plaats hier filmpjes van je zeilboot

• Topicstarter Topicstarter conjorde
  • Startdatum Startdatum
C

conjorde

Guest
ik ben van plan een zeilboot te kopen
kan iemand filmpjes sturen?

groeten jordi

Wat voor een zeilboot? Als je wedstrijden wil varen met een beperkt budget zou je kunnen kiezen voor de micromagic van Graupner.

hier vind je vanalles. Vanaf de links pagina ook veel micromagic: www.modelzeilen.nl

maar kan iemand filmpjes sture svp van een micro magic of iets anders? :lol:

Via de bovenstaande linkjes zijn veel filmpjes te vinden. Je mag er zelf ook wel wat voor doen. Of moet je ze op een presenteerblaadje met een grote strik?

Jordi,

Zal ik je boot dan straks ook maar varen, anders krijg je misschien wel last van een oververmoeide, chronisch niet meer te gebruiken duim.

Ook met dertien kan je wel enige moeite doen om iets te lezen en even verder te kijken.

O ja, filmpjes zat van modelboten, allemaal bij mij thuis, maar ik vind het een beetje teveel moeite om ze op te sturen, moet ik de deur uit en word ik nat/koud/warm of wat er dan van toepassing is.

Ouwe kerels doe even normaal.

In 1980 hadden we ook modelbouwers van 14 jaar ja je moest 14 zijn anders mocht je geen zender gebruiken.

Maar bij ons zaten twee van die knapen gelijke oud de een had een Politieboot en de ander de Bussard.
Ze woonden allebei gelijke ver van de vijver in het Stadspark hier in Groningen, maar nu het verschil die van de Bussard had een as onder een oude kinderwagen gebruikt hier een twee gelijke planken op gemaakt met scharnieren en een veer uit een boxspring ertussen.
Op de plank met zijschotten een stuk schuimrubber waar de Bussard op lag dit alles achter zijn fiets als aanhanger met de boot erop.

De ander met de Politieboot liet zich door zijn vader in de auto brengen of reed met een ander mee als hij dit niet kon kwam hij niet varen.

Dat is dus al 26 jaar geleden computers had je niet thuis het verhaal is dat de jeugd nog net zo is als 26 jaar geleden de ene doet er meer voor dan de ander.
Zo kan ik wel meer verhaaltjes maar dan zit ik hier volgende week nog te typen.

Dan doe ik die video wel in mijn recorder en moet zijn pappie hem maar even langs brengen. (inclusief versnaperingen e.d.) :lol:

Het enige wat vanzelf gaat is dat de zon op komt, verder moet je toch zelf wat doen. Zo'n hulpeloze (op mij lui en gemakzuchtig overkomende) houding wekt bij mij een soort allergische reaktie op.

Op die leeftijd leerden wij nog zelf achter dingen aan te gaan en het op te zoeken, maar dat was dan vroeger, tegenwoordig is het dus al bijna geaccepteerd dat je niets meer zelf hoeft te doen.

Goed was ff off topic.

maar zijn er ook nig tips
de voordelen en nadelen van een microm magic

Voordeel, je kunt ze opgetuigd meenemen in de auto.
Voor jouw dus belangrijk, maar misschien ook wel in een grote boodschappentas op de fiets.
Nadeel, als ie ver weg is zie je hem slecht en met veel golf is ie te licht.
Voordeel, is relatief goedkoop
Nadeel, is wat zenuwachtiger dan een grote boot
Nadeel, je moet hem zelf bouwen, of van iemand overnemen.
Voordeel, van het zelf bouwen krijg je er wel een band mee.

Succes.

Conjorde heb je die films op die site nu bekeken.

De Saphir is een € 50.00 duurder dan een Micro Magic dus orienteer je eerst goed.
Van de Saphir zijn er even meer als 100 geregistreerd in Nederland.
Van de Micro Magic weet ik het zo niet maar mijn zeilnummer is 1351 en ik meende 1600 ook al gezien te hebben.

Er zijn in Nederland volgens zeggen een 3500 Micro Magi's verkocht hoeveel Saphirs weet ik niet, deze boot zeilt mooier en ligt beter in het water maar is weer moeilijker te bouwen voor een leek.

Je bent een beginneling en ik weet niet hoe je handvaardigheid is ga niet te moeilijk als het simpeler kan, van de Micro Magic kan je op de door mij opgegeven site meer informatie halen over het bouwen dan van de Saphir op de Saphir site.
Maar de keus is aan jou zou het alleen zonde vinden als je een moeilijke boot neemt en deze beland op zolder en later in de klikko.

Veel succes er mee wat je keus ook mag zijn.

Het is wel handig om op het forum je woonplaats in te vullen weten andere
bouwers zeilers ook waar je woont.

dank je
ik heb alle filmpjes gezien van de micr magic die lijkt me wel goed en simpel.
groet jordi

Jan Vos zei:
Er zijn in Nederland volgens zeggen een 3500 Micro Magi's verkocht hoeveel Saphirs weet ik niet, deze boot zeilt mooier en ligt beter in het water maar is weer moeilijker te bouwen voor een leek.

Je bent een beginneling en ik weet niet hoe je handvaardigheid is ga niet te moeilijk als het simpeler kan, van de Micro Magic kan je op de door mij opgegeven site meer informatie halen over het bouwen dan van de Saphir op de Saphir site.
Ik dacht eigenlijk dat de Saphir eenvoudiger te bouwen was. Vooral de romp-uit-één-deel is erg gemakkelijk. Bij de MM moet je het dek zelf op de romp plakken en dat schijnt nogal een spannende klus te zijn.

Back