pitch

ik ben een 500 e-heli aan het afstellen , en heb volgens mij alles redelijk in orde .
echter als ik de gasstick richting de 100 % doe , zit de pitch al ruim aan zijn max , die moet dus niet zoveel uitslag hebben.
ik probeer dat te verminderen via de afstandbedeining via de gas en p-f mode , maar dit lukt niet.

wandel ik op de goede weg ofmoet het anders ?

ron

voordat je begint, haal je stekkers van je motor los

Als je in idle up je throthlle stick op 50% hebt staan dan moet je 0 graden pitch hebben dan zou je op 0% en 100% dus evenveel pitch moeten hebben wel positief en negatief natuurlijk

voorbeeldje 0% = -10 graden 100% = 10 graden

groeten Marcel

er zijn diverse mogenlijkheden om in te stellen.
koppel de motor draden losminimaal 2 van de 3
stel de pitch curve op een vlakke lijn van 50% zodat de knuppel geen invloed meer heeft.
plaats nu de servohevels haaks op de servo.
stel de pith nu af op 0 graden door het verlengen of verkorten van de linkjes tussen d e tuimelschijf. stel de tuimelschijf af zodat deze vlak staat.
stel nu een lineaire curve in 0-(25)-50-(75)-100
als je nu op 0% meet moet je evenveel pitch negatief hebben als 100% positief.
als de servo's teveel kunnen bewegen dien je dit te beperken in de tuimel mix.
bij vol pitch moet je nogsteeds naar voren kunnen sturen.

echter als ik de gasstick richting de 100 % doe , zit de pitch al ruim aan zijn max , die moet dus niet zoveel uitslag hebben.
ik probeer dat te verminderen via de afstandbedeining via de gas en p-f mode , maar dit lukt niet.
Ten eerste je moet echt eens een nieuw toetsenbord open. Het toetsenbord dat je nu gebruikt kent geen HOOFDLETTERS.

Verder m.b.t. je vraag.
Zou makkelijker zijn als we wisten wat voor een afstandbediening je gebruikt.
Als het een Futaba 6EX is moet je bij "Swash AFR" kijken.
Dit is voor:
This swash AFR function is for changing the direction and amount of servo movement on aileron, elevator, and pitch.
Dus hier kun je de hoeveelheid uitslag beperken. Jij moet channel P (van pitch) hebben.

Heb je een DX7 dan moet je bij "Swash Mix" kijken.
Dit is voor:
Swashplate Mix adjusts the amount and direction of travel, for
the aileron, elevator and pitch functions.
Zo in feite hetzelfde als "Swash AFR" bij de Futaba

ik ben een 500 e-heli aan het afstellen , en heb volgens mij alles redelijk in orde .

wandel ik op de goede weg ofmoet het anders ?

ron

Dan moet je je swashplate verhogen. M.a.w. de links naar de servo's een slag of wat (allemaal evenveel) korter maken
Groeten
Martin

Laatst bewerkt:
ik doe volgens mij wat fout , dus ik geef maar even mijn afstelwijze aan, daar zal bij kenners toch wel te zien zijn wat ik fout doe.

ik heb nu de swashplate verhoogd aan 3 zijde's evenveel.
en dan pitch (bij de sticks in de vrijstand )op 0gr zetten (servohevels op oog haaks en de rest afstellen met de centraalsatnd van de servo)
en wil nu de pitch verder afstellen ; 5-6gr bij gas 50% wordt aangeraden
maar die 50% krijg ik niet in orde.
is dit dan 50% gas (kanaal 3) en/of 50% pitch (kanaal 6)?
en als je de gascurve geheel op 50% zet ,moet je dat toch ook terug zien in de pitchinstelling (modelcraft zender 8kan),maar zie niets veranderen , wat mis ik ???

ik doe volgens mij wat fout , dus ik geef maar even mijn afstelwijze aan, daar zal bij kenners toch wel te zien zijn wat ik fout doe.

ik heb nu de swashplate verhoogd aan 3 zijde's evenveel.
en dan pitch (bij de sticks in de vrijstand )op 0gr zetten (servohevels op oog haaks en de rest afstellen met de centraalsatnd van de servo)
en wil nu de pitch verder afstellen ; 5-6gr bij gas 50% wordt aangeraden
maar die 50% krijg ik niet in orde.
is dit dan 50% gas (kanaal 3) en/of 50% pitch (kanaal 6)?
en als je de gascurve geheel op 50% zet ,moet je dat toch ook terug zien in de pitchinstelling (modelcraft zender 8kan),maar zie niets veranderen , wat mis ik ???

Kijk er eens zo naar
Groeten
Martin

bedankt martin, heb gelijk het e-book voor het afstellen besteld.
mocht mijn mailbox hem niet kunnen pakken kan hij ook naar

Laatst bewerkt:
Back