Piroet in voorwaartse vlucht probleem ?

Dat omrollen, is 100% vibratie. been there, done that.. Heb je al eens geprobeerd met dubbel schuim met een stalen plaatje ertussen?

Nope , nog niets geprobeert , alleen geconstateerd dat ik mijn bilspieren aan moest spannen toen t gebeurde .

Vanmiddag eens even wat schuimpie`s halen .
Donderdag testen .

Bedankt voor de tip .

Bij mij wilde een zacht schuimpje, en een klittebandje zachtjes erover wel eens helpen.

Wat bij mijn 600 heel veel geholpen heeft, is 2x 10 gram balanceerlood op de behuizing plakken...
Sensor is zodanig licht, dat hij zeer makkelijk meegaat in de vibratie. Door het extra beetje gewicht blijft hij door zijn massa wat rechter, en doet het schuimpje zijn werk een stuk beter.
Let wel, dit gaat over een stabilisatie met een losse sensor. Dus geen 3gx of beast oid..

Hey iedereen .

Ik heb inderdaad eigenlijk juist het zelfde voor gehad met een 60 size heli , dit met een beastx er op .
Als ik schakelde van Idle1 naar 2 ging die spontaan rond zijn as , (rolde gewoon )
Ik heb gewoon een strap bandje rond de beast x nu en vliegt als een speer zonder ongewenste rol neigingen .
Zit inderdaad bijna zeker bij trillingen op verschillende toerentallen .

Grtjs , Blitske

Rolprobleem is opgelost , staartgedoe nog niet .
Servo is denk niet goed , hij schokt als ik met wat kracht op de hevel de tick beweeg .
heb m zojuist eruit gehaald en nu is t nog duidelijker , dus ik denk dat de DS 650 overleden is .

..mijn reden,
nieuwe tandwieltjes in,
maar als deze niet kapot zijn, woord het duurder,
suc6

Groet
Uwe

Ik denk dat t de tandwielen niet zijn , maar de potmeter .
Op een bepaald punt naar beide kanten geeft de servo tikjes , als ik dan weerstand bied gaat t harder tikken , maar niet dat de tandwielen doordraaien ofzo .
Vanavond even uit elkaar halen , eens zien wat t is .

kan ook een vuiltje zijn..
Die tandwieltjes zijn een gigantische vertraging, dus kan best dat het een beetje raar tikt zonder meteen door te slaan

Geen tikjes waarmee geluid bedoeld wordt, maar beweginkjes.
Ik zat er zelf bij en de servo gaf zichtbare schokjes op een bepaald punt van uitsturen. De servo heeft ook best veel speling.

Verder draait de helie netjes en trillingvrij.

Servo uit elkaar gehad , niks geen slijtage te ontdekken , brandschoon van binnen .
Boel schoongemaakt en weer lichtjes ingevet en in elkaar gezet , niks geholpen helaas .

Toen dacht ik , heeeeeeee , wat als t in de zender zit (potmeter) .
Zender dus in andere mode gezet , en nog steeds doet de servo t niet goed .
Ik ga m straks eens even direct in de ontvanger inpluggen zodat de 3G buiten spel staat , eens kijken wat ie dan doet .
En zoals Rene zegt , de servohoorn beweegt echt tikkend heen en weer , heel snel !!
De speling was mede door een ballinkje wat nogal ruimte had trouwens Rene , dat was niet de servo , die is nagenoeg spelingsvrij .

En net even direct op channel 4 aangesloten en dan beweegt de servo perfect .
Ik denk toch dat t in de 3G zit , iets anders kan ik niet verzinnen , dit is niet normaal wat hij doet .
Denk dat t dan maar een ander systeem gaat worden om t hopelijk op te lossen en t vertrouwen weer terug te krijgen .

Andere servo op die plek in de 3g?
Die zou dan hetzelfde moeten doen...

Dat gedrag is mij trouwens nog nooit opgevallen bij de 3g. In normal gyromodus bewoog de servo netjes door het bereik. In heading hold wilde hij naar het midden toe wel iets anders bewegen, maar niet iets wat met een 'tik' te omschrijven is

Wat mij ook opviel is dat de gyro voorop zit, haal hem daar eens weg en probeer het opnieuw . (niet vliegend maar met stuuruitslagen) Als de gyro daar hoort te zitten heb ik niks gezegd. Hij zit best dichtbij de motor en wieweet heeft hij daar last van. (magneten)

Student , ik heb helaas geen andere digitale servo liggen , en een gewone aansluiten dan maakt t hele rare geluiden , dus die heb ik snel weer losgehaald .

T probleem was dat de staart met geen mogelijkheid strak te krijgen was , tikken met de staart , en zompig als een natte krant bij pitch geven , alle waardes geprobeerd en niks wat hem netjes deed gedragen .
Ik vind t maar niks dat flybarlessgebeuren tot nu toe , als t allemaal zo aankomt op de kleinste trilling dan zal t met een brandstofheli helemaal lekker zijn .

Rene , of de sensor daar hoort te zitten ?? geen idee hij zat op die plek .

Ik HEB een brandstofheli ;-)

En die heeft lang met een 3g gevlogen...
Trilling is niet erg, zolang die ene verkeerde er maar niet tussen zit.

Nu heb ik mn motor met een vonkontsteking uitgerust, en de motor is hierdoor op een heel andere manier gaan trillen in het frame.
Per klap in de kamer gaat het nu als 1 klap, tegen een langzame ontbranding met en gloeispiraal
Gevolg: meer trilling op de frequentie van de motor.

Ging de stabilisatie van van slag.
Heb die nu naar de achterkant verplaatst, bovenop de staartboom in het frame.
En nu gaat het goed..

Het is wel eens een beetje pielen. Zeker als het niet in 1 keer wil.

Ik denk dat die tik in de servo, dat dat is als een bloedsnelle digitale servo een grijze plek op zijn potmeter ontwikkelt.

FBL is, met name als er veel alleen maar gehooverd word (swash innagenoeg dezelfde positie), volgens mij vragen om zulke grijze plekken, vanwege de duizenden bloedsnelle en minimale correcties continue op dezelfde plek....

Met flybar heb je daar geen last van, je corrigeert met de hand nu eenmaal geen 25~40 keer per seconde....

Als je heli rustig draait zal het allemaal nog wel meevallen, maar als je heli een beetje schudt, corrigeert het ding letterlijk iedere rotoromwenteling....

Er hoeft geen flybar op te zitten, maar doe mij maar gewoon een setje handbediende analoge servo's... :yes:

Groet, Bert

De servo doet t dus NIET als ik m direct op kanaal 4 aansluit Bert , dus de servo is prima .

Het zit ergens anders in .

Dan is het wel iets hééél vreemds, want het zou betekenen dat er een "hik" in het signaal zit.... en dat is nagenoeg onmogelijk, aangezien het een meermalen digitaal geconverteerd signaal is....

Wat doet die servo, als je hem bijvoorbeeld even aansluit op een GY401 of iets dergelijks (uiteraard gyro in stand DS)?

Of heb je zo snel niet zoiets bij de hand?

Want dit is wel heel vreemd.... ik heb nog nooit van een tik in het signaal gehoord....

Groet, Bert

Back