piper j-3 1:3 aluminium

• Topicstarter Topicstarter renesl
  • Startdatum Startdatum
R

renesl

Guest
Hallo allemaal,

Gisteren de tekeningen binnen gekregen, deze heb ik laten afdrukken op stickermateriaal zodat ik deze op het aluminium kan plakken, gisteren maar gelijk aan de slag gegaan, eerst wou ik alles laten laser snijden, daar toch vanaf gezien vroeger hadden ze dat ook niet en tenslotte hoeft het niet op 1e kerst te vliegen, helaas heb ik nog geen foto's om de simpele reden dat mn lader niet te vinden is, dit weekend alles nog eens overhoop halen

wordt vervolgd

Gisteravond nog even proef gevlogen in phoenix rc, even 35 kg ervan gemaakt, ben bang dat ik wat aan het gewicht moet doen, het opstijgen duurt erg lang, en om nou iedere keer naar vliegveld Seppe te rijden

Haha, boven de 25 kg mag je niet (voorlopig) niet eens zomaar ergens gaan vliegen hier in Nederland :-)

Maar kon je ook niet beter verder gaan in het al bestaande draadje?

Een schaal 1:3 Piper J3 zou "iets" tussen de 12 en de 20 kg mogen wegen (uitgaande van het leeggewicht en het maximum startgewicht van de 1:1 kist, van resp. 345 en 550 kg).

Dan zou moeten kunnen vliegen op een snelheid van ongeveer 60% van de 1:1 kist, landen met ca. 35 km/u en starten met het dubbele ... en bij schaal motorisering (net iets onder de 100W/kg) moet je niet veel van het stijgvermogen verwachten ... de 1:1 stijgt ca. 2,3 m/sec bij 27 m/sec voorwaartse snelheid (100 km/u) ....

(uitgaande van het leeggewicht en het maximum startgewicht van de 1:1 kist, van resp. 345 en 550 kg)
En daar kun je dus niet van uitgaan daar deze "schaal" piper geheel van alu. gemaaktr zal gaan worden.

En dus een stukkie zwaarder uit zal gaan vallen :roll:

Als je een Cessna 120 neemt weegt die leeg ook slechts 349 kg ... dat rompje is geheel van Aluminium ... vleugels zijn "uit-de-doos" met doek bespannen, maar veel vleugels zijn later "metalized", waarbij aluminiumplaat het doek vervangt, zal misschien iets zwaarder zijn, maar het max. startgewicht blijft 658 kg ... (de Continental van de 120 heeft 20 of 25 pk meer dan die van de J3)

Back