Piloten pop Duits WO I

dag , ik heb onlangs een Albatros DV van Dynam aangeschaft . De pilotenpop die erbij is gelijkt nergens aan k weet nog ergens van lang geleden dat je een Duitse kop had met een pinhelm op ? Bestaat die nog ? Of iets dat zou passen bij mijn vliegtuig?

Het gaat misschien een beetje ver maar kijk eens HIER. Henk maakt vanaf pagina 62 zijn eigen pop. Wie weet heb je daar iets aan, al is het maar inspiratie.

Tegenwoordig zou met 3D printers veel moeten kunnen maar ja ? Moet je dan eerst iets uittekenen en dat dan aan de printer geven ?

Dit is m
0335f591232b8bb3d68b179ce2b7ab99_preview_featured.jpg
maar hoe moet het nu verder om te bestellen of de maat op te geven ? Ik ben echt achter op dit gebied?

Leuke pop daar niet van maar toen vlogen ze echt niet met zo'n pet (helm) op de kop hoor!
Kijk bijvoorbeeld HIER maar eens, ook om wat inspiratie op te doen. ;)

Nee Ernst , dat ben ik helemaal met je eens . Ik ben namelijk in een vroeger leven voor de modelbouw verzamelaar geweest van WO I en WO II . Vooral hoofddeksels zoals helmen en kepi's hadden mijn voorkeur . Niet nodig te zeggen als je een authentiek spul wil kopen dat je de nodige boeken nodig hebt plus dan ervaring ook mondeling doorgegeven door personen die dat kwijt willen , want soms zit het verschil tussen echt en replica zoals ze nu zoveel maken , echt heel dicht .
Maar ik vindt je opmerking heel attent .

De printer is aan het werk. 6 uur voor het formaat 7 x 10 cm.
Hij wordt wel zwaar. 27 gram zegt de computer.:)

Vandaag toegekomen , joepie . De afmetingen zijn spot on zou ik zeggen en daarenboven is hij lichter dan de stock "willempie" piloot , 19gr tegenover 31
P2090003.JPG

P2090005 (2).JPG
. Nu nog wat kleur erop . Ik ga een klein beetje schuren maar veel heeft het niet nodig . Zeer tevreden Onno thx . :banana:

Back