PJS 300 SFR in Parkflyer?

Hoi allemaal,

Ik ben een electro nitwit :oops: , daarom stel ik voor de zekerheid maar de vraag...
Ik heb een PJS300SFR waar ik op twee cellen mee vloog in mijn ultimate indoor. (vlieggewicht was net onder 200g, dus dat ging)
Nu vraag ik me af of ik hiermee een alfa parcflyer (Lavochkin of Focke Wulf) mee kan vliegen, op drie cellen. (niet met racer aspiraties, maar toch lekker vliegen...) Misschien presteren twee cellen niet voldoende... Ik wil later als alles meevalt wel overschakelen op een AXI, maar voorlopig wil ik het doen met de spulletjes die ik heb liggen. (heb net geïnvesteerd in een alfa migje... :lol: )
Ik lees op amerikaanse forums dat je de SFR zeker niet met drie cellen mag vliegen, of je zou hem opstoken. (teveel windingen?)

Ik meende hier gelezen te hebben dat iemand tests ging doen met dit motortje (Dick?), maar kan hier geen resultaten van vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee, of andere nuttige tips?

Alvast hartelijk bedankt!!!

Hans

Niet doen, zonde van de PJS en zonde van de Alfa warbird. In theorie moet hij net boven kunnen blijven met een in continue overbelasting draaiende PJS 300SFR De kans dat je model door te weinig snelheid neerploft of je motor affikt (Of alletwee!) is sterk aanwezig.

Bedankt voor je advies;
ik veronderstel dat drie cellen geen optie is? Ik had gehoopt dat het lagere gewicht vd motor en lichtere cellen (kok340hd)
voldoende gewichtwinst zouden leveren om toch nog goed te vliegen...

Hans

Met 3 cellen moet je naar een nog veel kleinere prop terug om de stroom binnen de belastingsgrenzen te houden. Juist deze warbirds met grote stermotor kap vragen nu juist om een grote prop. (Ik vlieg de P47 en FW 190 met een 11x7 GWS HD prop op 3 1500 Lipo's met de Axi 2212/34, de F4u met een PJS 550E en ook 3 1500 Lipo's met ook een 11x7 GWS HD prop.)

OK, bedankt, je hebt een pintje tegoed!
Dan zal ik mijn PJS maar op een IFO gooien, en nog even doorsparen voor die AXI.
tot vliegens

Hans

Back