pitch afstellen (zonder pitch-meter)

• Topicstarter Topicstarter Wylem
  • Startdatum Startdatum
W

Wylem

Guest
joe allemaal !

wie kan me vertellen/uitleggen hoe de pitch-stand van mn DF #36 ongeveer moet zijn ?! ik heb dus geen pitch-meter...
(momenteel staat het armpje van de pitchservo helemaal bovenaan bij throlltle volledig onderaan)

groeten
Willem

ahaaa zaaaaaaalig :d geo-3-hoeken heb ik hier mee hopen liggen ;)
dat 2de; nog nooit van gehoord... kveronderstel dat dat een beeldspraak is ?! en wat nu met de geodriehoek ??

thx
Willem

Opt oog nauwkeurig meten (timmerman) tov een horizontaal gehouden paddlestang.
Is dat zo moelijk in te beelden?

moeilijk in te beelden ?! heb ik nooit gezegd man.... zou je mij echter de waarden kunnen geven, of bestaat er ook hierover een faq :?:

Willem

Hap hap.. :o
Pitch waarden zouden in de handleiding moeten staan.
Kan nogal verschillen per type helie of zelfs per soort gebruikte bladen.

okay thx ;)

de hoek die de rotorbladen maken wanneer mn heli afstaat, moet deze positief of negatief zijn ?? dus wijst de scherpe kant van een blad naar beneden of boven ?

Willem

Als hij uitstaat zul je dus negatief moeten hebben en dan wijst de scherpe kant van het blad omhoog en dat moet je niet al te letterlijk nemen :wink: met de stick in het midden heb je ongeveer 5 graden positief nodig en volgas een graad of 10.

Even voor de zekerheid: de botte zijde van de rotorbladen is de voorzijde. :roll: :wink:

Wylem, zet ff je lokatie in je profiel dan kan iemand die in de buurt is aanbieden te helpen... Hee, waar heb ik dat vaker gelezen ;)

Pas op als beginner, heli's zijn killing yada yada yada

Koop nou gewoon voor 12 euro een pitchmeter, heb je aan een kruideniersoog genoeg ;)

Groetjes,

Ton.

Back