Plaatsing ESC en ontvanger

Hoi, Ik heb de ontvanger AR6200 en de Turnigy 40A plush ESC.
Ik was van plan de ESC achterin aan de zijkant te bevestigen, ( HK450 )
en ik was ook van plan de ontvanger ernaast te leggen, met de sattelite in de neus.
Gaat die ESC storen op het ontvangst, ondanks de sattelite in de neus?
En hoe plaatsen jullie dit zelf ?
b.v.d. groeten

Waarschijnlijk zal je dan niet met je zwaartepunt uitkomen.
Ik heb de regelaar voorin zitten.

AR6100, die ik gebruik, zit achterin tussen het frame.
Nooit stroring.

Ik had bij mijn T-rex 450 de:

-AR6200 tussen de frames zoals Richard78 ook had
-De regelaar rechts aan de voor/zijkant voor wat extra frisse lucht
-De satelliet van de AR6200 links aan de zijkant. Let er op dat als je de antennes van de AR6200 in het horizontale vlak hebt, de antennes van de satelliet in het verticale vlak geplaatst moeten zijn.

Ik merk het nu, dat zwaartepunt, hij hing eerst wat naar achter, bedankt.,
Die 3 Motor kabels , geel zwart en rood, leveren die ook storing bij de ontvanger?
Waar vind ik trouwens de informatie over hoe ik ze aan moet sluiten?
A, B, C staat op de esc, zwart, geel, rood zijn de kleur van de kabels aan de motor.
Turnigy X500-4000 motor
b.v.d.

Laatst bewerkt:
Er is bij mijn weten geen duidelijke kleurenregel betrefende het aansluiten van je motor op je ESC, sterker nog, vaak zijn alle kleuren hetzelfde.
Het maakt echter niets uit hoe je het aansluit, verbindt de 3 draden van de esc met die van de motor.
Er zijn 2 mogelijkheden, het is goed of het is niet goed, is het goed, nou dan is verder commentaar overbodig, is het niet goed, (gaat er niets stuk hoor) dan werkt het niet, en moet je 2 van de 3 draden omwisselen.
Kan niet eenvoudiger.
Groeten,
Jan

Gewoon aansluiten, de kleuren zijn slechts geheugensteuntjes, alle draden hebben dezelfde functie (maar de draden zijn natuurlijk niet identiek of equivalent). Loopt de motor verkeert dan 2 van de 3 MOTORdraden verwisselen, maakt niet uit welke. NOOIT de accu-aansluitingen ompolen om draairichting te veranderen, dat kost je een regelaar, elektronica (alle, ook niet-RC!) is niet bestand tegen verkeerd aansluiten van plus en min voeding.

Over de motordraden en de drie fasen aansturing van een borstelloze motor:
Peter Rother Experimente
-> Engels of Duits kiezen
-> Speedy BL regelaar

Drie-fasen aansturing met PWM-chopping
Teillast_Motor.gif

Laatst bewerkt:
Okay, die motor aansluiting gaat wel lukken dus,
alleen krijg ik die esc niet mooi voorin,
voor aan de zijkant, zoals Vin zei, gaat niet passen als de canopy er opmoet,
en als ik hem op de fronplaat leg, komen de kabels onder de motor, en ben ik ook bang dat als ik ga crashen de regelaar kapot gaat.
Hoe werken jullie die dikke draden zo mooi mogelijk weg?, liefst niet onder de motor, of bij het tandwiel.

Hier een fotootje van mijn toenmalige 450SEV2:

DSC00783.jpg

De canopy (meerdere modellen) paste perfect met de regelaar op de zijkant, een andere optie is om de regelaar onder de batterijplaat te monteren. Alleen kan je dan tijdens het afstellen moeilijk de draden uit de motor trekken.

Draden wegwerken doe ik altijd met tiewraps en vlechtkous:

699362.jpg

Okay, ik heb nu mijn motor omgekeerd, kabels naar voren.
Die tiewraps en vlechtkous is bescherming voor de kabels ?
daar ga ik es naar kijken.

O ja, trouwens, nu heb ik mijn motor losgehad, ff snel 2 schroefjes van de servos aan de kant gedaan zodat ik bij de boutjes kon,
om de motor er weer in te zetten, gebruiken jullie een papiertje ertussen voor de afstand ?
De servos zaten er voor dus ik kon het niet mooi zien.
b.v.d.

Zou iemand kunnen vertellen hoe ik de AR6200 aansluit.
Ik heb het volgende eropstaan :
aux 1
gear
rudd
elev
aile
thro
batt/bind

Back