Plaats hier een afbeelding van je modellen!

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Jorrit, 28 mrt 2003.

  1. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    herschaal je volgende keer je foto zelf? (vóór het uploaden)
    heb het nu maar ff voor je gedaan :wink:
     
  2. je bedoelt mij he :lol:

    is goed :D
     
  3. modeller

    modeller

    Lid geworden:
    7 dec 2003
    Berichten:
    138
    Locatie:
    meulebeke
    Hier enkele modellen.
    [​IMG]
    Jamara Peaschooter (Ik ben op zoek achter een 2dehands 12-20 cc 4-Takt voor die vlieger.)



    [​IMG]
    Twinny van svenson( :cry: Jammer genoeg gecrasht. :cry: )
     
  4. modeller

    modeller

    Lid geworden:
    7 dec 2003
    Berichten:
    138
    Locatie:
    meulebeke
  5. No1Uno

    No1Uno Guest

    Eindelijk mag ik dan ook hier een fotootje plaatsen.

    Mede door het forum ben ook ik bevangen door het vliegvirus. Na al die leuke kisten, wat bezoeken aan demo's en een toevallig verkregen Futaba F16 35Mhz zender, toch maar de knoop door gehakt en een 2e hands goedkoop trainertje gekocht.
    [​IMG]
    Alleen de kist gekocht. Motor en servo's zaten er niet in.

    Motortje via Forum gevonden, en servo's had ik nog. Alles is inmiddels klaar, en het is wachten op de eerste vlucht ;)

    Gelukkig ben ik niet de enige die het virus onder de leden heeft. Rocco, ofwel Remco, kon het toch ook niet laten om weer een kistje te kopen. Na een lange tijd niet vliegen, en de mogelijkheid om met het trainertje het gevoel weer terug te krijgen, heeft ook hij een nieuw kistje gekocht.
    [​IMG]
    Een zender moet nog aangeschaft worden, maar voorlopig eerst met de trainer de lucht in.

    Marco.
     
  6. Guest

    Guest Guest

    Code:
    Een zender moet nog aangeschaft worden, maar voorlopig eerst met de trainer de lucht in.
    :? ??
     
  7. No1Uno

    No1Uno Guest

    Even goed lezen Ferdy...

    Het eerste toestel is van mezelf, ik ben voorzien van een zender.

    Het tweede toestel is van Rocco, en HIJ moet nog een zender aanschaffen.

    Zoals in de post gezegd, heeft hij al een tijd niet meer gevlogen, dus gaan we eerst met de trainer de lucht in.

    Marco.
     
  8. jkB

    jkB

    Lid geworden:
    28 dec 2003
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Meldert, België
    Foto's van mijn trots (Aeronca Champion), mijn eerste heli (Concept 30 SE) en mijn huidige heli (rara)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    edit by Joost: [IMG> tags toegevoegd.
     
  9. eventjes [​IMG] achter elke, dan zien we ze meteen al ;)
     
  10. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.492
    Locatie:
    groningen
    Collegae!


    Mijn eerste vliegtuig: de Super 60", van Ben Buckle. :D

    [​IMG]

    Geweldig vliegtuig; het ideale beginnersvliegtuig (zijn ook mijn bijdrage elders, bij 'geschikt eerste vliegtuig' (of iets dergelijks).

    Nog één:

    [​IMG]

    Ik heb destijds de vorm van de kielvlakken iets veranderd, en heb daar geen spijt van.

    Motor is een .40 4t.



    Heeeeel lang geleden (plm. 1990 (zie de registratie: PH-JB2, m'n 2e model ( :wink: ))) heb ik dit gebouwd: de 'Upstart'.

    [​IMG]

    Schatje, niet waar? :yes:

    (Dit is de enige foto die ik van hem heb (en ooit zal hebben :cry: ) dus moest deze het wel worden . . . :roll: ).

    (Hé! Ik heb nu dus een scannertje, en nu komen er toch nog meer foto's boven tafel . . . ! :) )

    De Upstart is ooit (samen met enkele andere modellen) rond 1970 ontworpen, om een alternatieve pylon-race klasse te ontwikkelen, als tegenhanger voor de klassen waar je alleen met hele dure spullen (mn. motoren) en als hele goeie piloot aan deel kunt nemen.

    Deze is ontworpen door Owen Kampen.

    Spanwijdte 86 cm.

    Links-rechts met hoogteroer, OF ailerons met hoogteroer.

    Ontworpen voor de Cox .049 TeeDee, en die zit er hier inderdaad ingebouwd. Echt race-geluid! :yes:

    Ik vloog met 25% nitro, en daar kon de lak niet tegen, dus (wist ik veel :roll: ) een beste laag 2-componenten lak eroverheen.

    Toen moest er erg veel lood in de neus, en het geheel vergde een soort speerwerper om 'm in de lucht te krijgen. :?

    Maar ALS 'ie dan één keer op stoom was: een fantastisch kistje! Plm. 80 km/h. :D

    Kort geleden heb ik er een Mega 16/15/4 ingebouwd, maar nog met Nicads, en dat was OOK nog steeds erg zwaar, en toen heeft
    het noodlot toegeslagen . . . :cry:

    Buitenlanding in de omgeploegde klei. Dat geeft niet mee . . . :nooo:

    Maar!

    Binnenkort stuur ik de tekening naar Tom (zie het schaalforum), en ga ik hem heel lief aankijken (figuurlijk) of 'tie binnenkort voor mij niet wat spantjes, ribbetjes en andere vormdelen wil frezen. (V-stelling kan dan wel iets minder . . . :? En ik wil de koorde aan de wortel iets groter, en aan de tip iets kleiner. )

    Want het blijft een soort oude liefde van mij . . .

