Piroet in voorwaartse vlucht probleem ?

..'s is echt niet mooi met de wind hier,
misschien morgen voor de voetbal nog wat vliegen..
donderdag t/m zondag werken, phh, naja, voor de centjes

..propos, ga je mee na Venlo, Ed ?

Groet
Uwe
 
Pfffff vandaag gevlogen , althans poging gedaan .
Toeren op idle up omhoog gezet naar 75 % .
Idle 1 gaat ie prima , dan idle 2 schakelen , en dan gaat de heli plots ineens stark naar links rollen , snel idle 2 uit dus !!
Ging nog net goed , ook bij optoeren en pootjes op de grond in idle 2 gezet en ja hoor WEER naar links rollen .
Pitchpump in idle 1 ,65% gas gedaan even kort , staart is oncontroleerbaar en slaat als een malle , ik word doodmoe van dat gedoe .
Zal de 3G gewoon iets mankeren ??
Mijn vertrouwen is naar nul gezakt nu , ik ben bang dat t straks echt fout gaat en dat wil ik voorkomen .
 
Dat met die staart klinkt gezond.
je hebt je gain niet aangepast. Dus staat die te hoog als je het toerental opvoert.
en dan gaat hij hunten

Dat met idle 2 is wat apart. Maar eigenlijk kan ik er alleen iets zinnigs van zeggen als ik het zelf zie gebeuren...
kan trilling zijn.
kan ook een vliegfase afhankelijke instelling zijn. Sommige zenders houden per fase (normal, idle 1, idle2) een trim vast.

Zover klinkt het mij in de oren als iemand die te snel wil vliegen, en teveel stappen van het echte afstellen overslaat ;-)
Je vliegt toch ook met een aantal gevorderde helimensen?
laat hun eens kijken..

of zoek iemand van dit forum op..
 
Gain staat lager , en t staartgebeuren was op idle 1 , dat was normaal nooit zo .
Nou kan t zijn dat t door de grotere uitslagen komt , gain heb ik niet aan verder gedraaid omdat de heli zo raar naar links rolt dat ik t niet meer verstandig vond om verder te gaan .
Mijn trims staan in alle vliegfases op 0 , dat heb ik altijd geleert en hou ik me ook aan , trimmen is niet nodig .
T is echt zodra de schakelaar van idle 1 naar idle 2 gaat dat de heli linksom rolt , en niet een klein beetje maar gewoon even zo`n 30 graden , dat is best even schrikken .
Dat staartgebeuren kom ik wel uit , dat ben ik niet bang voor , maar t spontane rollen vind ik niks .
Ik ga binnenkort weer s met Uwe vliegen , misschien dat hij iets weet .
Een andere 3GX is zo gekocht , maar is dat t probleem ?
Ik heb de 3G erop , misschien toch een nieuwer type erop zetten .
 
Hoi,

omschakelen van idle 1 naar idle 2 kan in de zender wat verkeerd zijn,
wij zullen testen:
idle 1 flat 75 throttle
idle 2 flat 75 throttle,

rollt die dan ook, is de fout in de zender,
rollt die niet, is de vout in de unit,

komt goed uit Eddie,
ik heb bij een andere heli het zelfde probleem,
en da denk ik dat het trillingen zijn,
ik heb namelijk
idle 1 op 85 throtle en
idle 2 op 75 throttle,
ga snel van N naar idle 2, en gebeurt niks, terug op 1 en plop.

bij mij kwam het probleem uit een Beast-x

zouten alle twee niet goed zijn (3GX en BeastX, stappen we over naar Brian,
(ook vind ik die miniV-bar super, ook die van Gaui)
geld maakt maar niks uit! ... als de heli overlijd is het duurder.)

Tot gauw,
even morgen nog werken tot 23:00 uur, dan 3 dagen vrij.

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt:
Donderdag kan ik de hele dag , woensdag alleen na 1300 .
Laat maar horen wanneer en hoe laat , de plek weet je te vinden .

Groeten Ed .
 
donderdag kan ik ook de hele dag,
heb ik vrij, Kitty komt ook mee, misschien filmpje (of nee, ha ha)

tot donderdag, als het maar niet voor het opstaan is

Groet
Uwe
 
Laat het ff weten, ik kom graag kijken en meedenken :D (en even de Blade 350 uitlaten natuurlijk)
 
Uwe, als het zenderfout is, kun je dit op de grond ook al testen ;-)
in vlucht dat soort dingen testen vind ik vaak wat eng..

in het monitor menu van de zender zou je dan verschil moeten zien..
Motor en gain worden anders, de rest hoort hetzelfde te blijven.
dit kun je ook met de heli op de grond al testen. wel ff motordraden los ;-)

is dat ok, zit er waarschijnlijk een trillingsdingetje in.
even kijken of de draden strak staan. Of juist even een klittebandje eroverheen.
Wel opletten, een heli met een trillingsgerelateert estab probleempje wil wel eens een beetje grof uit de hoek komen..

niet om je bang te maken, maar wel om te zorgen dat je er niet te licht over denkt ;-)
heb het vroegah nog wel eens aan de hand gehad.
sterker, ik heb (had) het nu ook op mn 600. in vlucht continu links willen gaan. heb de sensor verplaatst, en dat lijkt nu goed te gaan..
soms werkt een oplossing.
soms ook niet, en wordt het juist erger. Alles is te doen, als je er maar op bedacht bent.
 
