Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb de Saphir in twee dagen gebouwd. Eenvoudiger kan het dus niet. Het is een van de goedkopere boten van rond de 1 meter lengte. Bovendien kun je hem "kaal" varen maar je kunt hem ook tot in detail opleuken met zeereling, preekstoel, roer enz enz. Er vaart een Belg met miniminiminifenders rond, er vaart er een rond met reddingsboeien achterop enz Verder zijn er mensen die een echte overloop voor de grootschoot hebben gemaakt. Kortom: je kunt na enkele dagen al varen en tot in lengte van dagen aan het ding pielen.
Jij duid dus even keurig aan wat modelbouwers zijn.
De MM kan je nog sneller in mekaar zetten met acrylaatlijm alleen ik zou het niet doen abs en acrylaatlijm werken niet zo goed samen en acrylaatlijm kan ook niet goed tegen water.
Er zijn er die wel 3 Micro Magic's per dag kunnen bouwen?????
Ik heb voor het lijmen van dek op romp RUDERER L 530 gebruikt bij de MM een dun laagje in het dek leggen dan de romp erop.
Later kan je steeds een dun laagje in de Tupperwarerand aan de buitenzijde leggen.
Je moet deze lijm niet opsluiten daar bedoel ik mee als je te veel gebruikt dat abs week wordt er moet zuurstof bij kunnen komen.
Deze lijm lost het abs op en lijmt de delen dus muurvast aan mekaar.
MM in seriebouw dat is niet nieuw en gaat zeker snel, drie achter elkaar aan is wat anders.
Saphir in serie bouw, geloof dat daarvoor mijn afzetmarkt te beperkt voor is.
twee middagjes en je kan met zo'n saphir zeilen, och
zo'n dekje op de MM spannend, wordt het alleen wanneer je te weinig stabilit aanmaakt en tussendoor moet gaan mengen.
Beide boten blijft assembleren, bouwen is wat anders Jan.