"Plakkie plak" weer (08-06-2007)

Heeft er vandaag nog iemand "zweeftechnisch voordeel" gehad van de buien die zich ontwikkelden?

De meesten zullen wel hebben moeten werken vandaag, maar ja, je weet nooit.

Ben vandaag op de club geweest en er waren 2 leden aan het zweven met schaalkisten, 4 meter spanwijdte, slepen tot op 300 meter.
En gaan met die HAP.
Verschillende vluchten van 20 minuten richting het halfuur.
Je zag de wolken idd. leven en groeien. Had zelf geen zwever bij ... hier had ik naderhand gezien wel een beetje spijt van.

Greetz

Ik had vrijdag ook geen tijd en puf. s'middags even geslapen en daar knapte ik wel van op. Geboortes gaan je niet in de kouwe kleren zitten....

Ik had gehoopt zaterdag nog wat mee te pikken, maar het weer viel bij ons erg tegen.

We waren wel in de prijzen gevallen wat de regen aanging op 08-06-2007. Weerstation Cabouw, hier een paar kilometer vandaan, had meer dan 40mm water geregistreerd! Zo liet het NOS journaal zien. Mijn vliegmaat had, in de stad Schoonhoven, net geen 40mm gemeten :!:

Vanmiddag was hier ook veel thermiek :D Ik heb nog nooit thermiek gehad
met mn easystar. Maar vandaag 1x op de motor naar zo'n 40 meter hoogte gebracht,
en daarna 40 min gezweefd 8O (daarna moeten landen omdat mn accu losgeraakt was)
Helaas ben ik erg slecht in schatten van afstanden maar ik denk dat hij wel rond de 100
meter hoog zat :lol:

gr.

Laatst bewerkt:
heerlijke dag met de UHU:D
ik heb bij elkaar meer dan 5 uur gevlogen:D
lijnstarts gaan erg goed, en hij blijft dat redelijk lang in de lucht(licht aan thermiek/wind natuurlijk)
er was vandaag op de hei erg veel thermiek dus dat was weer erg leuk:D!!
UHU is helemaal top :P :D hahah

groetjess

Bart

En wij maar werken.... :(
Ik stond om 16.30u op mijn veldje maar toen was het fijne er al wel van af. Helaas. Eén minuscuul belletje kunnen pakken, verder alleen maar plaatselijke hobbeltjes gevonden.

toch leuk om te lezen dat er meer mensen achter hun raam weg zitten te dromen...

Bart, geweldig dat je zoveel plezier hebt van de UHU!!

vanmiddag dan maar weer lekker vliegen hoorde ik net:D (als het weer het toelaat:D)
I Love Vakantie :P haha

heb vrijdag avond nog even gevlogen met de ellipse v2
tegen half9 9uur ging het ineens iets harder waaien en een eind verderop werd het al redelijk donker van de onweerswolken die net langs ons heen dreven. ik ging omhoog aan de lier en meteen toen ik er van af was begonnen met rondjes draaien. en het ging als een speer omhoog daar aan de rand van die grote wolk! na 5minuten helaas die vlucht alweer afgebroken omdat het zo ontzettend turbulent werd. maar het was me toch een goeie thermiekbel!

Back