Pitts special ombouw van electro naar brandstof

• Topicstarter Topicstarter Bar
  • Startdatum Startdatum
GJVO zei:
Bruno, er is helemaal niets tegelijkertijd gesneuveld.
Ik vloog net over de brug bij het almeerderstrand (zilverstrandweg).
De dichtsbijzijnde club (MVA) zit hemelsbreed minimaal 10 km verder.
Nee, ik heb het hier niet over clubs.
Even verderop, vlak bij het 'bos' van Pampushout wordt ook wildgevlogen en nog wel op meer plaatsen rond de stad.
Wat ik bedoel te zeggen is, dat je zeer waarschijnlijk storing hebt gehad van een andere wildvlieger die net buiten zichtafstand zat. Dik kans dat die ook met losse onderdelen naar huis ging....
Precies dat is de reden dat wildvliegen zo link is. Je hebt geen idee wat er zich binnen je range afspeelt.
En dan, als hiermee binnen de grenzen van Almere een keer iets echt fout gaat, krijgt de MVA het op z'n brood.

Nou, dat lijkt me sterk.
Je kan daar ruim 500 meter om je heen kijken.
Ook zat ik op een kanaal dat in Nederland niet gebruikt wordt (B-band)
Het Pittsje was nog geen 75 meter bij me vandaan.
Dus overstraling door een andere zender gaat ook niet.
Er zit daar op die plek iets in de grond of zo, ik heb er al vaker wat tikjes gehad maar nu was hij echt niet meer te besturen.

Zoals ik al schreef ben ik geen verstokte wildvlieger maar ik zie geen risico om daar te vliegen, behalve dan dat het slecht is voor je vliegtuigen.

GJ

GJVO zei:
Nou, dat lijkt me sterk.
Je kan daar ruim 500 meter om je heen kijken.
Ook zat ik op een kanaal dat in Nederland niet gebruikt wordt (B-band)
Het Pittsje was nog geen 75 meter bij me vandaan.
Dus overstraling door een andere zender gaat ook niet.
Bij jou niet, nee...

GJVO zei:
Er zit daar op die plek iets in de grond of zo, ik heb er al vaker wat tikjes gehad maar nu was hij echt niet meer te besturen.
'Iets in de grond'.... ja, natuurlijk. :?

GJVO zei:
Zoals ik al schreef ben ik geen verstokte wildvlieger maar ik zie geen risico om daar te vliegen, behalve dan dat het slecht is voor je vliegtuigen.
Het wildvliegen binnen een gemeente kan de aldaar gevestigde club in ernstige problemen brengen. Helaas is zo'n punt altijd pas hard te maken als het leed al is geschied.

Bruno, dit topic gaat niet over wildvliegen, daar is al genoeg over geschreven.
Ik geef er nog 1 reactie op.

Hoe bedoel je.. bij jou niet.
Mijn Pitts had storing, dus ik werd getoord door iets.

Ja, er zit daar wel degelijk iets op die plek, ga daar maar eens staan met een ontvanger aan, servo's gaan alle kanten op.

Dat een club die (ik heb even gekeken) 20 km verder zit in de problemen komt vind ik een zwak argument.
Die club zou dan ook zichzelf niet in gevaar moeten brengen door niet goedgekeurde zenders toe te laten (de 2.4ghz) US import versie is niet toegelaten in Nederland.

Maar dat is weer een andere discussie.

Ik laat het hierbij, nu weer on-topic... ombouw van een electro naar brandstof model.

Gert-Jan
Dan z

inderdaad !

hoe geschied de ombouw van jouw Edge GJ ?

m`n pitts is zo goed als vliegklaar en het is nu wachten op een beetje knap weer om hem in te vliegen .

morgen nog maar wat fotootjes , ik zag net dat de batterijen van m`n cameraatje leeg zijn.

De Edge staat lekker te wachten.
Ik had ineens weer zin om weer wat modellen uit de mal te maken, ben dus 2 dagen aan het soppen geweest, mal gemaakt, etc.

Ik heb toch ook maar weer 2 Pittsjes besteld, die zullen morgen wel binnenkomen.
Hij is te leuk en te mooi.
Dus de Edge blijft weer staan.

Maar ik ga maar niet meer daar in Almere vliegen, er is weer een kist op dezelfde plek de grond in gegaan.

Dus maar op de club in Spaarnwoude of Stompetoren vliegen.
Daar heb ik geen storing.

Als de Pitts binnen is heb ik hem binnen 2 avondjes vliegend, ik weet nu hoe het moet.

GJ

Ik ben dealer van Braeckman.
Dus bij Braeckman.
Ik lever ze ook voor 93 euro, ARF.

