Pittige Acromaster

• Topicstarter Topicstarter lesswoods
  • Startdatum Startdatum
L

lesswoods

Guest
Nu men Magister verkocht is, ga ik me volgende week de Acromaster aanschaffen.
Ook heb ik daarbij een volledige setup nodig, op een 'Lipo 3s1p,3300,11.1V (283g)' en een Graupner R600 ontvanger na.

Welke setup zouden jullie me aanraden.

Hij zou ineens heel pittig moeten vliegen zodat ik er later geen spijt van krijg.

Welke motor?
Welke regelaar?
Welke servo's ? (Had zelf in gedachten : Hitec HS55 voor rollen, HS81 voor richting en roer, goede keuze ?)
Welke propellor?

Graag ook de richtprijs van de setup die je aanraadt....

Dat heb ik al doorgelezen...

Graag had ik mijn vraag gericht aan mensen die zelf een Acromaster hebben.

Wat is uw setup, en kan je die aanraden?
Wat zou je veranderen?
Ben je tevreden van de kracht van de motor?
Voel je soms dat het toestel te beperkt is met de gebruikte setup?
Zijn de servo's krachtig genoeg?

bijkomende vraag: hoe kan ik best de neus verstevigen? Ik lees dat deze niet heel stevig is.
Ik zou dat graag ineens doen i.p.v. achteraf met de problemen te zitten.

Motor : HXT35-48-C-800/4909 HXT 35-48-C 800kv Brushless Outrunner = 29$, APC E 12*8
Lipo : Hextronic 3s/4s 2200 mAh
Regelaar : HW_P40A/2165 H-Wing Pentium 40amp Speed Controller variations = $32.95
Servo hoogte/richting = dymond 200bx, servo rolroer = hext 900, 9g

Landingsgestel direct vervangen door 3 mm veerstaal (zelf na plooien)
Neus = is reeds een probleem bij kleine onbalans van de schroef/spinner. Zeer belangrijk : stevige verlijming motormount, dwarsbalkje ook !
Bij deze setup heb ongeveer 20 A bij 3s, 25 A bij 4s. Bij 3s kan je net blijven hangen, bij 4 s zonder problemen prophangen.
Voor de rest fantastisch toestel, vliegklaar gewicht ca 1100 g. Hiermee heb ik leren meskantvliegen, low pass inverted, prophangen (nog in de leerfase).
Nog maar 1 crash (foute instelling zender....), gelukkig terug kunnen lijmen. Succes !!

Ik vloog met een Axi 2814/12 op 3s Lipo en met een prop van rond de 10x7. Voor 3D mag deze een wat grotere diameter hebben, en wat minder spoed. Let wel op de stroom met zo'n grote prop, want die is duidelijk boven de maximale opgegeven stroom. (Dat is bij Axi niet een probleem zolang je dit maar kortstondig gebruikt.)

Mede omdat ik zulke lichte componenten gebruikte, vloog dit prima.

Jouw servo keuze is goed, de kleine aileron servo's zijn wel kwetsbaar voor een crash. (de tandwielen dan.)

De robbe 3536/06 is ook een goed alternatief.

gebruik gewoon de set die multiplex opgeeft , gebruik deze ook en die is echt goed meer dan vermogen genoeg

Dat klopt, maar die set is peperduur. Kunt net zulke goede motortjes krijgen voor nog niet eens de helft.

Ik heb die set ook spijtig genoeg gekocht. Echt veel te duur.

ik heb alleen de motor gekocht ? motor kost rond de 50 euro en regelaar heb ik van een ander merk gekocht . en dat maakt het al een pak goedkoper . maar de motor is echt top keuze .

ik heb het std setupje er in, en er is niets aan de hand..
alleen zou ik ik metalgrear servo op de rudder zetten

Heb op aanraden van jona gekozen voor de multiplex powerset.
voor richting en roer de Hitec HS81MG
voor in de vleugels de Graupner c261

Hij is ondertussen helemaal af.

