pitch of power probleem??

Hoi,

we zijn nu met onze logo 10 3D redelijk wat uurtjes aan het maken om het e.e.a. onder de knie te krijgen.

De Pitch staat op 0 tot +5 zo ongeveer, maar bij het opstijgen komt de heli tot bijna 1 meter en als er dan een commando gegeven wordt dat nét wat meer evrgt zakt de heli terug naar grond niceau.

Iemand een idee, power of pitch probleem. Voordat we direct aan het 1 of juist het andere willen gaan sleutelen eerst de experts maar even vragen hier :-)

overigens 12 cellen 3500 mAh. (redelijk gewicht dus en dan nog eens het trainingsgestel erbij)

thx
Jelle

ik weet niet of het ook met een logo10 geldt, maar meestal is -10 0 10 graden pitch een vuistregel. 5 graden pitch is niet echt veel namelijk.
zakken je toeren ook bij het pitchen? als dat helemaal niet gebeurd dan mag er best 10 graden pitch worden ingesteld lijkt mij.

Hoi,

Nee, het toerental zou niet door moeten blijven stijgen, ook niet in theorie :-)

5 graden pitch is veel te weinig, je hebt ongeveer 5 graden pitch nodig voor een gewone hover. De maximale pitch moet zeker 9 graden zijn.

Groeten,

John.

jvsjvs zei:
Hoi,

Nee, het toerental zou niet door moeten blijven stijgen, ook niet in theorie :-)

Mijn fout, de stijging van de heli de lucht in, omhoog :)

5 graden pitch is veel te weinig, je hebt ongeveer 5 graden pitch nodig voor een gewone hover. De maximale pitch moet zeker 9 graden zijn.

ok, en aan de onderzeide 0 graden dan?

jj

Doel is xtreme 3D, voor mij dan (mn vader wat minder denk ik :)...), maar nu in het begin zijn we bezig met hoveren en nét wat meer, dus daar moeten we het op afregelen...

een zien wat de +9 ons gata brengen :)

j

Sorry, maar k blijf bezig.....

maar stel dat we nu op +5 blijven zitten, zou de heli als hij eenmaal stijgt (wat hij nu dus ook doet tot 1m hoogte) toch eigenlijk (zonder xtra stuurpulsen op de kop) omhoog moeten blijven gaan?

er veranderd toch niets verder? (waardoor die meer weerstand krijgt en daardoor (zoals nu) zakt in hoogte)

Nee dan komt hij niet uit zn grondeffect.

Het leuke is dat als ie dat wel komt en je wilt dalen dan ga je hard naar beneden. Met +5 graden is dit ERG moeilijk op te vangen. Het beste is dus een rechte pitchcurve van -9 naar + 9, minimaal.

Misschien een domme vraag hoor maar hoe stel je je pitch percentage eigenlijk in?? Ik had ook een probleem met power of pitch.

dank je alvast.

in je zender bij ccpm menu kun je instellen welke uitslagen de elev, ail, en pitch hebben. het is niet slim om alles op 100% te zetten, dan heb je geen ruimte om bij volle pitch nog te sturen namelijk.
als alles op 50 of 60 % staat kun je meer pitch krijgen door langere servoarmen te installeren.

ajj oke maar helaas ben ik niet in het bezit van een computer zender.
Maar op een niet computer zender kan dit neem ik aan met de schuifjes. Bedankt.

en zorg dat je wel iets negatief hebt (een graad of 3 ofzo)

anders gaat hij een keer omhoog met de wind mee, en krijg je hem niet gemakkelijk meer naar beneden !!

tips toegepast en t werkt :)

toch lekker als hij es een keertje meer als 1 m omhooggaat, en t gemak (ben nog nix gewend he)...

alleen na half stick (op de weg naar beneden) gaat de heli wel erg drastisch naar beneden, dus nog ff wat tunen zeg maar...

jj

Back