    (Overigens is de tekening nog steeds gewoon bij MAN (dacht ik) te verkrijgen.)

    (En waarom ik zo kritisch kijk: de foto is door een (destijds nog) tamelijk jong meisje gemaakt (dochter van Jan Bakker), en ik dacht 'Ojee, gaat dat wel goed? Nou, prima dus.)

    jan
     
  11. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    hee Jan :)

    heb jij mij ruim 5 jaar geleden een foto van gestuurd, hangt nog steeds ergens op m'n prikbord :wink: (zie gaatje bovenin)

    [​IMG]
     
  12. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Hahahaha :D

    Zo zie je maar weer hoe klein het modelbouw/vlieg wereldje is in Nederland :wink: een foto vanuit Groningen en een foto van hetzelfde model in Zeeland :D
    Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn of waren die dit modelletje hebben gevlogen :?: een beetje vergaane glorie :lol:

    Grtz,
    Heino
     
  13. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.492
    Locatie:
    groningen
    Heino!


    Joost was toen nog mijn neefje (nu neef) van plm. 5; ik dacht, die vindt dat misschien wel leuk, zo'n foto van het vliegtuigje van oom . . .

    Nou ja, zo zie je maar, waar één foto toe kan leiden! :wink:

    Overigens: wat bedoel je met 'vergane glorie'? :?

    Qua originaliteit / vliegeigenschappen / uiterlijk en nog veeeeeeeeeel meer (karakter is de juiste term!) , kan zo'n model als dit zich prima meten (meten? wat zeg ik? glansrijk winnaar :!: ) met een hoop van de 'modellen' die je tegenwoordig op de velden ziet.

    Daarnaast: 'Eenieder ziet zijn eigen uil een valk'. :wink:

    (Maar, daar hebben we allemaal last van.) :yes:



    een enigszins beledigde jan
    (niet boos, wel een beetje verdrietig)
     
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    Jan !


    schitterend hoe jouw postopbouw

    telkens dezelfde vorm heeft.

    boven een naam uitroepkreet,

    en dan spaties tussen de zinnen.

    :wink: :lol:
    (geen kritiek, het valt me ineens op ) :wink:
     
  15. Mario's RC Models

    Mario's RC Models

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Baarn
    Onder het motto plaats hier een foto van je model....hier eindelijk mijn project wat ik na anderhalf jaar op de kast te hebben gelegen heb kunnen afronden. Het gaat om het model: Robbe Ski boot F1. Een model waarvan ik nog niet weet of het gaat werken, maar hij is kwa spuitwerk wel leuk geworden.
    (het is het model links onder in de MC Laren kleuren)
    [​IMG]
    Volgende projecten volgen nog waaronder een Graupner F1 tunnel met BL inboard, en een Hidromite. Verder heb ik nog in het petto van de winter projecten op mijn verlang lijsje staan de MHZ crackerbox, een oude classic "Roundnose" en een Robbe San diego van Arnold, als ik hem hier naar te kan krijgen....
    Dus voorlopig zit ik nog eventjes onder de pannen.
     
  16. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Beste Jan

    Met vergaane glorie bedoelde ik eigelijk dat cox motortje :D die zie je heden ter dage eigelijk niet meer en ja :) de vormgeving is een beetje hoekkig "no offence" maar zo waren die kissies uit die tijd.
    Ze vliegen er niet slechter hoor :D .

    Wel leuk om alweer een beetje kennis gemaakt te hebben met een oom van Joost want de laatste keer in Markelo was er ook een oom daar(misschien jij of een broer van U :D ) die joost zijn indoor kissie fftjes te snel op de vloer wist te zetten :wink:

    Grtz,
    Heino
     
  17. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.492
    Locatie:
    groningen
    Heino!


    Okay, no hard feelings . . . :wink:

    (Ik vond het ook al een beetje raar . . . :? ).

    Klopt, ik was in Markelo (ik ben DE oom van Joost), en ik moet zeggen: indoor vliegen viel me niet nee! :nooo:

    Wie weet tot ziens!

    jan
     
  18. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.492
    Locatie:
    groningen
    Heino! (en anderen ook)


    Ik denk dat er verder niet veel mensen in Nederland zijn die een Upstart gebouwd hebben. :nooo:

    (Zo ja: meld dat dan hier aub! Ben ik erg benieuwd naar! :D )

    Er stond een artikel over die nieuwe pylon-race klasse in een Flug (FMT) van ik meen 1970 (er staat een Mirage op de cover).

    Op een 'Kleinstmodelltreffen' ( :roll: ik bedenk het niet zelf :wink: ) in Duitsland had ik er veel succes mee: niemand die wist wat het was . . .

    (Ik vind het iha. wel leuk om iets te hebben wat niet iedereen heeft (sterker nog: wat verder
    niemand heeft.)) 8)

    Als het aan mij ligt gaan we binnenkort heeeeeeel veel Upstarts en vergelijkbare modelletjes (Shoestring, Cassutt etc.) zien in Nederland.
    Allemaal plm. 85 cm, een Mega en Lipo's d'r in, en pylon racen maar . . . 8)

    (Overigens: die klasse is in Amerika destijds nooit een groot succes geworden . . . :roll: )

    jan
     
  19. die ibis van pagina vier nou bespannen
    [​IMG]
     
  20. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    HPI SAVAGE 25

    Vandaag ff met het ding rustig offroad gereden...

    .......en wat sfeer pics gemaakt:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina