PINK

Dat is inderdaad het boek.
Ik heb reeds gebouwd de Haringbuis en het Catschip ( beide verslagen op deze site)
En nu bezig met de Pink maar die is erg lastig want die is overnaads gebouwd (nieuwe uitdaging dus)
Groetjes Cees

De Pink is weer gedemonteerd ik was niet was niet tevreden met het verloop van de bouw. Het is best lastig om klinker (overnaads) te bouwen als je dat nog nooit hebt gedaan.
Dus van mijn "geloof" afgestapt en een bouwpakketje aangaschaft met een sloep die Klinker gebouwd is . Eerst maar eens oefenen , ik zal jullie over de voorgang op de hoogte houden.
Al doende leert men ( hoop ik)
In deze tijd is daar genoeg gelegenheid voor Binnen blijven en modelbouw beoefenen.
Groetjes Cees

zoals jullie kunnen zien werd het niet echt mooi dus in de vuilbak en weer verder.
P3240128.JPG
P3240129.JPG

Cees, hoe wordt dit model aan de binnenkant uiteindelijk afgewerkt? Wordt het helemaal dichtgezet met latten?

Ik bedoel het gekochte bootje. Ik heb er al eens naar staan kijken, maar heb telkens getwijfeld of ik er eens eentje zou aanschaffen.

Hans,
Allereerst het is een zeer mooi en compleet pakket waar alles inzit , ik heb vroeger ook al eens iets van hun gemaakt en dit was altijd prima ook als je eens iets tegen kwam werd dit perfect opgelost.
Hel model is een open jol en ik zal het vervolg van de bouw hier plaatsen.
Groet Cees

hallo allemaal,
de romp gisteren weer gedemonteerd , het 0,5 mm appelfineer schuurde en breekt steeds en ik was dus niet tevreden. Vandaag gestart met berken fineer en hoop van harten dat dit beter gaat.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Het bouwpakket begint ook ergen op te lijken , dit gaat een stuk beter , en zal binnenkort een foto plaatsen.

Groetjes Cees

Back