Wel spijtig dat één van de twee servostangen iets te kort was, speciaal daarvoor terug naar de winkel gemoeten.

voor de rest is hij heel fijn te bouwen.
(ideale bezigheid nu het al wat vroeger donker aan het worden is)

hey , je zal zeker geen spijt hebben van de power set ,meer dan power genoeg .

één raad , lijm de neus goed en zeker de motor steun want die durft al eens virbreren volgens sommige , zelf heb ik er nog geen last van gehad .

Is het normaal dat de motor een raar geluid maakt als je een klein beetje gas geeft ?

Precies of hij heeft moeilijkheden om te vertrekken.

Eenmaal hij wat meer gas krijgt is hij vertrokken.

Kan het een instelling zijn van de regelaar ?
Daar heb ik namelijk nog niks op ingesteld, die doet alles wat hij moet doen, behalve dat de motor dus wat moeilijk op gang komt.

Motor : HXT35-48-C-800/4909 HXT 35-48-C 800kv Brushless Outrunner = 29$, APC E 12*8
Lipo : Hextronic 3s/4s 2200 mAh
Regelaar : HW_P40A/2165 H-Wing Pentium 40amp Speed Controller variations = $32.95
Servo hoogte/richting = dymond 200bx, servo rolroer = hext 900, 9g

WAAR kan ik deze offset vinden??????

en zou 'glassing'(glasmatje) van de binnenzijde van het motorschot geen oplossing zijn voor de neusversteviging???

Alle HXT toestanden komen natuurlijk van United Hobbies (HongKong). Dymond servo's komen van Staufenbiel in Duitsland. Beide webshops heb ik goede ervaringen mee.
Een glasmatje aan de binnenkant zou zeker helpen, maar epoxy hecht zeer slecht op het Elapor schuim. Elapor is alleen maar goed te verlijmen met hotmelt of met cyanoacrylaat.

met parketlak(soort lijm) lukt het glasmatje ook ,wordt ook zeer hard en weegt bijna niks
mijne warbird van gws is zo gedaan

en bedankt voor uw antwoord

deze offset is nog te doen van prijs....
die axi kost al gauw 90 € voor de motor alleen...
welke motor komt in aanmerking bij 'perba' ? zijn die nwe motoren goed of nog geen ervaring mee?

Nog es een vraagje, met de Power Setup van Multiplex zelf, heb je daarmee echt veel kracht over??? :|
Ik zou mij dit toestel ook willen aanschaffen, maar kan maar niet beslissen welke motor het beste zou zijn. :roll:
Ik zou dus willen dat het toestel ongelimiteerd verticaal kan. :P
Dus als ik aan het prophangen ben en ik geef dan volgas, moet het toestel terug verticaal opstijgen. :)
Zou dit met de power setup mogelijk zijn of niet? :wink:
Want ik vind die AXI-motoren nogal aan de dure kant :roll:

Mvg
L4nc3r & Sven :wink:

Wat zouden jullie zeggen met een setup als deze???? :P

* Multiplex Acromaster Power Tuning Set ---> € 127,50
--> http://www.natterer-modellbau.de/pr...ebssatz--AcroMaster--und--Gemini-Tuning-.html

* Graupner Li-Po 3S 2500 mAH 15-20C continuous ---> € 54,30
http://www.natterer-modellbau.de/product_info.php/info/p3164_LiPo-Akku-3-2500-11-1-V-G-3-5.html

* Servo's:
voor richting en roer: de Hitec HS81MG
voor in de vleugels: de Graupner c261

Denken jullie dat dit een goede full-3D setup zou zijn waarmee ik goed verticaal kan, en kan doortrekken na het prophangen?? :roll:

Mvg
L4nc3r & Sven ;)

ik heb naar perba gemaild i v m de offset voor de acro en die zeggen ; een 3548-900kv met een 11*5 prop.en een 60amp regelaar van zenza
is goedkoper dan uw offset en past in de motorsteun zonder aanpassing(wel motorsteun verstevigen,he)

ik denk aan deze offset op 3s lipo

Back