaalmodel zonder piloteur kan echt niet!!! :wink:

(Vlieg wel met een F16 zonder piloot dus moet eigenlijk niet zeuren..... :? )

Hier mijn manier zoals ik m´n F-15 heb bemand:
Piloot is een resin type uit Frankrijk, vandaar lelijke viskop helm! Deze zijn ongeveer 15 euro en zijn volgens mij in schaal 1/7 t/m 1/9 te krijgen. Heb bij Hobby-in Waalwijk een simpel kopke gekocht voor 2,50 euro waar ik alleen het gezichtje van heb gezaagd. Die heb ik vervolgens in een helmpje geplakt die volgens mij als model bij de Luchtvaart hobby-shop te krijgen zijn. (Had deze ooit een keer kado gekregen) Beetje plakken en verfen en resultaat mag er zijn. De rest van de cockpit is opgebouwd uit plastic abs deeltjes en balsa, geschilderd met die kleine Humbrol blikjes. Instrumenten zijn gekopieerd uit een F15 boek en achter op een grijs gespoten, met gaten gevormde abs plaatje geplakt, ook met platik details voorzien. Lijkt weken werk, geloof me als je een paar avonjes bezig bent is er sneller resultaat dan je denkt!

Groet,
Gerald

Cockpit1.jpg

Cockpit3.jpg

Cockpit2.jpg

AC031%5B1%5D.jpg

Hier nog een update van de Amerikaan die m'n TopFlite P-51b moet gaan bemannen, ook deze moet nog even drogen om vervolgens in de matte lak te worden gespoten, waarna de bril ook nog in de epoxy moet worden gezet.

piloot7.jpg

piloot8.jpg

piloot9.jpg

Klopt, ook bangseat is zelf geknutseld. Zijwanden + zitvlak van 2,5 mm balsa plaat gemaakt en bekleed met 0,5 mm abs plaat. Hoofd-steun bak ook gemaakt uit 0,5 mm abs plaat. De H-profiel schiet rail kun je zo kopen bij hobby zaken. Ik haal deze in Tilburg bij een verf/teken en plak hobby winkel. Dit is te verkrijgen in allerlei vormen, H-profielen, L-profielen, strips, kleine buizen van 2mm tot en met 8 mm en platen in verschillende diktes. Reuze handig en bewerkelijk materiaal voor het maken van cockpitjes. Alles is gelijmd met roze- en groene ZAP, dat schiet lekker op! Zit- en rugvlak is van dat grijze enkelzijdige schuim plaat, 2,5 mm dik wat ik op model geknipt heb en daarna matt olive green heb geschilderd met kwasje. Enkele kleine text balkjes heb ik uit een oude doos met bewaarde plastic modelbouw decal sheets. (Alle oude rommel komt een keer van pas... :wink: )

Jou P51 mannekke ziet er ook erg goed uit hoor! Die "lelijke" pilootjes vind ik er best leuk uitzien, beetje karikatuur achtig.

Groet,
Gerald

Helaas, meer foto's heb ik niet...

Van wie die F-16 is weet ik niet, ik heb m'n programmablaadje volgens mij vanochtend met de oude kranten in de container gestopt :oops:
Maar er zal vast wel iemand op dit forum zijn die het wel weet :lol:

schaalpoppen hoeven niet duur te zijn.

Ik heb bv een aantal van deze jongens..

ze kosten geen drol.. en een detail daar word je zoek van.. van gespjes, en riempjes tot 4 punts gordels en gasmaskers..

Zie www.allthingscollectible.com

wat dacht je bv van deze f14 piloot.. nog geen 25 euro..

Helemaal bij het die PH in blue.. kom op jongens.. het moet toch schaal?

Peter

Iemand enig idee waar je deze 1/6 piloten van "Blue Box Toys" in de buurt kan bestellen?? Via Google kom ik voornamelijk op amerikaanse sites...

Groet,
Gerald

Als je met schaalmodellen vliegt kan ik me voorstellen dat je ook een schaalpiloot wilt hebben.

Echter bij modellen zoals calmato sport ed. kan je best wel goedkoop aan pilootjes komen.

Calmato5.jpg

hier zit een incredibel in (zat bij het happy menu van mac donalds)

clarkey.jpg

Dit pilootje ooit eens bij de AH gekocht voor 3 euro....

En de reacties op ons veld van omstanders (vooral de kinderen) is geweldig.

Daarnaast bij hobby-lobby ook best wel betaalbare pilootjes gekocht.

Frank

Back