Laat het ff weten, ik kom graag kijken en meedenken :D (en even de Blade 350 uitlaten natuurlijk)



Tuurlijk , 11:00 donderdag is prima voor mij .


Student , klitjesband zit er al omheen , ik vind wel dat de sensor een slap schuimpje heeft , of hoort dat zo ??
Veel sponsiger dan de 401 schuimpjes .

En op de grond heb ik alles al getest , zonder accu aangesloten natuurlijk .
Gebeurt niks raars .
heb de zender nog even doorgelopen vandaag en alles staat op inh , dus geen rare mixen aan of wat dan ook .

Ik kan alleen niet vinden of in de 10cg je ook in idle up standen de gyro apart kan regelen ?

We gaan er vast wel uitkomen .

Uwe en Rene donderdag 11:00 is prima .
 
Ja..

Gyro menu. Die zit in het 2e menu.. dus als je erin komt is menu deel 1. Nog eens drukken, dat is menu 2
Je kunt de gain vasthangen aan een vliegmodus.
Dus. Jij schakelt de idle 1 vliegmodus is. En meteen gaat de gain mee.
Idem met hold en normal.

Je kunt zelfs expo en dual rate per vliegfase vastzetten.
evt ook de governor.. maar jij gebruikt geen losse governor, dacht ik ;-)

qua foam.. kwestie proberen
op de 3g had ik meestal een wat dikker foampje, met een klittebandje erom.
maar jij hebt een 3gx. Geen idee wat hij fijn vind
 
Nee ik heb de 3G , geen GX .

Gyro menu vind ik wel , alleen niet waar je idle 1 2 3 kan instellen in t gyro menu .
Even verder zoeken dus , handleiding staat t niet echt heel duidelijk in helaas .
 
Hoi Eddi,
hoi Student,

het was natuurlijk de bedoeling de vouten die kunnen zijn b.v. in de zender
eerst op de grond uitsluiten !! bedankt voor de tip ...

misschien zelf ook nog het foam verwisselen,
nadat Eddi alles uitgezocht heeft,
en de heli 'gisteren' ja nog goed gevlogen is ...

... en Eddi nu na ietsje wennen toch iets harder vliegt ..
het toch een trillingsprobleem is, dat daarvoor niet was,

wij zullen het zien, zo mogelijk met een uiteindelijk helen heli wer naar huis !!

Tot donderdag 11:00 uur

(voor jou ook goed Rene?)

Groet
Uwe
 
Ik zal morgen eens kijken of Quartel t heeft liggen , dan ververs ik t foam wel .
Op de grond gebeurde er niets Uwe , dat heb ik allang getest .
Nu nog even in de zender verder zoeken naar de vliegfase`s .
 
Ik zal morgen eens kijken of Quartel t heeft liggen , dan ververs ik t foam wel .
Op de grond gebeurde er niets Uwe , dat heb ik allang getest .
Nu nog even in de zender verder zoeken naar de vliegfase`s .

Ik weet dat je alles goed bekijkt, Eddie,
die opmerking was ook voor degenen, die mee lezen,
en misschien later een verkeerde conclusie trekken,

P.S. als je foam koopt, koop voor mij ook een mee,
die zet ik onder de tweede 500er.

Ik denk wij vinden de fout ... mijn vermoede: trilling

Groet
Uwe
 
Eddie, ergens in dat menu zitten wat opties...
1 van de opties geeft een rijtje met alle vliegmodussen..ff rommelen, vind je vanzelf
 
Foampie voor de 3G Uwe , als ze t hebben neem ik er 1 voor je mee .

Student , ik ga zeker nog even rommelen met de zender , via de handleiding kom ik er niet heel goed uit .
Maar de tijd zal t leren , t valt allemaal niet mee na 7 jaar weer terug te zijn .
 
..sorry, met het foam voor mij Eddi, laat het maar liggen,
voor de Beast-X gebruiken ze dikkere,
jij hebt alleen die voor de sensor nodig..

ik moet voor de AR7200BX DSMX® receiver with integrated BeastX® hebben

Groet
Uwe
 
Dat omrollen, is 100% vibratie. been there, done that.. Heb je al eens geprobeerd met dubbel schuim met een stalen plaatje ertussen?
 
Back
Top