PINK

Hallo het heeft even geduurd en na twee maal te hebben afgebroken durf ik nu weer iets te plaatsen op het forum.
Heb een paar hele goede tips gehad van een zeer ervaren modelbouwer en ik weet dat het nog niet optimaal is wat ik nu bouw , maar het begint er op te lijken. Het nadeel is dat het een overnaads gebouwd model is en dat is voor mij een geheel nieuwe uitdaging. Ik ga op deze voet nog even door en begin straks misschien wel weer opnieuw maar dan heb ik iets meer ervaring.

Groet Cees
P3190122.JPG
P3190123.JPG

Mooi! Oefening baart kunst - hier komt vanzelf weer een mooi schip langs gevaren.

Dit is een model wat ook op mijn "to-do" lijstje staat.
Het is een schip uit "Dutch merchant ships 17th century" van Hovink en Emke.

Helemaal goed Jan schaal moet ik nog even controleren maar ik den 1:67.
Ik gebruik appel hout maar dat is bijna op dus de binnen bekleding zal perenhout worden daar heb ik nog een plank van staan .
En constant dank voor je woorden.
Ik ga nu eerst zo verder maar zal het scheepje zeker nog een maal bouwen als ik wat meer ervaring in deze wijze van bouwen heb want het is best lastig.
Groet Cees

Ziet er interessant uit en ga er ook bijzitten. Ik heb een boek van Hoving en Emke, 17th Century Dutch Merchant Ships met bouwtekeningen uitgegeven door Seawatchbooks in de VS en daar staat de Pink ook in.

Success ermee.
Marcus

Back