Hallo Bar,

Op dit moment zitten we in het zelfde schuitje. Ben zelf nu ook een elektrokist aan het verbouwen tot brandstof vliegtuig, een 3D. Een 4 cc motor lijkt me voor die pits voldoende, ik zou voor OS max kiezen: goede kwaliteit. Waar ik op zou letten is dat nu het hele zwaartepunt verandert, dus dat je voldoende ruimte hebt voor een tankje, want de verbrandingsmotor is zwaarder dan brushless dus komt je zwaartepunt verder naar achter.

Groeten en Succes,

Julius

Bar, de Pittsjes zijn binnen!

Volgende week in de avondjes bouwen dan kan ie zaterdag weer vliegen.
OS 4 takkie ligt al weer te wachten op zijn nieuwe huis.
Ik heb nu wel een echte motorsteun gekocht (wat een ellende, geen modelbouwwinkel in de buurt die een motorsteun verkoopt!!!)

Motortje ga ik nu op rubbers hangen, is ie wat stiller.
Ook even kijken waar ik nog wat gewicht mee kan winnen of verschuiven.

Wanneer is jouwe klaar?

GJ

HAAAA kunnen we toch nog samen een keer gaan *Pittsen* :wink: zo`n motorsteuntje had ik denk ik nog wel voor je liggen , al denk ik dat je voor jouw viertaktje een groter steuntje gebruikt als ik voor mijn OS tweetakt.

ik hoop `m aankomende week te kunnen laten opstijgen , ik zal morgen even een accupack plaatsen en alles verder afstellen ,
ik heb trouwens de bouwbeschrijving er bij gevonden ,dat van die 40 mm vanaf de leadingedge klopt 100% .

@julius . ik heb al gekozen voor een 2.5 cc tweetaktje , dat van je zwaartepunt klopt niet helemaal , ik ben het met je eens dat brandstofmotor meer weegt dan een brushless , maar je vergeet bij je brushless motor ook je cellenpakket mee te rekenen , aangezien die bij de pitts in de neus zou worden geplaatst en nu komt te vervallen (komt een tankje voor in de plaats) komt het zwaartepunt prima uit , om het neusje iets te doen duiken , schuif ik de ontvangeraccu iets naar voren.

@Robke . ik heb mijn Pittsje particulier gekocht van iemand die zijn hobby wou beindigen , zou ik weer een nieuwe moeten kopen
dan uiteraard bij GJVO , ik denk dat je hem hierover verder kan contacten via een prive berichtje of een mailtje .

Bar, hou er wel rekening mee dat hij met volle tank redelijk voorlijk moet zijn.
Tankie zit zo ver voorin dat hij met lege tank erg achterlijk wordt (dus erg gevoelig op sturen).

GJ

GJVO zei:
Bar, hou er wel rekening mee dat hij met volle tank redelijk voorlijk moet zijn.
Tankie zit zo ver voorin dat hij met lege tank erg achterlijk wordt (dus erg gevoelig op sturen).

GJ

ik heb hem nu met een lege tank iets voorover als ik het kistje laat balanseren op 40 mm vanaf de neuslijst van de bovenste vleugel .

Ja, met lege tank moet ie op 40mm liggen.
Hij is redelijk goedmoedig, gewoon de roeruitslagen als in de handleiding aanhouden.
Ik vloog hem met grote uitslagen, vind ik lekker.

Ik ga weer snel verder bouwen aan mijn Cosmic Wind, moet morgen vliegen!!! Het wordt mooi weer!

ik heb de roeruitslagen zoals in de beschrijving , ik vind ze zoieso vrij groot eigenlijk , ik heb de stangetjes op de middelste gaatjes in de rudderhorns .

gewoon op een schakelaar zetten en dan de uitslag teugbrengen naar 50%.
Maar ik vlieg graag met nerveuze kissies.
dan gebeurd er tenminste wat.
Maar eerste vlucht heb ik altijd grote uitslagen en op de schakelaar dan 50%, voor als het te heftig is.

Succes met je eerste vlucht!!

Grrr gisteravond nog even de Pitts vliegklaar gemaakt , vanmorgen naar het (vlieg)veldje gelopen , want het is prachtig weer voor een vluchtje... maar helaas , de start accu van de gloeiplug is stuk en ik heb geen reserve , dus dan maar weer even wachten .

dsc00274ch4.jpg

dsc00278oz9.jpg

Hahahaaa,

Ik ga nu ook naar het veld... dat is 45 minuten rijden.
Hopen dat mijn accu het wel doet..

GJ

hehehe wat een gluiperig lachje :lol:

het is een vrij nieuwe accu , maar hij geeft na een paar seconde gloeien al geen stroom meer ..ik zal er vandeweek eens mee terug gaan.

ga je met de Pitts GJ? wens je meer succes dan de vorige keer 8)

Back