piper cub j-3 mijn eerste vlieger dat ik zelf bouw.

mijn eerste houtbouw vlieger is en great planes piper cub j-3 geworden.

wingspan 1.55 m. hier al en paar foto's van de rudder en een stuk van de elevator.

p1010970c.jpg

het begint stilletjes aan te gaan maar dit is nog maar het begin :o
p1010972y.jpg

p1010975v.jpg

p1010976q.jpg

p1010977z.jpg

groetjes wamblee

Je foto's zijn groot. Hel laden duurt erg lang. Je kan het beste foto's verkleinen tot 800 x 600 pixels.

Hoi Wamblee.

Leuk dat je ook eens je aan een bouwdoosje waagt in hout, begint zo stilaan een uitstervend ras te worden.
Maar heb toch een foutje ontdekt, op foto 3, het achterste balkje moet doorlopen tot onderaan, je hebt anders geen houvast voor de scharniertjes.
Gewoon een stukje bij aanlijmen, je hoeft het niet geheel te vervangen.

Johan.

dacht dat ook maar in de handleiding staat het zo. maar ga er zeker en stuk bij zetten. bedankt voor het na te kijken moet het nog allemaal leren he. :)

Waarschijnlijk staat daar dat het moet doorlopen tot op het stabilo en niet tot het stippellijntje. Onder het stabilo komt bij de romp bouw wel. De stippellijn geeft aan tot hoe hoog de fairing (rompovergang stabilo naar kielvlak) moet komen.

Dus gewoon straks bij het passen en meten er een stukje bij aanplakken.

heb het na gekeken en inderdaad het moest door lopen had dat niet gelezen. nu alles maar goed lezen dat ik niks vergeet. ;)

Zorg er ook voor dat er tussen de houtdelen geen met lijm opgevulde naden zitten. Dat geeft weinig sterkte. De onderdelen moeten precies tegen elkaar aansluiten.

Als de Piper op tijd klaar is: piper-meeting-17-augustus-2013-a

Laatst bewerkt door een moderator:
Een heel goede tip voor als je een bouwdoos in elkaar zet of vanaf tekening werkt, neem eerst eens een weekje of langer de tijd om elke avond enkele uren de tekening te bestuderen samen met de beschrijving, neem de onderdelen erbij en leg ze op de tekening zonder te lijmen en kijk hoe alles zou moeten, dan maak je deze fouten een heel stuk minder of misschien wel helemaal niet meer.

Back