Jaaaaaa, hij doet, en is ook alweer gecrasht
Gister was de dag voor de Twin Comanche.
Het weer was geweldig, lekker vlagerig in het begin maar later nam de wind af en kwam de zon door.
De motoren hadden bij ons nog nooit gelopen dus maar eens kijken of ze willen starten.
Damn, beide bijna in 1 keer dus dat wordt een maiden vandaag.
Toen toch een tijdje aan het klooien geweest om 1 motor goed te krijgen, bleek dat daar de boutjes van de carb. los zaten.
Vastgezet en weer afstellen.
Kijk dat gaat al beter.
Noou daar gaan we dan, probleem, telkens tijdens het versnellen viel de linkermotor terug.
BIj het vasthouden niet, vreemd, motor wat afgesteld en nog een poging, mhhh iets beter maar nog niet goed genoeg.
Nou dan maar volgas en loslaten en wiiieeeeeeeee daar gaat ie.
De kist vloog lekker, beetje zenuwachtig op de rolroeren maar verder prima.
Een paar passes gemaakt en geland, zo dat waren de eerste 4 minuten.
Even met een andere kist vliegen en dan weer met deze.
Motoren starten, okee, afstelleing, okee, gaan.
Op hoogte stopt 1 motor ermee, dus landen maar is de enige keus.
Mhhh, nog een poging, op de grond voelt alles goed, motoren blijven lopen dus verstand op oneindig en gaan.
Dat was dus het laatste, tijdens het klimmen na het loskomen valt de linker motoruit, direct deed ik gas dicht en drukte de neus maar het mocht niet baten.
De kist zit al in een flip, Ik ga lachen :rolling: , ik roep: "dat was hem dan", vliegers kijken om, een doffe klap en dat was de Twin Comanche.
Lachend loop ik naar Onno toe die de klap zag en ook lacht, ik zeg nog: "daar was geen houden aan" we lachen verder en gaan de brokstukken ophalen.
Van te voren ahd ik al tegen Onno gezegd dat als er 1 uitvalt is er maar 1 mogelijkheid met deze kist en dat is de andere motor ook uit en landen maar.
Dat werkt wel als je vlak vliegt en snelheid hebt, tijdens een klim direct na de start ben je weg als er 1 uitvalt.
De kist is total loss, de motoren zijn aan de zonen van Gijs gedoneerd.
Vandaag of morgen zal ik video`s van de maiden (jammer genoeg niet van de crash) en wat foto`s van de kist en de restanten plaatsen.