Piper j-3 van graupner vraag, VERVOLG Pagina 3

Jesse,

Welke piper is dat? de minipiper?
Is het waarschijnlijk te zwaar door de accu's.

Is het een andere (spanwijdt 950), dan moet er een 400 in.

Zijn die cellen niet te zwaar? Bij 280/300 gaan we meestal tot 800maH (Dat zijn dan AAA cellen. 11mm dik, 11-13 gram.

Voor het vliegen gebruiken we altijd een snellader.
Liefst net voor gebruik pas laden.
Het gaat er niet alleen om of de accu vol is, maar ook op de manier waarop. Zie modelbouw faq. Ersnt heeft hier wat over geschreven.
Volgens mij moet je van mij maar een ladertje lenen.

Kopen:
NiMh + deltapiek lader kan wel eens duurder uitvallen dan lipo met eenvoudige lader. Er verschijnen nu ook goedkope adapter laders voor weinig. Eenvoudig robbe of BMI ladertje voor iets van 20-25 euro.

Verder stel ik voor dat je gewoon op de club komt vliegen.
Een kist van 95cm is al aan de grote kant voor "parkflyer".

Het is dus deze:
http://www.shop.graupner.de/webapp/...tDisplay?prrfnbr=1013088&prmenbr=1081&lang=de

http://www.shop.graupner.de/stores/Graupner/images/pdf/6280.b.pdf

Accu is vol asl het warm word (45 graden). Kan 5 uur duren. Ik denk niet dat je accu kapot is, maar mogelijk alleen problemen gaf omdat het nieuw is.

Ik vind het verder niet zo'n handige keuze.
Met 655g is het te groot om (volgens nu nog van kracht zijnde regeling modelvliegen 1993) als parkflyer te gelden (<500g).
Nu zijn we toch al niet dol op "wildvliegen", maar met een model >500g moet je dat niet doen.

Ook het gegeven dat er een 27 Mc zendertje bij zit is daarom niet handig.
27 Mhz kan bij ons, maar eigenlijk alleen bedoeld voor het speelgoed actige spul. je weet wel, 110-200gram, besturen met motortjes.

Beter was geweest om alleen een ontvanger te kopen. 35 Mhz zender heb je al!
Neem het morgen naar de club. Zetten we je ontvanger van de ander kist over om het te proberen.

Hmpf... :evil:

das dan maar ff mooi balen, mischien dan....... tja, wat nu. vliegen diet ie dus blijkbaar niet goed, hij is net wat aan de grote kant voor een parkflyer(en een beetje te zwaar) dan zit er eigenlijk niet veel meer in denk ik. ik neem hem morgen wel gewoon mee (donderdag) en dan zien we wel verder. dat motortje kan ik overigens wel gebruiken voor mijn devine :lol:
dus dan is het dus eigenlijk weggegooid geld, die 110! euro
naja, de man in de winkel had er veel positievere dingen over gezegd :evil: :evil:

groeten jesse

mohammed zei:
Waren je accu's heet toen je ze van de lader afhaalde?(als dit niet zo is, is het waarschijnl wel goedgegaan.)

heet???

wat denk jij nou, ik pakte de accu vast en het leek alsof er een vulcaan uitbarsting op kwam, wat een hitte van dat ding!! 8O

dus als dat geen probleem kan leveren, ok! :wink:

groeten jesse 8)

Jesse, ga maar even rustig op je knieen dank zeggen dat ze niet geexplodeerd zijn dan!!!!!
Hier ben je denk ik echt goed weggekomen.
Waarschijnlijk kun je je accu nu weggooien, helaas.

groetjes Michel

madmax zei:
Jesse, ga maar even rustig op je knieen dank zeggen dat ze niet geexplodeerd zijn dan!!!!!
Hier ben je denk ik echt goed weggekomen.
Waarschijnlijk kun je je accu nu weggooien, helaas.

groetjes Michel

ogh, net weer eventjes gekeken of de accu's het nog deden, en dat deden ze, dus zo veel zorg hoeft ook weer niet :wink:

groeten jesse

hallo,

ik was gister even naar de club gegaan, en had dus een speed400 motortje gekocht, blijkt dus dat op de doos en in het boekje stond dat op het vliegtuig een speed 280 motortje zat, maar dat was gewoon een speed 400 motortje (grootte, gewicht)
tja, dus dan maar kijken wat het wel was. en idd zoals jij hij zei paul, de prop zat verkeerd om!
dit was wel allemaal voor mij gedaan, ik hoefde alleen maar de onderdelen in elkaar te zetten. nadat we de prop hadden omgedraaid, gingen we het maar eens proberen om op te stijgen.
ik liet mijn instructeur maar eventjes sturen en voila, hij vloog gewoon goed. lekker stabiel en alles, dus dit is ook weer opgelost

groeten jesse

en ik kan er nu gelukkig ook mee vliegen.

Mooi zo :lol:
en nu maar vaak gaan vliegen (bij de club)

L A U R E N S zei:
Mooi zo :lol:
en nu maar vaak gaan vliegen (bij de club)

wat denk jij dan, ik ga liever niet meer alleen vliegen met die piper, veel te bang dat ik met alleen maar stukjes piepschuim terug kom :lol:

groeten jesse

Zo.. Na een enorm lange stop toch maar weer eens mijn piper tevoorschijn gehaald...

Helemaar hersteld en hij staat weer vliegklaar :D
Al met al is dit vliegtuig gewoon te zwaar met deze accu. Dus besloten een nieuwe te kopen, en danwel een Lipo.

Deze had ik in gedachte: http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35_68&products_id=912

Motor laat ik nog even zitten, omdat ik er niet te veel geld aan besteden wil.

Setup nu is dus:

Sp400 6v.
2x standaard servo ( ik weet het, kan lichter)
regelaartje 15 A
Ontvanger 4 kan. 4 grams.
Lipo 1500Mah 7,4 volt

Gewicht met lipo word dan net ietsjes meer dan 500 gram, dus das al 170 gram winst :D

Wat denken de experts? Zal dit beter vliegen?

Leuk zeg zoveel reacties...

Anyway,, Lipo's zijn binnen :D

Ik hoop van de week eens te testen of het beter gaat, net even volgas in mn hand gedaan, en hij wil er zeker goed vandoor :D
Net niet uit mijn hand verticaal.

Mvg Jesse

Back