PIMP MY LAMA ! foto draadje

Ik heb er zo veel van gezien nu en het lama draadje is erg lang aan het worden ,dus om ze allemaal te kunnen zien dus bij deze ..
PIMP MY LAMA 8)
foto compilatie

De mijne met bewapening

m73kas.jpg

En zonder

m73pkn.jpg

Kom maar op met die lama,s :D

Hoi,

Hoe steek je die knetter baby pijltjes af :P ?
lijkt mij ook wel leuk om te doen.
Heb nog 1400 pijltjes over dus.. ik kan aardig me gang gaan maar ja hoe steek je ze af ?
Als iemand hier een oplossing voor heeft graag even zeggen.

Hmm je zou als je een servo kanaal over hebt, die servo aan kunnen sluiten op een schakelaartje. De schakelaar zet je in een stroomkring met een batterij en een gloeidraad. De gloeidraad wikkel je om het lontje heen en als de schakelaar dan dicht is, loopt er een stroom en wordt de gloeidraad dus heet. Even uitproberen hoe dik de gloeidraad moet zijn enzo.

Er zitten natuurlijk wel een paar nadelen aan: Allereerst natuurlijk het extra gewicht, maar ik weet niet of dat mee of tegen valt. Je kunt ook maar 1 pijltje per extra servo afschieten (of je moet ze allemaal tegelijk doen). Ook is het nogal slecht voor de batterij, omdat die aangesloten wordt op een hele kleine weerstand. Dat kan misschien opgelost worden door er nog een andere weerstand tussen te zetten, maar dat weet ik niet zeker. Misschien weet iemand anders dat? Het is maar een idee, ik weet niet of het allemaal veilig is enzo hoor..

Kijk nu kan ik even mee praten, want ik ben een ster om accus verkeert aan te sluiten :lol: :oops:
Me regellaar doorgebrand / mijn vinger verbrand opmadt ik metaal vast hielt is het metaal aan mij vinger gebrand en dat soort dingen :oops:

Misschien lukt het en misschien ook niet.
Zal het een keer proberen.

Hmm je kunt denk ik beter gewoon een externe batterij/circuit pakken, ik weet niet zoveel van regelaars enzo af, maar ik weet niet hoe goed of fout het gaat als je die schakelaar op je vliegaccu zet.. Het kan zijn dat je motoren dan ineens raar gaan doen ofzo.. Misschien een penlite erbij? Ja ik weet het ook niet hoor, maar dat met die gloeidraad werkt wel (moet je wel de juiste dikte enzo pakken natuurlijk, en dat is wel eventjes vervelend).

Ik zit nu ook net te bedenken...
1 servo er bij toevoegen en dan een "turbo" aansteker dat is een vlam die net er ziet als een turbine moter straal ( zoiets )
de aansteker vast maken aan de servo stickie bewegen en dat de servo armpje op de aansteker druknop komt ( electrice aansteker ) en dan de vlam er uit komt....
Dit zijn allemaal van die gedachtens :lol:
Zal eerst de draad proberen en dan wel kijken of de aansteker werkt.

Hmm ja ok succes, en ik hoop dat het lukt! Pas wel op met vuur voor je heli enzo, want uit die pijltjes komt altijd nog zo'n sliertje van vonkjes.. Het lijkt me wel vet als het lukt! Ik heb trouwens ook een keer ergens een multiswitch (ofzo??) gezien, wat die modelbouwtruckers ook gebruiken. Daarmee kun je dan een kanaal voor meerdere functies gebruiken (hij maakt dan een onderscheid tussen de stick 1 seconde bewegen of langer). Hmm erg praktisch is het niet denk ik, maar misschien heb je er nog iets aan?

Mijn electroniva verstand is 0 :oops:

Kan je die multiswitch dan bijvoorbeeld op je ontvanger aansluiten ? of heb je dan ook iets nodig voor op je zender ?

Eh, nou om heel eerlijk te zijn weet ik het ook niet zo goed :oops: ... Hebben ze op dit forum misschien een truckersafdeling? Misschien weten ze er daar meer van? Of bij elektronica ofzo? Sorry

ka-50.jpg

Maar eens aan de slag gegaan met een Revell 1:48 kitje van de Kamov Ka-50 een Russische coaxiale gevechtshelicopter...
Met de figuurzaagmachine enige cm van het middendeel van de romp verwijdert en de staart op dezelfde plek als het Lamastaartje geplakt ;)
Neusdeel schuift voorop en klikt vast met supermagneetjes.
Cockpit en staart origineel wegen 16 gram, De toegepaste "Revelldelen" 49 gram...
Die 33 gram extra worden weer gecompenseerd door een 20 gram lichtere 2sEtec450 lipo die heel mooi tussen de pootjes klemt!

Ka50Top.jpg

Ka50Bdyparts.jpg

Ka50FrBtm.jpg

Ka50Bottom.jpg

Eerst maar eens verder opbouwen en kijken hoe het vliegt ;)
Dan nog twee felle witte LEDs op de plek van landingslicht in neus en later misschien nog wielen er onder....

JAAAA ...Cooooool :D
Lekker bezig :lol:
Ik had er ook nog aan zitten denken om een gewone revell kitt of zo aan te passen .
Het leek me alleen veel te zwaar worden als totaal pakketje.

Ene babyvuurpijltjes afschieten doe je met een "starthulp" das zo een printplaatje voor gloeipluggen.
:wink:

De Revell Kamov Lama heeft inmiddels gevlogen, eerst met Etec 450's, deze werden echter te warm naar mijn smaak...
Dus dan maar geen gewichtsbesparing op de lipo en er een PQ 850 pakket onder, het geheel is nu 45 gram zwaarder dan standaard maar vliegt nog steeds prima en een minuut of zes :D

De nieuwe Hyperion 20C 400 cellen zijn wellicht een goede optie.

Back